گزارش کامل جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش شد

کدخبر: 2071727

فخر‌الدین احمدی دانش آشتیانی با ۱۵۷ رای موافق از مجلس رای اعتماد گرفته و به وزارتخانه آموزش و پرورش راه یافت.

به گزارش « نسیم آنلاین »‌، نشست علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس آغاز شد.

بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی ارشاد، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش تنها دستور کار نشست علنی صبح امروز پارلمان است و در صورتی که رسیدگی به صلاحیت 3 وزیر پیشنهادی در جلسه صبح به پایان نرسد، مجلس در نوبت عصر امروز هم جلسه علنی خواهد داشت.

پس از سخنان رئیس جمهور در دفاع از سه وزیر پیشنهادی دولت، مخالفان و موافقان و دانش‌آشتیانی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سخنرانی کردند.

دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش شد

فخر‌الدین احمدی دانش آشتیانی با کسب 157 رای موافق، 111 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 274 آرای ماخوذه به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شد.

فلاحت پیشه، مخالف: آقای دانش آشتیانی؛ تحصیلات شما تحصیلاتی نیست که به کار آموزش و پرورش بیاید

به گزارش تسنیم ، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه 11 آبان) در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در مخالفت با برنامه‌ها و دیدگاههای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار کرد: برنامه‌هایی که آقای دانش‌‌آشتیانی ارائه کرده است فقط در مقام شعار است و قابلیت اجرا ندارد.

وی ادامه داد: مشکل امروز ما همین است که عده‌ای که در گذشته هم مسئولیت را داشتند در راستای اجرای اصل 30 قانون اساسی برای گسترش آموزش دولتی اقدامی نکرده‌اند.

فلاحت پیشه با اشاره به برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: شما در برنامه‌های پیشنهادیتان تاکید کرده‌اید که نظام آموزش و پرورش را بر اساس تعهدات بین‌المللی در قالب یونسکو و یونیسف که در نظامهای لائیک غربی شکل گرفته‌اند سامان می‌دهید. اگر دانش‌آموزان بخواهند هر مسئله‌ای را در فضای آموزش و پرورش یاد بگیرند این مسئله با آموزه‌های دینی ما در تضاد است و ما نگرانیم که این تفکرات غلط بر متون درسی ما اثر بگذارد.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس افزود: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در بخش دیگری از برنامه‌های خود به تمرکز بر‌ اجرای مضامین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بررسی محتوای این سند اشاره کرده است که این مسئله یعنی بازگشت به عقب و مشکل ما هم اجرا نشدن این سند است که تازه وزیر پیشنهادی می‌خواهد به بررسی آن بپردازد.

وی با اشاره به سوابق تحصیلی و مدیریتی دانش آشتیانی گفت: تحصیلات شما در حوزه مهندسی راه و ساختمان و مهندسی زلزله است که با فضای فکری و مدیریتی آموزش و پرورش همخوانی ندارد. علاوه بر آن سوابق اجرایی شما هم با حوزه آموزش و پرورش مرتبط نیست و شما در مدیریت مجموعه مدارس مفید که از اشرافی‌ترین مدارس غیردولتی است و تجمعات صورت گرفته در این مجتمع در ایام فتنه باید پاسخگو باشید.

فلاحت پیشه با انتقاد از تغییرات صورت گرفته در کابینه خطاب به روحانی گفت: ضعفهای مدیریتی و مفاسد اقتصادی بیش از تحریم به ما آسیب زده است و انتظار این بود که کابینه دولت در این حوزه‌ها ترمیم می‌شد.

عباسی، مخالف: رشته آقای دانش آشتیانی و تخصص ایشان سنخیتی با آموزش و پرورش ندارد

به گزارش تسنیم ، اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش در جلسه امروز (سه‌شنبه، 11 آبان) خانه ملت که به رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت اختصاص داشت در مخالفت با احمد دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در سخنانی خطاب به رئیس جمهور گفت: چرا باز هم طبق معمول آقای روحانی همواره مشکلات کشور را به گردن دولت قبل می‌اندازید؟

وی افزود: آقای رئیس جمهور درباره مسائل مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان توضیح شما کافی نبود. ما هم نمی‌گوییم در این صندوق اختلاس صورت گرفته، 8 هزار میلیارد تومان از پول بیت‌المال و فرهنگیان کجا رفته است و عدم وصول از سوی چه کسانی است؟

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با تاکید بر اینکه کمیته تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مجلس در زمینه رسیدگی به حسابهای این صندوق شفاف‌سازی خواهد کرد، گفت: ما نمایندگان هم شعار و ما ادراک مالصندوق را سر نخواهیم داد.

عباسی همچنین از رئیس جمهور به دلیل اینکه حقوقهای نجومی صحبتی نکرد انتقاد و اظهار کرد: در جریان استیضاح آقای فانی وزیر سابق آموزش و پرورش انتظار این بود که تیم دولت به کمک وی بیاید و در جهت رفع مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان اقدام کند و مانند مجلس هفتم که آقای حاجی استیضاح نشد، آقای فانی نیز استیضاح نشود.

وی اضافه کرد: در آموزش و پرورش و بین معلمان افراد تحصیلکرده داریم که می‌توانیم اداره امور این وزارتخانه را برعهده بگیرند، اینکه فردی از میان آنها برای تصدی وزارت آموزش و پرورش انتخاب نمی‌شود، بی‌احترامی به نظام آموزش و پرورش است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تخصصی برای اداره این وزارتخانه ندارد، افزود: دانش آشتیانی فقط می‌تواند در امر نوسازی مدارس مثمر ثمر باشد که این کافی نیست.

عباسی گفت: مدرسه مفید اصلا ارزشی برای دولت و بازرسی دولتی قائل نمی‌شود که ما نسبت به این موضوع نیز انتقاد داریم.

وی اضافه کرد: برنامه‌های آقای دانش آشتیانی معطوف به مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان نیست. برنامه‌هایی که وی ارائه داده در 9 ماه تا پایان دولت یازدهم قابلیت اجرا ندارد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تاکید کرد: تحول بنیادین در آموزش و پرورش در این 9 ماه در برنامه‌های شما دیده نشده، با توجه به برنامه‌هایی که شما ارائه کرده‌اید برای این کار چه اقدامی باید انجام داد؟

عباسی یکی دیگر از ضعفهای برنامه پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش را بی‌توجهی به سند محتوایی آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: ما انتظار داشتیم در رابطه با مطالبات بازنشستگان فرهنگی در برنامه آقای دانش آشتیانی مطالبی عنوان می‌شد که متاسفانه اینطور نبود.

وی تاکید کرد: ساماندهی مربیان پیش‌دبستانی و توجه به دانشگاه فرهنگیان جزو موضوعاتی است که در برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش موضوعی گنجانده نشده است. امروز صدها کلاس درس بدون معلم و یا با استفاده از افراد کم تجربه آموزشی اداره می‌شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه توازن جنسیتی آموزشی در ایران به هم خورده است، افزود: دبیران متوسطه امروز در مقطع ابتدایی تدرسی می‌کنند که این ضعف نظام آموزشی است.

عباسی خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آقای روحانی همه مشکلات موجود امروز کشور را نباید به گردن دولت قبل انداخت، این مشکلات وجود دارد و باید حل شده و شما نیز باید پاسخ دهید.

نقوی حسینی، مخالف: بازداشت دانش آشتیانی در فتنه ۸۸/ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش "بازیگر سیاسی" است

به گزارش فارس ، سید حسین نقوی‌حسینی در جلسه علنی امروز مجلس (11 آبان ماه 95) و در مخالفت با وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، گفت: در شرایطی که فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی «برای تصدی وزارت آموزش و پرورش» عضو شورای سازمان برنامه‌ریزی کتب درسی شد درس شهید حسین فهمیده از کتاب‌ها حذف شد.

وی افزود: بعضی‌ها منصوب به شهید رجایی شدند، بعضی‌ها ایشان را به خانواده علما منصوب کردند، من اینجا مطرح می‌کنم که نخست‌وزیر دوران جنگ عامل سر فتنه بود و عامل آمریکایی‌ها در فتنه شد و حال بعضی‌ها فکر می‌کنند که فلانی در پشتیبانی جنگ بوده معیار است. آقای منتظری فقیه بود و فاسد شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور شما که هیچ وقت مطالب نمایندگان را گوش نمی‌دهید. هر بار در معرفی وزرا صحبت می‌کنید و می‌روید. چون شما گفتید از نقد استقبال می‌کنید من مطالبی را می‌خواهم بگویم و امیدوارم که به جهنم حواله داده نشوم و امیدوارم که فردا بیسواد خطاب نشوم. امیدوارم که پشت همین تریبون به انقلابی‌های نفهم محکوم نشوم.

نقوی خاطرنشان کرد: انقلابی‌ها می‌فهمند. آقای رئیس‌جمهور انقلابی‌ها را پشت تریبون مجلس شورای اسلامی به نفهمی متهم نکنید. این کار درست نیست. حرف منتقدین را گوش دهید.

وی ادامه داد: ما حرف مردم‌مان را می‌زنیم. مگر مردم به ما رأی ندادند؟ به رأی مردم احترام بگذارید. آیا ما انقلابی نفهمیم؟ حرف‌مان را گوش دهید.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور اقدام شما در تغییر وزرا ترمیم نیست و در جهت مطالبات مردم هم نیست. مردم امروز با مشکل بیکاری مواجهند و رونق اقتصادی می‌خواهند. مردم امروز رفاه می‌خواهند. مردم امروز جوانان‌شان با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در خانه‌هایشان بیکارند و ترمیم باید در این بخش انجام می‌شد.

نقوی اضافه کرد: تمام کارخانجات ما در حال نیمه‌تعطیلی است. دولت در این مسیرها چه قدمی برداشته؟

وی افزود: آقای فانی را مجلس استیضاح می‌کرد و دولت با اقدام خود در مورد این وزیر فرار به جلو کرد و در مورد آقای گودرزی و آقای جنتی نیز بحث کارآمدی مطرح نبود. بحث دعوای دیگری بود. بحث کنسرت و مسائل دیگر بود. پس این اقدام دولت در تغییر وزرا ترمیم و در جهت پاسخگویی به مطالبات مردم نیست چرا که مطالبات مردم چیزهای دیگری است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت با آموزش و پرورش این کارها را نکند. آموزش و پرورش حزب سیاسی نیست. آموزش و پرورش مرکز تعلیم و تربیت و متعلق به همه ملت ایران است. چرا با این وزارتخانه سیاسی برخورد می‌کنید؟ وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش با توجه به سوابقش کاملا یک بازیگر سیاسی است.

نقوی خاطرنشان کرد: ما باید جوابگوی رأیی که می‌دهیم باشیم. نباید نگران باشیم که دولت چه کار می‌کند. دولت هیچ کاری نمی‌کند و اگر کاری هم بکند ما به مردم وعده دادیم که از استقلال، آزادی، عزت و ولایت فقیه دفاع کنیم. در مقابل فتنه بایستیم.

وی افزود: آقای دانش‌آشتیانی بازیگر نقش اول فتنه است. اسناد وی در فتنه در همین مجلس ارائه شده است. وی اولین مدیر مدرسه‌ای است که بین سه هزار نفر مدیر مدرسه در تهران به جرم فعالیت در فتنه بازداشت می‌شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور چرا کارت زرد مجلس را دوباره به مجلس معرفی می‌کنید؟ چرا با آموزش و پرورش تا به این حد بازی می‌کنید؟ آیا در میان یک میلیون و صد هزار معلم یک نفر شایسته نیست که این وزارتخانه را اداره کند؟ آیا این توهین نیست که شما فردی را که پیش از این برای تصدی وزارت علوم معرفی کرده‌اید و رأی نیاورده دوباره معرفی می‌کنید؟ این حاشیه‌سازی نیست؟

نقوی خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور شما که شعار عقل‌گرایی می‌دهید آیا این عقل‌گرایی است که فردی که تا به این اندازه دارای حاشیه است و در همین مجلس رأی منفی گرفته است اسناد فعالیت وی در فتنه مطرح شده دوباره برای تصدی وزارت آموزش و پرورش معرفی می‌شود؟ آموزش و پرورش باید اینگونه ضربه بخورد؟

وی افزود: امروز آموزش و پرورش گرفتار است. معلم‌ها فراموش شدند. معلم‌ها انگیزه خود را از دست داده‌اند. حق آموزش و پرورش نیست که با آن اینگونه بازی شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسکن فرهنگیان رها شده. ببینید وضعیت صندوق ذخیره‌ آنها چگونه است.

نقوی خاطرنشان کرد: امروز آقای رئیس‌جمهور تعریف جدیدی را از فساد ارائه کرد که این اختلاس نیست که هشت هزار میلیارد تومان از دارایی‌های معلم‌ها را به 30 نفر بدهیم، اختلاس نیست بلکه وام است. شما هشت هزار میلیارد تومان را به 30 نفر می‌دهید و بعد می‌گویید وام است و می‌گویید نفهم‌ها می‌گویند اختلاس، این وام است.

وی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور مطابق تعریف جنابعالی در دولت شما هشت هزار میلیارد تومان به 30 نفر وام داده شده و اختلاس نیست.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش موسسه حزب منحله مشارکت و عضو شورای مرکزی این حزب غیرقانونی و عضو فراکسیون مشارکت مجلس ششم، عضو شورای سیاست‌گذاری ستاد انتخابات معین، امضا‌کننده بیانیه‌های مختلف در دوران فتنه 88 و در حمایت از تحصن‌های غیرقانونی در مکان‌های مختلف است.

نقوی خاطرنشان کرد: آقای دانش آشتیانی با بورس دولتی دولت آقای هاشمی‌رفسنجانی در انگلستان درس می‌خوانده و در آنجا ان‌شاءالله بر اساس صلاحیت به عنوان دبیر محلی در مدرسه ایرانیان تدریس می‌کردند و این در حالی است که معلمان برای اعزام به خارج مراحل متعددی را طی می‌کنند و آقای دانش آشتیانی بدون هیچ گونه آزمون و گزینشی در مدارس ایرانیان تدریس می‌کرده است.

وی افزود: کسی که در قلبش راضی باشد دولت جمهوری اسلامی شکست بخورد صهیونیست است. آیا می‌خواهیم دولت شکست بخورد؟ ما می‌خواهیم دولت پیروز شود. دولت مقتدر باشد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: الحمدالله امروز نظام جمهوری اسلامی ایران مقتدر در دنیا حرکت می‌کند. بینی‌ قدرت‌های سلطه‌گر را به خاک مالیدیم و آنها را به زانو درآورده‌ایم. ایران برای شرکت در لبنان برای قدرت‌های سلطه‌گر شرط گذاشت و آنها شرط ایران را پذیرفتند و در مقابل ملت ایران زانو زدند.

نقوی خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم شخصی به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شود که خود وی و خانواده و سابقه‌اش تدین، شرافت، تربیت را به همراه داشته باشند. آقای رئیس‌جمهور آیا چنین فردی در مجموعه شما نیست؟ آیا فردی با این حاشیه‌ها باید برای وزارت آموزش و پرورش معرفی شود؟

وی افزود: رهبری فرمودند فتنه خط قرمز نظام است. مگر دولت جزء مجموعه نظام نیست؟ آیا فقط مجلس و قوه قضائیه جزء نظام هستند؟

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: امروز مجلس در معرض آزمون بزرگی قرار دارد. به فتنه‌گرانی که عامل آمریکا بودند و به چهره پاک نظام چنگ کشیدند و آن را خونین کردند و هرگز بخشیده نخواهند شد رأی ندهید.

سروش، موافق: دانش‌آشتیانی مدیری استراتژیک و تحول‌خواه است

به گزارش تسنیم ،‌ ابوالفضل سروش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در موافقت با وزیر پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مهمترین دلیل بنده برای موافقت با آقای دانش آشتیانی این است که به نمایندگان تاکید کنم در شرایط فعلی و با وجود مشکلات آموزش و پرورش باید به محورهای مهم آموزش و پرورش که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است، توجه کنیم.

وی افزود: این مهم را در برنامه‌های آقای دانش آشتیانی دیدم و به این دریافت رسیدم که ایشان قادر به راهبری و انجام این کار است. هدف اصلی آموزش و پرورش مطابق سند تحول بنیادین چنین ترسیم شده که تربیت انسانی مومن، معتقد به معاد و آشنا به مسئولیت‌ها و وظایف در برابر خدا، خود، دیگران، حقیقت‌جو، صلح‌جو و... ولی آنچه که خروجی آموزش و پرورش کنونی ماست، با آنچه که باید باشد، تفاوت ماهوی دارد و رسیدن به این هدف نیز با وضعیت کنونی وزارت آموزش و پرورش ناشدنی است.

عضو فراکسیون امید در مجلس افزود: نظام آموزش و پرورش بر آموزش تکیه دارد نه بر فعالیت. در حالی که همیشه فعالیت بهتر از آموزش بوده است. افزایش محفوظات اساسا هدف نیست و مباحث مرتبط با موضوعات تخصصی علاقه‌مندان طی دوره‌های تخصصی در مراحل بالاتر خواهند آموخت.

سروش ادامه داد: تمرکززدایی باید در دستورکار آموزش و پرورش قرار گیرد اکنون مدارس فاقد اختیارات کافی هستند و ادارات و وزارتخانه در بسیاری از مسائل تصمیم می‌گیرد. واگذاری امور از جمله تصمیم‌گیری موجب ظهور ابداعات و نوآوری‌ها می‌شود و احساس اشتراک در هدف را به همه اجزای یک سیستم منتقل می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از حجم بالای نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: این حجم با وضعیت آموزشی ما تناسب ندارد و به صورت مناسب نیز سازماندهی نمی‌شود. اکنون نسبت کارکنان به دانش‌آموزان از استانداردهای جهانی وضعیت بهتری دارد اما نسبت کادر آموزشی نسبت به دانش‌آموزان پایین‌تر از سطح جهانی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به اولویت‌های آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: حل مشکلات معیشتی معلمین اعم از مطالبات معوق، بیمه طلایی و... تامین منزلت و جایگاه معلمان و فرهنگیان در قیاس با اقشار دیگر جامعه و دیگر کارمندان دولت، تمرکززدایی و سپردن کارها به مدارس، تامین بودجه مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش، مشارکت دادن فرهنگیان در برنامه‌های مدارس، به رسمیت شناختن تشکل‌های سیاسی، فرهنگی و صنفی فرهنگیان، پاسخگویی شفاف و روشن درباره عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان از اولویت‌های آموزش و پرورش است.

سروش تصریح کرد: بنده به آقای دانش آشتیانی رای می‌دهم زیرا هر 13 بند برنامه‌های وزیر پیشنهادی را مطالعه کردم و معتقدم این برنامه‌ها کاملا می‌توانند، اجرایی شوند. به وی رای می‌دهم زیرا به حفظ وضع موجود رضایت نمی‌دهد و از استمرار گفتمان تحول در آموزش و پرورش و بررسی محتوایی سند تحول بنیادین و برنامه درسی و ملی صحبت می‌کند.

وی ادامه داد: بنده به دانش آشتیانی رای می‌دهم زیرا در برنامه‌هایش به تقویت آموزش مدیران و ایفای نقش رهبری و آموزشی و پرورشی تاکید می‌کند. به وی رای می‌دهم زیرا در برنامه‌اش تمرکز در وزارت آموزش و پرورش را قبول ندارد و از نقش شورای آموزش و پرورش استانها، مناطق و مدارس متناسب با مقتضیات آموزشی صحبت می‌کند و به آن عمل خواهد کرد و در سیاستهای اجرایی به جلب مشارکتهای نهادهای ملی و منطقه‌ای تمرکز دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: به دانش آشتیانی رای می‌دهم زیرا در برنامه‌اش شایستگی و صلاحیتهای حرفه‌ای موفق معلمان را مبنای نظام پرداخت می‌داند و به دنبال اجرای نظام معیشتی و رفاهی ویژه برای جامعه فرهنگیان کشور است.

سروش تاکید کرد: به دانش آشتیانی رای می‌دهم زیرا آموزش و پرورش را مصرف کننده صرف نمی‌داند، بلکه به دنبال کسب منافع جدید و مدیریت بهینه بر منابع است و در نهایت به این دلیل به دانش آشتیانی رای می‌دهم زیرا وی مدیری استراتژیک و تحول‌خواه است.

محمدی، موافق: دانش آشتیانی مورد وثوق شهید رجایی بود

به گزارش فارس ، داود محمدی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز 11 آبان در صحن علنی مجلس و در موافقت با فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به فعالیت وی در انجمن‌های دانشجویی پیش از انقلاب و نیز خدمت وی با لباس سپاه در ابتدای انقلاب اشاره کرد و با یادآوری اینکه او از دست‌پروردگان شهید رجایی است، گفت: آقای دانش آشتیانی عضو گروه تشکیل‌شده از سوی شهید رجائی جهت انتقال مسائل مختلف کشور و مورد وثوق این شهید بود.

وی اعتقاد دانش آشیتانی به مبانی ارزشی اسلام را مثال‌زدنی برشمرد و با تأکید بر اینکه وی از تخصص لازم برای تصدی وزارت آموزش و پرورش برخوردار است، گفت: ایشان از معلمان موفق رشته ریاضی است و در زمینه‌های مختلف از تخصص برخوردار و از دبیران بسیار متدین است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 80 نفر از دانش‌آموختگان دبیرستان مفید که تحت مدیریت دانش آشتیانی بوده است در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند، گفت: این مدرسه را آیت‌الله موسوی اردبیلی تأسیس کرده است.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به حضور دانش آشتیانی در مدیریت‌های خرد و کلان و تصدی معاونت وزارت علوم در سه دوره اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان در استان‌های محروم، دبیرستان‌هایی تأسیس کردند که دانش‌آموختگان آنها در دانشگاه‌ها قبول شده‌اند.

جعفرزاده، موافق: ۷۰ نفر از شاگردان «دانش آشتیانی» در دفاع مقدس شهید شدند

به گزارش تسنیم ، غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس (امروز سه‌شنبه 11 آبان) در موافقت با وزیر پیشنهادی دولت برای وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: دین ما دین اخلاق است کجای این مطالبی که در مخالفت با وزرای پیشنهادی عنوان می‌شود، اخلاقی است.

وی با بیان اینکه داستان فتنه چه زمانی در مملکت به پایان خواهد رسید، تصریح کرد: یک فردی باید فتنه‌گر یا ساکت و یا کاسب فتنه باشد، اگر فتنه‌گر است، باید در دادگاه محاکمه شود.

نماینده مردم رشت در مجلس اضافه کرد: ساکت فتنه کسانی بودند که نفعی برایشان نداشت، مسئولانی که نمی‌توانستند بشوند، کاسب فتنه اگر بود اینجا نمی‌آمد،کاندیدای پیشنهادی وزارتخانه شود.

جعفرزاده با بیان اینکه چرا از بلندگوی مجلس دروغ می‌گویم و تهمت می زنیم، تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده آقای دانش آشتیانی هرگز بازداشت نشده است و اصلاً او نماینده نبوده که بخواهد در مجلس ششم در تحصن باشد.

وی ادامه داد: اگر پشتیبانی جنگ، حضور در دفاع مقدس و فرزند روحانی بودن سابقه و کارنامه نباشد، چه چیزی می‌خواهد کارنامه باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه از فتنه می‌گوییم، گفت: کسی که آغاز کننده فتنه بود و در هشت سال هر بلایی که خواست بر سر این مملکت آورد، الان در خیابانها است.

جعفرزاده با بیان اینکه مگر نهادهای امنیتی این افراد را تایید نکردند، افزود: پس مبنا و ملاک ما چیست؟ اگر فقط قرار باشد نظرات شخصی ما مطرح شود این گونه مملکت را نمی‌توانیم اداره کنیم.

وی با بیان اینکه دانش آشتیانی مدیر مدرسه مفید بود، تصریح کرد: از 300 شاگرد مدرسه مفید 70 نفر در هشت سال دفاع مقدس شهید شدند.

عضو فراکسیون مستقلان مجلس با بیان اینکه اختلاس را دادگاه مشخص می‌کند و نه ادعای پشت تریبون، تصریح کرد: اگر پرونده بر علیه این افراد دارید چرا به دادگاه ارائه نکردید.

جعفرزاده با تأکید بر اینکه برخی می‌گویند که دانش آشتیانی از بدنه آموزش و پرورش نیست، گفت: نجفی که پس از انقلاب موفق ترین وزیر آموزش و پرورش بود از کجا آمده بود مگر از وزارت علوم نیامده بود.

وی با مطرح کردن این سوال که اگر به آشتیانی رای ندهیم چه می‌شود، تصریح کرد: تا سه ماه این وزارت خانه با سرپرست اداره شده و هیچ کس نیست که از بودجه سال 96 برای این وزارت خانه دفاع کند.

جعفرزاده با بیان اینکه چه کسی بیش از ما نگران انقلاب و حمایت از ولایت فقیه است، گفت: این مجلس مجلس ولایت مدار است اما با تهمت و افترا و برچسبهایی دروغین آخرتش را نمی‌فروشد.

وی با بیان اینکه این اولین امتحان مجلس است ، تاکید کرد: به دولت کمک کنید و به سه پیشنهادی وزیر رای بدهید.

نماینده مردم رشت در مجلس خطاب به لاریجانی،گفت: شما معلم اخلاق ما هستید احساس کردم قدری از آموزه‌های دینی و اخلاقیمان فاصله گرفته ‌ایم.

جعفرزاده خطاب به نمایندگان گفت: کمک کنید و سخت گیری نکنید مردم دچار گرفتاری هستند بالاترین نهادی که دچار مشکل است وزارت آموزش و پرورش است تو را به خدا وزارت خانه ما را بی سرپرست نگذارید.

شیخ، موافق: آیا ما کافر و ضد ولایت هستیم؟ این چه ادبیاتی است و چه ضد اخلاقی‌گری است؟

به گزارش تسنیم ، حجت‌الاسلام مهدی شیخ نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 11 آبان) پارلمان در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش -که خود این سخنان را احساسی خواند-، اظهار کرد: ما تا کی می‌خواهیم به این روند بی‌اخلاقی در سیاست کشور ادامه دهیم؟

وی افزود: فردی وارد سیاست ما شد و سالها نیروها را به جان هم انداخت. با پشت پا زدن به اخلاق، تخصص و نظارت مجلس بر دولت نیروها را هدر داد، به کجا می‌رویم؟ این فرد مجددا خواست وارد عرصه سیاست شود، مقام معظم رهبری هوشیارانه تذکر دادند که دوباره نباید جامعه به فضای دوقطبی برگردد. چرا می‌خواهیم فضا را دو قطبی کنیم؟

شیخ ادامه داد: افرادی که پشت تریبون قرار گرفتند، چه موافق و چه مخالف آیا کافر و ضد ولایت فقیه هستند؟ آیا ما کافر و ضد ولایت هستیم؟ این چه ادبیاتی است و چه ضد اخلاقی‌گری است؟ تا کی می‌خواهیم به این روش ادامه دهیم؟ آیا این نفاق نیست؟

نماینده تهران در مجلس با طرح این سؤال که آیا این انشقاق میان نیروهای انقلاب نیست، اظهار کرد: با تهمت زدن‌، انگ زدن به نیروهای وفادار انقلاب و کسانی که عمر و هستی‌شان را در راه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گذاشته‌اند چرا باید تهمت نفاق و جاسوسی بزنیم؟ آیا این روش پسندیده‌ای است و با اسلام سازگار است؟

وی با بیان اینکه قرار بود به اخلاق رای دهیم، انقلاب ما انقلاب ارزشها و انسانیت بود گفت: آیا این اخلاق، ارزش و انسانیت است؟

شیخ اضافه کرد: آیا این روشها با قرآن سازگار است که به اختلافات در میان خودمان دامن بزنیم؟ روزی که دشمن در ما رخنه کرد و تفرقه انداخت آیا باید در آتش تفرقه بدمیم؟

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در پیشگاه خداوند شهادت می‌دهم که اگر لحظه‌ای احساس کنم هر وزیر و یا شهروندی می‌خواهد مقابل جریان انقلاب بایستد اولین نفر با آن برخورد می‌کنم، من عمرم را در این راه گذاشته‌ام.

وی خاطر نشان کرد: تا کی می‌خواهیم هر کس که تزویر و ادعایش بیشتر است خودش را انقلابی نشان دهد و هر کس که خضوع دارد، ضد انقلاب باشد؟

شیخ تصریح کرد: ما باید سیاستی اخلاقمدارانه و انسانمدارانه در اداره جامعه در پیش بگیریم، این به نفع کشور است.

وی در خاتمه از نمایندگان مجلس به دلیل اینکه سخنانش احساسی شده، عذرخواهی کرد و گفت: این‌ها «عقده‌های در گلو» بود که می‌خواستم مطرح شود.

دانش‌آشتیانی: من یک روز هم بازداشت نشده‌ام؛ من روحانی زاده‌ام

به گزارش فارس ،

فخرالدین دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: خدا را شاکرم که موقعیتی فراهم آورد تا در این جمع بسیار حائز اهمیت که هم دولت حضور دارد و هم نمایندگان مجلس قدری راجع به آموزش و پرورش کشور صحبت کنم.

وی در ادامه افزود: ابتدا در آستانه روز 13 آیان روز دانش‌آموز، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی هستیم، روزی که خون پاک دانش‌آموزان در برابر دانشگاه تهران به زمین ریخت و پیوند میان مدرسه و دانشگاه و دانش‌ آموختن و تعهد داشتن را نمادین کرد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: حسب وظیفه نکاتی را در رابطه با برنامه خدمت شما عرض می‌کنم، برنامه من در 4 بخش تنظیم شده، مهمترین مسئله‌ای که دغدغه چندین ساله من است، این است که آموزش و پرورش را باید بخش سرمایه‌ای کشور دانست و نه بخش مصرفی و مدرسه را باید مهمترین واحد تأثیرگذار در توسعه به‌شمار آورد. لذا محور اصلی برنامه من در چارچوب سند تحول آموزش و پرورش است و برنامه من تماماً بر اساس خواست مقام معظم رهبری است. بنده این را به‌جد عنوان می‌کنم و برای این موضوع به شما آدرس دقیق می‌دهم.

دانش آشتیانی ادامه داد: برنامه پیشنهادی من واقع‌گرایی و تحول‌خواهی است، اگر نماینده مخالف من عنوان کردند که اینها اجرایی نیست، بله مسلم است که در مدت کوتاه در این 7 یا 8 ماه امکان تحقق برنامه کامل من وجود ندارد، همچنان‌که در مقدمه به آن اشاره کردم که این برنامه یک برنامه درازمدتی است، اما در انتها برنامه کوتاه‌مدتی که مرتبط با آن برنامه درازمدت است را آورده‌ام.

وی اضافه کرد: در رابطه با آموزش و پرورش و توسعه آن باید توجه داشته باشیم که نظام آموزشی ما گرفتار آسیب‌های ساختاری است، مسئله آموزش و پرورش مسئله ملی است که حل مسئله ملی نیاز به اجماع ملی دارد، من مطمئنم یک فرد در آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌توانم این وزارتخانه را به جایگاه خودش برسانم، بلکه همه دولت، نمایندگان مجلس باید کمک کنند که این جایگاه آموزش و پرورش در جایگاه اصلی خودش قرار بگیرد و به عنوان یک مسئله ملی و اهمیت‌دار کشور تلقی شود.

دانش آشتیانی در ادامه سخنان خود گفت: نمایندگان محترم نگرانی نسبت به امروز و آینده سرمایه انسانی کم‌اهمیت‌تر از نگرانی نسبت به سرمایه‌های طبیعی و فیزیکی نیست، ما باید تمام توان و تلاش خود را داشته باشیم تا مدرسه را محور توسعه قرار دهیم تا از طریق کیفیت‌بخشی به فرایندهای مدرسه انسان‌هایی کارآمد تربیت کنیم که نظام توسعه‌ای کشور نیاز به این انسان‌های کارآمد دارد.

وی ادامه داد: توسعه کشور نیازمند رشد متوازن و به‌هم پیوسته آموزش و پرورش و آموزش عالی است، آموزش و پرورش 13.5 میلیون دانش‌آموز دارد و حدود یک میلیون معلم و مربی دارد که در بیش از 107 هزار مدرسه مشغول فعالیت‌اند، در همین حال نظام آموزش عالی ما با بیش از 2500 واحد دانشگاهی و 5 میلیون دانشجو در سطح کشور فعالیت دارد،‌ اما ببینید در شهرستان‌هایی ما شاهد وجود دانشگاه هستیم، اما با صندلی‌های خالی روبروست، ولی در همان شهرستان مدرسه کم داریم و مدارس به صورت شیفتی اداره می‌شوند. در بعضی مناطق هنوز مدارس ما به‌صورت سنتی و کپری است، این عدم توازن یکی از مشکلات اساسی اموزش و پرورش است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: نتیجه تحقیقات ملی نشان می‌دهد که در جامعه به عنوان یک سرمایه اجتماعی معلمان بالاترین گروه از نظر منزلت اجتماعی‌اند. یعنی از نظر شهروندان دارای بیشترین حرمت هستند، به‌رغم این احترام از نظر معیشتی و اقتصادی در وضع نابسامان به سر می‌برند. این عدم تعادل ساختاری یک مانع بزرگ توسعه‌ای است و یک چالش اساسی به شمار می‌رود که باید به آن پرداخته شود.

دانش آشتیانی خاطرنشان کرد: بنده چالش‌هایی را در رابطه با آموزش و پرورش مطرح خواهم کرد که نیازمند تحول و رفع این چالش‌هاست، یکی از مسائلی که وجود دارد و همه شما به آن اذعان دارید که اصطلاحاً به آن می‌گوییم آموزش مخزنی و محوریت محفوظات و نمره، حاد بودن تنگناهای معیشتی معلمان،‌اقتصاد آموزش و پرورش، کمبود امکانات آموزشی و پرورشی، ضعف مشارکت موثر خانواده‌ها، وجود شکاف میان دستگاه‌های ستادی با معلمان، گسست میان خانه و مدرسه که همه اینها و در کنار اینها تمرکزگرایی، دیوان‌‌سالاری و سیاست‌زدگی آموزش را تحت سیطره خود قرار داده است.

وی ادامه داد: پرورش و خلاقیت قربانی آموزش شده است، اکنون آموزش به مسابقه‌ای برای کسب صندلی‌های دانشگاه تبدیل شده، اصالت دادن به کمیت آموزش و کم‌توجهی به مسائل جدید ملی و جهانی نظیر مهارت‌های زندگی، محیط زیست،‌ تفاوت‌های اقلیمی و جغرافیایی در مناطق کشور مسائلی را به دنبال داشته که برنامه‌ریزی آموزشی را با مشکلات و تنگناهای مختلف روبه‌رو کرده است.

وی افزود: برون‌داد این وضعیت ساختاری یک تصویر نگران‌کننده‌ای از آموزش و پرورش در شرایط کنونی به وجود آورده است. بد نیست بدانیم که رتبه کنونی آموزش و پرورش ما در نظام بین‌المللی بر پایه 151 شاخص جهانی متأسفانه 141 از 187 است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نظام آموزش و پرورش ما گرفتار نوعی سکون، جمود و فرسودگی است. آنجا که عنوان کردم که دقیقاً کاری را که من می‌خواهم انجام دهم در جهت تحقق دیدگاه مقام معظم رهبری در همین خصوص است. من می‌خواهم آموزش و پرورش را از این جمودی و سکون در بیاورم.

دانش آشتیانی در ادامه با قرائت سخنان مقام معظم رهبری پیرامون نظام آموزشی کشور، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «نظام آموزشی ما نظامی قدیمی، فرسوده و کهنه است همین جور نگهش داشته‌ایم مثل یک موزه مقدس که دست به آن نخورده است و هر که آمده گوشه و کنارش را یک کمی کم و زیاد کرده‌ایم. باید نوسازی بشود».

وی ادامه داد: در نظام آموزش و پرورش ناکارآمد و غیرمولد برنامه‌ریزی و مدیریت از پویایی و تحرک دور شده است. دور شدن زنان از جایگاه مطلوب در مدیریت نمونه مشهود آن است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در همین رابطه،‌گفت: ما در آموزش و پرورش که اکثریت دانش‌آموزان را دختران ما تشکیل می‌دهند اما نقش خانم‌ها در مدیریت آموزش و پرورش کمرنگ است. این را نه به دلیل مسائل جنسیتی عنوان می‌کنم بلکه از نظر نگاه تربیتی نیازمند این مسأله هستیم که از این قشر فرهیخته در آموزش و پرورش بیشتر استفاده شود.

دانش آشتیانی در ادامه گفت: یکی دیگر از مسائل و چالشی که در آموزش و پرورش وجود دارد کهنگی مدارس و موضوع اقتصاد آموزش و پرورش است. من مطالعات زیادی در رابطه با اقتصاد آموزش و پرورش انجام دادم و معتقدم با همین منابع مالی و مدیریت کردن بهینه هزینه‌ها قسمتی از این مشکلات قابل برطرف کردن است اگر چه این مسأله در کوتاه‌مدت اتفاق نمی‌افتد.

وی تأکید کرد: باید در کنار برنامه‌های کشور ارقام بیشتری به آموزش و پرورش اختصاص داده شود و در رتبه‌های جهانی باید بر اساس درصدی که از GDP اختصاص پیدا می‌کند به آموزش و پرورش باید افزایش داشته باشد، اما آموزش و پرورش نیازمند این است که همین منابعش را بهتر هزینه کند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه در اقتصاد آموزش و پرورش وضعیت کنونی ما به این صورت است که در سال 84 و 85، 91 درصد از بودجه آموزش و پرورش اختصاص داشته به موارد کیفی‌سازی آموزش، افزود: این موضوع در سال 91 به پرسنل آموزش اختصاص داشت و حدود 9 درصد برای کیفی‌سازی آموزش هزینه می‌شد. اما در وضعیت کنونی ما که 30 هزار میلیارد بودجه آموزش و پرورش است 98.5 درصد پرسنلی است و 1.5 درصد برای کیفیت‌بخشی به مدارس اختصاص دارد.

دانش آشتیانی تصریح کرد: یعنی دست وزیر و مدیران آموزش و پرورش برای 13 میلیون دانش‌آموز و 107 هزار مدرسه فقط 400 میلیارد تومان وجود دارد که برای کیفی‌سازی، تجهیزات و موارد دیگر هزینه شود البته باز همه این 400 میلیارد را نمی‌توانیم در این بخش استفاده کنیم و بعضاً عنوان می‌شود 200 میلیارد تومان است.

وی در ادامه،‌گفت: اگر بخواهیم همین رویه را ادامه دهیم هیچ زمان نمی‌توانیم مشکل آموزش و پرورش را حل کنیم. برای گذر از وضع موجود مهمترین مسأله‌ای که وجود دارد این است که باید نگاه و رویکرد جدیدی به آموزش و پرورش داشته باشیم و این نیازمند برنامه‌ریزی و اقدامات تدریجی است تا بتوانیم از این وضعیت بیرون بیاییم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: در برنامه‌ام آورده‌ام که چگونه می‌توانیم از این حالت خارج شویم. در مسأله آموزش و پرورش این نگاه جدید این است روح سند تحول حاکم بر این مسأله است که باید در نظام آموزشی به مسأله پرورش به معنای مهارت‌های زندگی که باید دانش‌آموز در محیط مدرسه کسب کند تا کارآمدی لازم را داشته باشد و تلفیقی باید بشود این مهارت‌ها با مواد درسی، تا سیطره آموزش در پرورش کمرنگ شود و شاید باید کاری کنیم که پرورش بر ‌آموزش غلبه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید توجه داشته باشیم که باید در محیط مدرسه کاری کنیم که از حافظه‌محوری به خلاقیت‌محوری، از کمیت‌های آموزشی به کیفیت‌های پرورشی، از فضای رقابتی غیراخلاقی در مدارس به فضای اخلاقی و علمی میان دانش‌آموزان، از فشار و استرس بر دانش‌آموزان به سمت تجهیز کردن یادگیری برویم.

دانش‌آشتیانی افزود: من در برنامه کوتاه مدتم مسئله صندوق ذخیره فرهنگیان را به شدت پیگیری و نمی‌گذارم حقوقی از معلمان از بین برود. در مورد مسئله معیشت معلمان در برنامه‌ام بدان اشاره کردم و به جد دنبال این هستم که این مسئله را برطرف کنم.

وی پیرامون معوقه بازنشستگان گفت: مبلغی که دولت در این خصوص تصویب کرده، سعی می‌کنیم قسمتی از بدهی معوقه بازنشستگان را پرداخت کنیم. همچنین موضوع مناطق محروم و عدالت آموزشی در اولویت اصلی کاری من قرار دارد. سابقه کاری من نشان می‌دهد به این مور به جد می‌پردازم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش همچنین پیرامون تعهدات بین‌المللی آموزش و پرورش گفت: بخشنامه دولت است و ابلاغ شده به وزارت آموزش و پرورش و مسئله آن درباره محیط زیست و توسعه پایدار است که به شکلی در کتب درسی عنوان شود که در این خصوص اقدامات لازم در حال انجام است وگرنه هیچ چیز خارجی وجود ندارد.

دانش‌آشتیانی در ادامه با بیان اینکه بنده نماینده مجلس ششم نبودم، گفت: در خصوص حضورم در انگلیس باید بگویم من در انگلیس برای درس دکتری که بودم جناب آقای انصاری در آن زمان سفیر ما در انگلستان بودند و چون سابقه آموزش و پرورشی من را می‌دانستدن عنوان کردند که شما بیا به مدرسه جمهوری اسلامی در اینجا کمک کن و من در هیأت امنای آنجا با خود آقای انصاری بودم. بعد مدیر مدرسه از من درخواست کرد شما ریاضی درس بده. بنده ریاضی درس دادم و ریالی دریافت نکردم. اگر سندی وجود دارد ارائه دهند.

وی با بیان اینکه تمام زندگی‌ام را در راه انقلاب بوده است، گفت: در بحران‌ها وارد شدم، در مناطق محروم، در جهاد سازندگی و در جنگ بودم. در همین بحران وزارت علوم از من خواستند که دو وزیر افتاده و شما بیا؛‌اگر کسی دلسوز انقلاب نباشد در این شرایط نمی‌تواند قبول کند بیاید. در همین مقطع از من خواهش کردند که شما به مسائل آموزش و پرورش وارد هستی و بیا.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ادامه گفت:‌ من روحانی‌زاده هستم. تمام سوابق من را بروید از میلیون‌ها دانش‌آموز و دانشجو بپرسید که آیا کوچکترین قدمی در راه غیر از انقلاب و جهادگری و خودسوزی کرده‌ام یا خیر. چرا چنین تهمت‌هایی زده می‌شود. من ناراحت نیستم اینها را به من می‌گویید. من چون دلسوز انقلاب هستم برای انقلابم نگرانم. برای دانش‌آموزانم نگران هستم که ببینند کسی که اینقدر در راه انقلاب کار کرده در آخر به او بگویند بازداشت شده است.

دانش‌آشتیانی با بیان اینکه من یک روز هم بازداشت نشده‌ام، گفت: آقایان اگر مدرک بازداشت شده من را دارند به هیأت رئیسه ارائه کنند و اگر مدرک نداشتند از همین تریبون به مردم اعلام کنند که فلانی بازداشت نشده است. این هم نه برای من بلکه برای جامعه و انقلاب. من وفادار به انقلاب هستم. وفادار به توصیه‌ها و منویات مقام رهبری هستم؛ من اعتقاد دارم مقام رهبری دقیقا با تیزبینی مسائل آموزش و پرورش را دنبال می‌کند.

وی اظهار داشت: من دارم ایثار می‌کنم و می‌آیم که خواسته رهبری را در رابطه با تحول و نوسازی در آموزش و پرورش اجرا کنم. چه کسی است که در این مدت 8 ماه بیاید و 13 میلیون دانش‌آموز، یک میلیون معلم با این کمبود مالی این وزارتخانه‌ای که بالای 100 مشکل دارد را بپذیرد. جز عشق به انقلاب و ولایت.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: چرا افرادی که تابع ولایت هستند را اینگونه بی‌انگیزه می‌خواهید بکنید. البته من بی‌انگیزه نمی‌شوم. من 60 سال از عمرم گذشته و 40 سال در انقلاب کار کردم و ناامید هم نمی‌شوم و در گذشته نیز تهمت‌ها زدند و من پاسخ گفتم و به هیچ عنوان حاضر نیستم لطمه‌ای به انقلاب وارد شود و در هیچ جریانی که منجر به لطمه زدن به انقلاب بوده و در آینده هم باشد شرکت نکرده و نخواهم داشت.

دانش‌آشتیانی در پایان گفت: از همه نمایندگان تشکر می‌کنم که با سعه صدر صحبت‌های بنده را شنیدید. اگر تشخیص دادید که من می‌توانم کمکی به آموزش و پرورش کنم سمعا و طاعتا در خدمتم و اگر هم تشخیص ندادید باز هم در خدمت شما و آموزش و پرورش هستم.

ارسال نظر: