استفاده تروریست‌ها از سلاح‌های شیمیایی در حلب تایید شد

کدخبر: 2074792

وزارت دفاع روسیه در نمونه‌گیری های انجام شده در جنوب غرب حلب، شواهدی را از استفاده تروریست‌ها از مواد شیمیایی و سمی علیه غیر نظامیان و سربازان ارتش سوریه به دست آورده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از اسپوتنیک نوشت: "ایگور کوناشنکوف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: وزارت دفاع روسیه در 9 نمونه گرفته شده از جنوب غرب حلب، مواد شیمیایی و سمی از جمله کلر کشف کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: کارشناسان وزارت دفاع روسیه 9 نمونه گرفته شده از جنوب غرب حلب را آزمایش کرده اند و این آزمایش ها تایید می کند که از فسفر سفید برای پر کردن مهمات استفاده شده در این منطقه استفاده شده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: دانشمندان و کارشناسان روسی شواهدی را جمع آوری کرده اند که تروریست ها در حلب از گلوله های حاوی مواد سمی و شیمیایی علیه شهروندان غیر نظامی و نیروهای ارتش سوریه استفاده کرده اند.

وی اظهار داشت: سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی تمایلی برای اعزام کارشناسان خود به حلب نداشته است.

وزارت خارجه روسیه پیش از این از سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی خواسته بود تا کارشناسان خود را به حلب اعزام کند تا موارد مختلف استفاده تروریست ها از سلاح های شیمیایی را مورد بررسی قرار دهند.

این در شرایطی است که کشورهای غربی بارها ارتش سوریه را به استفاده از سلاح های شیمیایی متهم کرده و خواستار اعمال تحریمهای جدیدی علیه دولت بشار اسد شده اند.

ارسال نظر: