شطرنج قهرمانی تیمی زیر ۱۴ سال آسیا - چین

سریلانکا هم مقابل شطرنج‌بازان ایرانی زانو زد/ ایران در جدول رده‌بندی صدرنشین ماند

کدخبر: 2073092

تیم ملی شطرنج یر ۱۴ سال کشورمان با پیروزی دور پنجم خود همچنان با اقتدار در صدر جدول مسابقات تیمی قهرمانی آسیا قرار دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین » و به نقل از سایت فدراسیون شطرنج، تیم ملی شطرنج زیر 14 سال کشورمان به پنجمین پیروزی متوالی خود در رقابت‌های قهرمانی تیمی زیر 14 سال آسیا دست پیدا کرد. ایران در این دور به مصاف تیم سریلانکا رفت و به پیروزی شیرین 3 بر یک دست پیدا کرد. در این دور آرش داغلی و کیان پورموسوی به پیروزی رسیدند و برنا درخشانی و مهدی غلامی به تساوی رضایت دادند.

ایران با این پیروزی با 10 امتیاز همچنان صدرنشین است. تیم ملی کشورمان در دور ششم به مصاف تیم سوم کشور چین می رود.

ایران با ترکیب 5 شطرنجباز متشکل از مهدی غلامی، برنا درخشانی، آرش داغلی،سید کیان پور موسوی و آناهیتا زاهدی فر در این مسابقات حضور دارد. سید حامد موسویان نیز هدایت شطرنجبازان ایرانی در این رقابتها را بر عهده دارد

مسابقات تیمی قهرمانی شطرنج زیر 14 سال آسیا از 16 آبان ماه به میزبانی چین آغاز و طی 9 دور تا 21 همین ماه ادامه دارد.

همچنین در مسابقات قهرمانی جوانان کشور (زیر 20 سال) از 15 آبان به میزبانی دو استان تهران برای آقایان و یزد برای بانوان آغاز شده است. این رقابت‌ها در 7 دور تا روز 21 آبان ادامه دارد. 23 شطرنجباز در بخش آقایان و 22 شطرنجباز در بخش بانوان برای کسب عنوان قهرمانی با هم به رقابت می‌پردازند.

در پایان دور پنجم این مسابقات، استاد بین‌المللی مسعود مصدق‌پور با پیروزی حساس خود مقابل استاد بین‌المللی آرین غلامی صدرنشینی خود را با 5 امتیاز تداوم داد. در بخش بانوان نیز وصال حامدی نیا با 4 امتیاز در رتبه نخست قرار دارد.

دور ششم این رقابت‌ها امروز برگزار می‌شود.

ارسال نظر: