وزیر امور خارجه در جمع ایرانیان مقیم رومانی:

بسیاری در آمریکا از انتخاب ترامپ غافلگیر شدند

کدخبر: 2073228

ظریف گفت: امروز خیلی ها در آمریکا غافلگیراند به خاطر اینکه این واقعیت را نشناختند و خیال کردند دستگاه سیاسی است که آینده را تعیین می کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین » محمد جواد ظریف در جمع ایرانیان مقیم رومانی گفت: آنچه امروز در جهان مشاهده می کنیم یک تحول ماهوی در روابط بین المللی است که بسیاری از کسانی که از روش های مبتنی بر تفکرات قدیمی تلاش می کنند، پیش بینی و تحلیل کنند آن ها را به خطا وا می دارد .

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: دیروز دیدید انتخابات آمریکا بر خلاف همه پیش بینی ها به مسیری رفت که پیش گوها و تحلیلگران نمی توانستند آن را پیش بینی کنند و این بخاطر یک واقعیتی است که منحصر به آمریکا نیست بلکه جهان در حال تغییر است .

ظریف ادامه داد: جهان در حال تغییر است و این جهان در حال تغییر ضوابط و مقررات و روش های بازی آن عوض شده و اگر شما روش های بازی های بین الملل را بیاموزید و براساس روش های جدید بازی های بین المللی عمل کنید می توانید موثر باشید و اگر بخواهید بر سبک های کهنه و قدیمی حرکت کنید تاثیر چندانی در آینده نخواهید داشت .

وی خاطر نشان کرد: امروز در دنیا ابزاز قدرت از ابزار قبلی قدرت که قدرت نظامی و اقتصادی بود به ابزار نوین تبدیل شده است. ابزارهای نوین، قدرت توانمندی و تاثیر گذاری، توانمندی ارایه فکر و نظر جدید، توان اندیشه و توان علم و فناوری است .

محمدجواد ظریف که در تور اروپایی خود به سر می برد گفت: ابزار امروز قدرت مردمی است که در برابر فشارها و سختی ها مقاومت می کنند و عزت و شرف ملی را فراموش نمی کنند، مردمی که همه ما افتخار داریم نماینده آن ها هستیم .

وی افزود: امروز قهرمان تک تک مردم ایران هستند که با مقاومت و تلاش تمامی برنامه کسانی که ایران و ایرانی را نمی پسندیدند و استقامت مردم ما را نمی خواستند تمامی آن ها را ناکام کردند .

ظریف اظهار داشت: حضور مردم در پای صندوق های رای باعث شد دنیا بفهمد با این مردم نمی شود با زبان تحریم و فشار صحبت کنند و ناگزیرند که با این مردم در پای میز مذاکره بنشینند و مشکلات را حل کنند .

وی در پایان گفت: امروز خیلی ها در آمریکا غافلگیراند به خاطر اینکه این واقعیت را نشناختند و خیال کردند دستگاه سیاسی است که آینده را تعیین می کنند .

ارسال نظر: