گزارش «نسیم آنلاین» از جدیدترین اظهارات حسین قضاوی؛

معاون طیب‌نیا تخلف مدیران بانک‌ها در اعطای وام را ندید

کدخبر: 2073188

در گذشته، بانک‌ها حدود ۳۰ درصد از کل منابع قرض‌‎الحسنه مردم معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان را در یک تخلف بزرگ به کارمندان و مدیران خود وام داده بودند که پس از مشخص شدن این تخلف، بنا بر این شد تا علاوه گذاشتن سقف ۲۵۰ میلیون تومانی برای کل وام هایی که به کارمندان بانک داده می شود، بانک‌ها از منابع خود برای این کار استفاده کنند.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: قضاوی معاون وزیر اقتصاد در خصوص اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به کارمندان بانک گفته الان این آئین نامه ابلاغ شده است و بانک ها و بیمه‌ها براساس ضوابط جدید، تسهیلاتی که وفق مقررات باشد را به کارمندان خود پرداخت می کنند.

به گزارش «نسیم آنلاین»، این درحالی است که مهمترین ضابطه جدید آیین نامه، این است که بانک ها نباید با استفاده از منابع مردمی قرض الحسنه به کارمندان خود وام دهند.

در گذشته، بانک ها حدود 30 درصد از کل منابع قرض الحسنه مردم معادل 12 هزار میلیارد تومان را در یک تخلف بزرگ به کارمندان و مدیران خود وام داده بودند که پس از مشخص شدن این تخلف، بنا بر این شد تا علاوه گذاشتن سقف 250 میلیون تومانی برای کل وام هایی که به کارمندان بانک داده می شود، بانک ها از منابع خود برای این کار استفاده کنند.

لذا نکته مهمی که توسط معاون وزیر اقتصاد مغفول مانده است، ذکر این نکته است که بانک‌ها از این بعد نمی توانند با استفاده از منابع قرض الحسنه مردمی به کارکنان و مدیران خود وام دهند و این یک تخلف است.

ارسال نظر: