درگیری پلیس ترکیه با معترضان حامی کردها در "آنکارا"

کدخبر: 2067909

صدها فعالِ حامی کردها که سعی داشتند در سالروز انفجارهای سال گذشته به ایستگاه اصلی قطار در آنکارا وارد شوند، با نیروی پلیس ترکیه درگیر شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پلیس و کامیون‌های آب‌پاش مسیرهای منتهی به ایستگاه اصلی قطار آنکارا را مسدود کردند تا از دسترسی تظاهرات‌کنندگان به این مکان جلوگیری کنند.

بیش از 150 نفر از تظاهرات‌کنندگان وقتی با ممانعت پلیس از ورود به ایستگاه قطار مواجه شدند، شعار ضد دولتی سر دادند.

پرس تی وی نوشت: نیروی پلیس نیز برای متفرق‌کردن معترضان، از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرد و معترضان نیز در پاسخ، بطری و سنگ به سمت پلیس پرتاب کردند.

برخی از تظاهرات‌کنندگان با ضربات باتوم نیروی پلیس مواجه شدند. برخی دیگر نیز برای پیشگیری از ناراحتی‌ و مشکلات تنفسی ناشی از استنشاق گاز اشک‌آور، دهان خود را پوشاندند.

دهم اکتبر 2015 میلادی، دو بمب‌گذارِ منتسب به گروه تروریستی تکفیری داعش، مواد منفجرۀ همراه خود را در یک گردهمایی فعالان حامی کردها منفجر کردند که در اثر آن 103 نفر کشته شدند.

این انفجارها تقریباً 500 زخمی برجا گذاشت که برخی از آنان هنوز تحت درمان هستند.

روند کُند بررسی و تحقیقات و ناکامی دستگاه قضایی در محاکمۀ حتی یک نفر در ارتباط با این پرونده، ناخرسندی اعضای خانواده و بستگان قربانیان را بر انگیخته است.

ترکیه بارها متهم شده است که از گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کند. گزارش‌هایی نیز منتشر شده‌اند مبنی بر این که آنکارا به طور فعال به آموزش و تسلیح تروریست‌های تکفیری می‌پردازد و عبورِ امن آنان را برای ورود به کشور جنگ‌زدۀ سوریه از طریق مرزهای ترکیه، تسهیل کرده‌است.

ارسال نظر: