ابوطالبی در توئیتر:

اگر کشورهای خاورمیانه رویکرد خود را تغییر ندهند دیگر جایی برای حضور در اقتصاد دنیا نخواهند داشت

کدخبر: 2067124

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر کشورهای خاورمیانه رویکرد خود نسبت به یکدیگر و جهان را تغییر ندهند، دیگر جایی برای حضور در اقتصاد دنیا نخواهند داشت؛ نفت هم به زودی تمام خواهد شد!

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور که به همراه هیات ایرانی، حسن روحانی رئیس‌جمهور را در سفر به ویتنام همراهی می‌کند، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: از آخرین باری که در ویتنام با مسئولین آن کشور دیدار داشتم بیش از ١٥ سال می‌گذرد؛ در این مدت ویتنام، هانوى و مردم آن دیگرگون شده‌اند.

وی افزود: امروز یکی از مسئولین این کشور برایم می‌گفت، صادرات ویتنام اکنون بیش از ١٦٥میلیارد دلار است، که حدود٢٠٪ آن به آمریکا است، یعنی قریب ٣٣میلیارد دلار!

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: جنگ و خونریزی میان این دو کشور زبانزد خاص و عام در جهان است، و هیچ کسی کشتار فاجعه‌آمیز بیگناهان و نسل کشی در ویتنام را فراموش نمی کند.

ابوطالبی ادامه داد: حجم روابط ایران و ویتنام حدود٣٢٠میلیون دلاربوده است، یعنی قریب١٪ روابط تجاری ویتنام؛ اما ویتنام با اکثر کشورهای جهان قرارداد تجارت آزاد دارد.

وی تاکید کرد: اختلافات منطقه در دریای چین مثل خاورمیانه بسیار شدید است؛ اما آنها برای تسخیر اقتصاد دنیا تلاش و رقابت می‌کنند و کشورهای این منطقه کشتار و خونریزی.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر کشورهای خاورمیانه رویکرد خود نسبت به یکدیگر و جهان را تغییر ندهند، دیگر جایی برای حضور در اقتصاد دنیا نخواهند داشت؛ نفت هم به زودی تمام خواهد شد.

ارسال نظر: