آیت‌الله نوری همدانی:

کنار آمدن و مذاکره کردن با غرب سخن بی‌خودی است/ باید در برابر دشمن مجهز باشیم

کدخبر: 2072066

آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: کنار آمدن و مذاکره کردن با غرب سخن بی‌خودی است، باید در برابر دشمن مجهز باشیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت 13 آبان اظهار کرد: خداوند در قرآن فرموده که هرگز برای کفار راه تسلطی در زمینه فرهنگی، سیاسی و ... بر مسلمانان قرار ندادیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مردم را بیدار و هشیار کردند، ادامه داد:‌ تاریخ انقلاب اسلامی و فرهنگ حرکت امام راحل فرهنگ انبیاء است، پیامبران خدا برای اصلاح و سعادت مردم آمدند، پیامبران خدا ابتدا به سراغ مستکبران می‌رفتند تا با هدایت آنها جامعه را به سعادت برسانند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد:‌ هر پیامبری از سوی خداوند آمد، مستکبران در برابر او ایستادند، اینگونه پیامبران توانستند بر مستکبران غلبه کنند و جامعه‌ای را بسازند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه بر پایه انقلاب اسلامی باید با مستکبران برخورد شدید داشته باشیم، تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند با پیامبران، اسلام و دین هماهنگ باشند و با آنها حرکت کنند، باید در برابر کفار شدید و مقاوم باشند و بین خودشان با رحم، عاطفه و رحمت رفتار کنند.

وی تأکید کرد:‌ هیچ‌گاه نمی‌توانیم با مستکبران نرمش داشته باشیم و در این زمینه قرآن راهنمای متقین است و مسلمانان را به بیداری و هشیاری نسبت به کفار، منافقان و صهیونیست‌ها فرا می‌خواند، امروز این مثلث نیز حاکم است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه تاریخ انقلاب اسلامی نباید فراموش شود، عنوان کرد: راه برای ما روشن است،‌ باید تاریخ انقلاب اسلامی را خوب مطالعه کنیم، دشمنان ما ابتدا با جنگ پیش آمدند، در هر انقلابی سعی شده بنیانگذار انقلاب افرادی را بسازد تا آن افراد انقلاب را حفظ کنند، پیامبر اکرم(ص) نیز ابتدا مردم را آگاه و سپس حکومت اسلامی را برقرار کردند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد:‌ امیرمومنان حضرت علی(ع) مالک اشترهایی داشت که به جنگ معاویه رفت، حضرت سیدالشهدا(ع) نیز که پیروزی خون بر شمشیر را رقم زدند، 72 نفر یار داشتند، با وجود کمی تعداد از نظر کیفیت بالا بودند.

وی تشریح کرد: در انقلاب نیز افرادی مانند شما و فرماندهان نظامی وجود دارند که دارای قدرتی هستند و با روحیه بالایی در برابر تحریم‌های آمریکا و صهیونیست‌ها ایستاده‌اند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم سرمایه بزرگی هستند، تبیین کرد: آنها افتخار هستند، چراکه سینه سپر می‌کنند و شهید می‌شوند و این اقدام آنها برای حفظ و نشان دادن فرهنگ انقلاب اسلامی است.

این مرجع تقلید، 13 آبان را رویدادی مهم عنوان کرد و افزود: باید قدم‌های استوار با فریاد حرکت کنند، چراکه اسلام همیشه فریادگر می‌خواهد و در تاریخ اسلام همیشه فریادگر بوده است، این افراد باید باشند، ائمه اطهار(ع) برای این افراد احترام قائل بودند.

وی با اشاره به پیام‌های روز 13 آبان گفت: در این روز می‌خواهیم به دنیا نشان دهیم که امام خمینی(ره) با چه فرهنگی وارد میدان شدند تا توانستند این انقلاب را پایه‌ریزی کنند و به وجود آورند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه در ارتباط با آمریکا و صهیونیست‌ها شاخص‌هایی وجود دارد و هرگز نمی‌توانیم با غرب کنار بیاییم، یادآور شد: کنار آمدن و مذاکره کردن با غرب سخن بی‌خودی است، باید در برابر دشمن مجهز باشیم.

وی با تأکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر و پررنگ‌تر راهپیمایی 13 آبان متذکر شد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان در روز 13 آبان از اهمیت فراوانی برخوردار است، امام خمینی(ره) فرمودند که این انقلاب از انقلاب اول کمتر نیست، آمریکایی‌ها می‌خواستند انقلاب اسلامی به ثمر نرسد.

این مرجع تقلید تأکید کرد: تاریخ انقلاب روشن است، این تاریخ جز کسب تسهیلات جنگی و جهادی، کسب هوشیاری، بیداری و آمادگی فرهنگی نیست.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان توضیح داد: اکنون شبکه‌هایی علیه ما تبلیغات می‌کنند، بنابراین باید بیدار باشیم و دنیا را بشناسیم و براساس شناخت گام برداریم.

ارسال نظر: