عضو ارشد حماس:

روابط مان با ایران قطع نشده است/ جهت رهبری واحد برای انتفاضه آماده‌ایم

کدخبر: 2066088

"اسماعیل رضوان" از اعضای ارشد درباره دیدار این جنبش از سفارت عربستان در دوحه توضیح ارائه داد و در ادامه خطاب به گروه‌های فلسطینی اعلام کرد: حماس جهت تشکیل رهبری واحد برای انتفاضه آماده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: «اسماعیل رضوان» از اعضای ارشد حماس اعلام کرد روابط این جنبش با تهران قطع نشده و حماس بر ادامه آن اصرار دارد.

وی در گفت‌وگو با «المیادین» تاکید کرد: دیداری که اعضای این جنبش از سفارت عربستان در دوحه داشته برای محکم کردن روابط با ریاض صورت گرفته است.

رضوان در ادامه گفت حماس به ادامه حمایت ایران از مقاومت فلسطین نیاز دارد و این جنبش برای داشتن رابطه با تمام پایتخت‌های عربی به ویژه قاهره و امان مصر است.

وی تاکید کرد حماس هیچ ارتباطی با جنبش اخوان‌المسلمین ندارد و هیچ مرکز قدرت یا درگیری در داخل این جنبش وجود ندارد. رضوان سپس وجود هر نامزدی برای ریاست حماس در حال حاضر را تکذیب و تاکید کرد انتخابات داخلی ، مداخلات خارجی یا منطقه‌ای را نمی‌پذیرد؛ حماس جنبشی دموکراتیک و مشورتی است و درباره انتخابات داخلی در رسانه‌های جمعی بحث نمی‌شود.

رضوان افزود حماس به اعتدال‌گرایی و میانه‌روی به دور از افراط‌گرایی دینی فرا می‌خواند و مصر از حماس نخواسته با داعش در سینا بجنگد.

این عضو حماس درباره پرونده آشتی فلسطینی نیز گفت خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس خواهان تحقق این آشتی است اما هیچ دیدار دوجانبه‌ای میان فتح و حماس مفید فایده نبوده است.

وی در ادامه خطاب به تمامی گروه های فلسطینی اعلام کرد حماس جهات تشکیل رهبری واحد برای انتفاضه قدس آماده است. رضوان افزود : گروه های فلسطینی برای وارد شدن به انتفاضه آماده هستند اما برخی از گروه‌ها هنوز متردد هستند.

ارسال نظر: