مجتبی فرآورده در گفتگو با «نسیم آنلاین» :

"ثارالله" همچنان در گروی تأمین بودجه است/ ۲۰ درصد بودجه توسط دوستداران سیدالشهداء تأمین شده

کدخبر: 2066834

مجتبی فرآورده تهیه کننده پیشکسوت سینمای ایران که سابقه تولید درام تاریخی-مذهبی "ملک سلیمان" را دارد بیشتر از یک سال است که به دنبال فراهم آوردن مقدمات تولید فیلمنامه ای با عنوان "ثارالله" است؛ فیلمنامه ای که مروری دارد بر بخشهایی از قیام عاشورا.

گروه فرهنگی « نسیم آنلاین » ؛ مجتبی فرآورده تهیه کننده پیشکسوت سینمای ایران که سابقه تولید درام تاریخی-مذهبی «ملک سلیمان» را دارد بیشتر از یک سال است که به دنبال فراهم آوردن مقدمات تولید فیلمنامه ای با عنوان «ثارالله» است؛ فیلمنامه ای که مروری دارد بر بخشهایی از قیام عاشورا.

فرآورده پیشتر از این و در ابتدای دهه هشتاد و با همراهی شهریار بحرانی به عنوان کارگردان قصد تولید سریالی با همین نام را داشت که آن سریال بعد از چند ماه فیلمبرداری و البته فیلمبرداری حدود 100 دقیقه به دلیل مخالفت برخی از مدیران وقت رسانه ملی با سریال معلق شد.

شاید یک دلیل اینکه فرآورده شخصا تصمیم گرفت فیلم سینمایی «ثارالله» را بسازد همین بود که بتواند تجربه ناتمام سریال «ثارالله» را به نوعی سروسامان دهد با این حال بعد از گذشت بیشتر از یک سال و نیم از زمانی که فرآورده خبر از تولید این درام سینمایی داد هنوز هیچ اتفاق عملی برای تولید آن رخ نداده است.

منتظر تأمین بودجه ایم

فرآورده در چرایی این وضعیت به « نسیم آنلاین » گفت: «ثارالله» همچنان در گروی تأمین بودجه است و اگر بودجه فراهم باشد می توانیم در اولین فرصت کار را کلید بزنیم ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است.

فرآورده پیرامون اینکه آیا این کشدار شدن تأمین بودجه منجر به آن نشده است که قید تولید را بزند گفت: نه، همه تلاشم را خواهم کرد که این فیلم را بسازم.

این تهیه کننده که برای تأمین بودجه این کار یک فراخوان حمایت مردمی هم راه اندازی کرده بود پیرامون اینکه آیا حمایتهای مردمی آن قدر نبوده که بتوان با آن کار را کلید زد گفت: اگر بخواهیم تأمین کامل بودجه را داشته باشیم مطمئنا هنوز به مقدار کافی بودجه نرسیده ایم. حدودا 10 تا 20 درصد بودجه از طریق دوستداران اهل بیت و سیدالشهداء تأمین شده است ولی نیاز داریم که حداقل نیمی از بودجه فراهم باشد که وارد پیش تولید شویم.

یک بار تا پیش تولید رفتیم اما به مشکل خوردیم

مجتبی فرآورده با اشاره به اینکه «ثارالله» نیاز دارد به حمایت ارگانهای سینمایی دولتی گفت: نیاز داریم در کنار حمایتهای مردمی حمایت ارگانهای دولتی را هم داشته باشیم تا انشاءا.. بتوانیم محصول قابل قبول و ارزنده ای را خلق کنیم.

وی ادامه داد: سال قبل یک بار تا پیش تولید هم پیش رفتیم اما وقتی احساس کردیم شرایط اقتصادی مناسبی برای تولید وجود ندارد کار را معلق کردیم.

این سینماگر درباره زمان قطعی تولید این فیلم اظهار داشت: زمان قطعی را واقعا نمی توانم پیش بینی کنم اما به محض تأمین بودجه کار را کلید خواهیم زد.

ارسال نظر: