قطبی زاده در پشت صحنه هفت:

"فروشنده" ویژگی یک فیلم ایرانی را برای اسکار ندارد/ متاسفم که شاهد افول فرهادی هستم!

کدخبر: 2062098

وی در پاسخ به این سوال که کدام فیلم ارزش رفتن به اسکار را دارد گفت: من خیلی صلاحیت صحبت درباره این مسئله را ندارم. ولی فیلمی که در وهله اول به لحاظ استاندارد و کیفیت قابل دفاع باشد و در محفل جهانی آبروداری کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین » ، سعید قطبی زاده، منتقد سینما در حاشیه حضور در برنامه هفت گفت: در دوره قبل برنامه هفت فیلم ماقبل آخر آقای میرکریمی نقد شد و من حرف هایی زدم که منجر به جنجال شد. از این اتفاقات در کار من زیاد پیش می آید. اما خوشبختانه الان همه چیز حل شده است و آقای میرکریمی برای من فیلمساز محترمی ست و فیلم اخیرشان را دوست داشتم.

وی که پس از میز نقد فیلم "فروشنده" در برنامه هفت سخن می گفت ادامه داد: اما خیلی بد است که بگویم امروز بعد از نقد "فروشنده" انتظار همان برخورد را دارم! آقای فرهادی برای من به عنوان یک فیلمساز بزرگ همواره حسرت برانگیز بوده اما متاسف می شوم در ۲ فیلم اخیر این فیلمساز بزرگ که زمانی فیلمساز محبوبم بود، این میزان سقوط و افول را می بینم. این مسئله با ناراحتی ست و من خوشحال نیستم که "فروشنده" فیلم خوبی نیست. آرزو می کردم فیلم خوبی باشد.

وی در پاسخ به این سوال که کدام فیلم ارزش رفتن به اسکار را دارد گفت: من خیلی صلاحیت صحبت درباره این مسئله را ندارم. ولی فیلمی که در وهله اول به لحاظ استاندارد و کیفیت قابل دفاع باشد و در محفل جهانی آبروداری کند. و دو اینکه واقعا نماینده سینمای ایران بودن، تنها یک جمله نیست‌. منظورم این نیست که در فیلم قلیون، دیزی و چای دارچینی ببینیم؛ منظور این است که وقتی می بینیم فیلمی از آرژانتسن جایزه می گیرد، کاملا فرهنگ آنریکای لاتین، جامعه آرژانتین و وضعیت سیاسی اش در گذشته و امروز را شاهدیم ولی متاسفانه اینجا این چنین نیست!

امیدوارم فیلمی که انتخاب می شود فارغ از اینکه من دوستش دارم یا ندارم، فیلمی باشد که این دو ویژگی را داشته باشد. "فروشنده" این دو ویژگی را ندارد!

ارسال نظر: