به سفارش خانه طراحان انقلاب اسلامی؛

یادبود شهدای منا روی بزرگترین دیوارنگاره پایتخت + عکس

کدخبر: 2061704

طرح "مهاجر الی الله" همزمان با سالگرد فاجعه منا این روزها روی دیوار نگاره میدان ولیعصر (عج) به عنوان بزرگترین دیوارنگاره پایتخت قابل مشاهده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به سفارش خانه طراحان انقلاب اسلامی این روزها طرحی با مدیریت محمدرضا چیت ساز روی دیوار بزرگ میدان ولیعصر اجرا شده که همزمان با سالگرد فاجعه منا، این رویداد تلخ را با زبانی هنری و استعاری در برابر شهروندان قرار داده است.

کارگاه طراحی «سه در چهار» که مجری این طرح است درباره این دیوارنگاره متنی را منتشر کرده است با این مضمون که: ماه ذی‌الحجه امسال برای ایرانیان به شکل متفاوتی سپری می‌شود. در حالی که سران سعودی از حضور ایرانیان در مراسم حج امسال جلوگیری کردند و این روزها یاد آور فاجعه منا در سال گذشته است. گرافیک شهری نیز به شکل ویژه‌ای به بازخوانی این فاجعه پرداخته است.

در این روزهای تلخ، طرح «لبیک، اللهم لبیک» روی بزرگترین دیوار نگاره شهر تهران نصب شده است. این اثر به سفارش خانه طراحان انقلاب اسلامی ایران توسط کارگاه طراحی سه در چهار، طراحی شده است.

این دیوارنگاره که با نوشتار «لبیک، اللهم لبیک»، «مهاجر الی الله»، «لا شریک لک لبیک» تصویر پرده کعبه، پرهای سبک بال سفید و ... مرهم دلی برای بازماندگان آن فاجعه است.

ارسال نظر: