طی بیانیه‌ای؛

سخنگوی وزارت خارجه حمله آمریکا به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور را بشدت محکوم کرد

کدخبر: 2063269

بهرام قاسمی اظهار داشت: این اقدام آمریکا که همزمان با حملات گروه تروریستی داعش به این مواضع صورت گرفت، ناقض استقلال و حاکمیت ملی سوریه است و نشان می‌دهد گروه‌های تروریستی از حمایت آمریکا در سوریه برخوردارند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله هواپیماهای نظامی آمریکا به مواضع ارتش سوریه دراستان دیرالزور را بشدت محکوم کرد.‌

قاسمی اظهار داشت: این اقدام آمریکا که همزمان با حملات گروه تروریستی داعش به این مواضع صورت گرفت، ناقض استقلال و حاکمیت ملی سوریه است و چنین اقدامی نشان می دهد گروههای تروریستی از همراهی و حمایت آمریکا در سوریه برخوردارند.

وی افزود: حمله نیروهای آمریکایی به مواضع ارتش سوریه، نه تنها کمکی به روند مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات در این کشور نخواهد کرد، بلکه تهدیدی علیه آتش بس اعلام شده نیز بشمار آمده و زمینه تقویت و تشدید فعالیت گروهی را فراهم کرده که نام آن به صراحت در قطعنامه های صادره از سوی شورای امنیت به عنوان گروهی تروریستی درج شده است؛ لذا این اقدام آمریکا ، برخلاف موازین بین المللی ، تعهدات و وظایف اعضای سازمان ملل و بویژه یک عضو شورای امنیت است.

قاسمی تاکید کرد: ضروری است طرفهای دخیل با هدف کمک به کنترل و حل بحران از هرگونه اقدام نسنجیده درعرصه میدانی خودداری نمایند.

ارسال نظر: