در دیدار صالحی‌امیری با سیدحسن خمینی مطرح شد:

انقلاب اسلامی از ولنگاری و تحجر به یک اندازه دور است

کدخبر: 2072002

سیدحسن خمینی گفت: انقلاب اسلامی به همان میزان که از ولنگاری دور است، از تحجر هم دور است، البته این بدان معنی نیست که به خاطر مبارزه با تحجر بر بالین ولنگاری و بی‌هویتی سر بگذاریم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سیدرضا صالحی امیری، وزیر ارشاد امروز به همراه معاونان خود با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) و تجدیدمیثاق با آرمان های امام، با حجت الاسلام حسن خمینی نیز دیدار کرد.

حجت الاسلام خمینی در این دیدار با بیان اینکه مجموعه فرهنگی ما باید برای خود هویت و اصالت قائل باشند، گفت: منظور از اصالت این است که خود را ابزار دست دیگران قرار ندهند، بلکه خود را شناخته و مسیرش را در میانه دوگانه تحجر و ولنگاری ادامه دهد.

وی در همین زمینه افزود: انقلاب اسلامی به همان میزان که از ولنگاری دور است، از تحجر هم دور است، البته این بدان معنی نیست که به خاطر مبارزه با تحجر بر بالین ولنگاری و بی هویتی سربگذاریم.

سیدحسن خمینی تصریح کرد: در وزارت ارشاد نام نیک از آن کسانی است که بر عقاید خود ایستادند، نباید فرهنگ را بازیچه دست کنید؛ چرا که در فرهنگ تعامل با فرهنگ ها را درایم ولی اضمحلال نداریم و نباید اینگونه باشد که پس از دوره ای دیگر فرهنگ ایرانی، شیعی و اسلامی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: اسم فرهنگ که باید محور و شاخص در سبک زندگی باشد نامش را اخلاق امام می‌نهیم. لذا فرهنگی را می‌خواهیم ترویج کنیم که فرهنگ امام است.

سیدحسن خمینی با بیان اینکه به دورت مدیریت صالحی امیری بر وزارت ارشاد امیدوار هستم، گفت: در حوزه شعر جهش بزرگی داشتیم و ردپاهای بزرگی در این حوزه دیده می شود؛ همچنین در حوزه سینما به یک گفتمان و هویت درونی رسیده ایم؛ البته در حوزه قرآن هم کارهای خوبی انجام شده است.

وی گفت: شناخت توانمندی هایمان از مسائل بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ همچنین باید توانمندی های فرهنگی خود را بشناسیم، از سوی دیگر باید ضعف ها را هم بدانیم و با تعامل توانمندی هایمان را صادر و نقاط ضعف را جبران کنیم.

ارسال نظر: