وزارت خارجه عراق:

طرح هیات اعزامی ترکیه نظر دولت عراق را تامین نکرد

کدخبر: 2069197

سخنگوی وزارت خارجه عراق با اشاره به رایزنی های هیات ترکی در بغداد در خصوص وضعیت نیروهای ترکیه در بعشیقه گفت: هیات اعزامی ترکیه دیدگاههایی را طرح کرد که نتوانست نظرات دولت عراق را تامین کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس به نقل از وبگاه سومریه نیوز، وزارت خارجه عراق صبح امروز سه شنبه اعلام کرد که هیات اعزامی ترکیه به بغداد دیدگاههایی را در خصوص مشارکت نیروهای ترکیه در بعشیقه در عملیات ازاد سازی موصل مطرح کردند اما این دیدگاهها در سطحی نبود که نظرات عراق را تامین کند.

احمد جمال سخنگوی وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه ای تصریح کرد: عراق همچنان پایبند بر این نکته است که باید از نیروهای ملی در عملیات ازاد سازی موصل استفاده کرد.

وی گفت: هیات رسمی ترکیه که روز دوشنبه برای مذاکره در خصوص عقب نشینی نیروهای این کشور از خاک عراق وارد بغداد شد دیدگاههایی را در این خصوص مطرح کردند.

جمال تاکید کرد که این دیدگاهها به هیچ وجه نظرات بغداد را تامین نکرد و عراق هرگز به نیروهای بیگانه اجازه نخواهد داد در خاک این کشور جنگ کنند.

در همین حال صبح امروز سه شنبه صدها معترض عراقی به حضور نظامی ترکیه، دست به تظاهرات در مقابل سفارت این کشور در بغداد زدند.

تظاهرات ‌کنندگان ضمن اعلام حمایت از نیروهای امنیتی شرکت‌کننده در عملیات آزادسازی موصل، اعلام کردند حضور ترکیه در عراق را «اشغال‌‌گری» می‌دانند.

ارسال نظر: