وزیر کشور در نشست خبری:

بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار روادید برای اربعین امسال صادر شد

کدخبر: 2074954

وزیر کشور گفت: بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار روادید (ویزا) امسال صادر شده است همچنین بیش از ۱۰ هزار اتوبوس و ۲۳۰ هزار پارکینگ برای خودروها در نظر گرفتیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در نشست‌خبری که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، گفت: در سال ۹۴ هفته اول پس از اربعین نحوه برگزاری مراسم مورد ارزیابی واقع شد و ۹۱ مورد نقطه قوت و ۱۵۰ مورد نقطه ضعف شناسایی شد.

وی ادامه داد: بیش از دو میلیون و 100 هزار روادید (ویزا) امسال صادر شده است همچنین بیش از 10 هزار اتوبوس و ۲۳۰ هزار پارکینگ برای خودروها در نظر گرفتیم.

رحمانی فضلی در خصوص آخرین آمار ورود زائرین گفت: تا کنون ۱۶۲۰۰۰۰ نفر وارد کشور شده اند و تا الان یک مورد گره ترافیکی نبوده و این به دلیل زیرساخت هایی مثل پل و اتوبانهایی هست که ایجاد شده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: ۱۲۰ تن دارو به عراق فرستادیم، ۱.۵میلیون غذا بین زوار توزیع شد.

وی با بیان اینکه هیچ اعتبار مشخصی برای مراسم اربعین نیست و همه بودجه ها دستگاهی و مردمی است، گفت: اولین اولویت ما در اربعین مساله امنیت بود که تاکنون یک مساله امنیتی نداشته ایم.

وزیر کشور بیان داشت: در مقایسه با پارسال تا سه برابر خدمات را افزایش دادیم.

رحمانی فضلی افزود: بیش از 50 درصد زوار از مرز مهران تردد کردند. 90 هزار خودرو در مهران پارک کرده بودند. دیشب فقط ۱۶۰ هزار نفر از مهران وارد شدند. مشکل اصلی امسال افراد حاضر در مرز بدون ویزا بود، ناگهان امسال بیش از 100 هزار نفر یکجا در مهران حضور یافتند و به لطف خدا توانستیم فضا را کنترل کنیم. به نیروی انتظامی متاسفانه با چوب و سنگ حمله و جسارت شد و نهایتا مجبور شدیم از کرمانشاه و لرستان مسیرها را ببندیم. در آن روز ستاد کل نیروهای مسلح سپاه و بسیج به صورت فوق العاده وارد میدان شدند و مساله کنترل شد. تعدادی از زوار حدود ۶۰۰ نفر از مسیرهایی که کنترل نمی شد از کشور خارج شدند که حاکمیت عراق آنها را برگرداندند.

وی تاکید کرد: هر روز با مسئولان مرزبانی عراق جلسه داشتیم.

وزیر کشور گفت: هیچ کسی ادعا نمی کند که کار ستاد اربعین کار خاص دولت است و یا مسئله تقسیم غنایم باشد. بهره برداری سیاسی از مساله اربعین حتما گناه نابخشودنی است. امیدواریم با شناسایی نقاط ضعف مشکلات را حل کنیم، مطمئنیم که اربعین نباید دولتی شود و باید از طریق مردم صورت پذیرد.

رحمانی فضلی گفت: اصلا و ابدا نگاه دولت ترجیح امری بر امر دیگر نیست هر چیزی در جای خود. تجمعات و مراسم ها در جای خود، امنیت و رکود هرکدام جای خود. ولایت، وحدت و پیشرفت نقطه مشترک ماست و نباید مورد خدشه واقع شوند.

وی بیان داشت: باید مردم برای اربعین از شهرهایشان مدیریت شوند و به صورت کاروانی حرکت کنند.

ارسال نظر: