پس از نامه روحانی به وزرای کشور و دادگستری، #مایه_شرمساری در شبکه های اجتماعی "ترند" شد

کاربران فضای مجازی چه چیزهایی را #مایه_شرمساری می دانند؟

کدخبر: 2075041

پس از اینکه حسن روحانی لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد را "مایه شرمساری" دانست، این عبارت مورد استفاده بسیاری از کاربران فضای مجازی برای نشان دادن مشکلات و معضلات واقعی کشور در مقابل لغو سخنرانی علی مطهری، قرار گرفت.

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »:: همزمان با روز اربعین، علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی قرار بود در مراسمی در شهر مشهد سخنرانی کند، مراسمی که از سوی مجمع مشورتی اصلاح طلبان این شهر تدارک دیده شده بود. این مراسم اما در روز برگزاری از سوی دادستانی مشهد به دلیل احتمال وقوع جرم لغو شد و همین امر هم موجبات ایجاد یک موج رسانه ای برعلیه قوه قضائیه در خصوص لغو این سخنرانی، در فضای مجازی شد.

در این بین علی مطهری که نتوانسته بود برنامه خود را در مشهد اجرا کند، در نامه ای به حسن روحانی، از وی خواست تا با پیگیری ماجرا شرایطی را برای حل و فصل مسئله فراهم کند. در پاسخ به نامه مطهری اما رئیس جمهور طی نامه ای به وزرای کشور و دادگستری با ادبیاتی بسیار تند اقدام فوری آنها برای رسیدگی به این مسئله را خواستار شد.

در بخشی از این نامه خطاب به رحمانی فضلی، وزیر کشور و پورمحمدی، وزیر دادگستری، آمده بود که: "گزارش جناب آقای دکتر علی مطهری نایب رییس محترم مجلس شورای اسلامی - که در حریت و شجاعت بیان و دفاع از مصالح ملی، نماینده ای کم نظیر بوده و از پشتوانه بسیار قوی در افکار عمومی جامعه برخوردارند - بسیار تکان دهنده است و ...... "

اما در بخش دیگری از نامه رئیس جمهور به وزرایش مطلبی بیان شده بود که دقایقی پس از انتشار مورد استقبال و استفاده بسیاری از کاربران فضای مجازی قرار گرفت آنچنان که تنها با گذشت چند ساعت در برخی شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از کلید واژه های بسیار پر تکرار شناخته شد.

در این بخش از نامه حسن روحانی آمده بود: "اتفاقی که در شهر مشهد رخ داد، مایه شرمساری است . وزارت کشور و دولت تدبیر و امید در قبال ملت ایران و به ویژه مردم آگاه و دلاور مشهد رضوی(ع) که نقش تعیین کننده ای در موج آفرینی 24 خرداد 92 و پیروزی اعتدال داشتند مسئولیت دارد که از حقوق اساسی آنان دفاع نماید ."

استفاده حسن روحانی از تعبیر مایه شرمساری نسبت به لغو برنامه سخنرانی یک نماینده مجلس در یک شهرستان، سبب شد تا هشتگ #مایه_شرمساری به صورت خودجوش مورد استفاده بسیاری از کاربران فضای مجازی قرار گیرد و در مورد بسیاری از معضلات کشور و نابسامانی های این روزها طرح و منتشر شود.

در ادامه بخشی از کاربرد عبارت #مایه_شرمساری از سوی کاربران فضای مجازی از توئیتر تا تلگرام و اینستاگرام که غالبا در نقد نامه رئیس جمهور است از نظر می گذرد:

محمد:

#مایه_شرمساری اینه که کارخونه ارج بعد از ۸۰ سال تعطیل بشه

امیر رضایی:

#مایه_شرمساری اینه که یه جوان تو کشور بخاطر زد و بند دولتش با خودروسازا، نتونه وام ازدواج بگیره

محمدصالح مفتاح:

آقای رییس جمهور! #مایه_شرمساری حقوق‌های نجومی است که از جیب مردم رفته است. چرا بابت این حقوق‌های غیرقانونی و غیرشرعی از مردم عذر نمی‌خواهید؟

سید سجاد:

#مایه_شرمساری نیس ولی عجیبه؛ با سهمیه احمدی‌نژاد بچپی تو لیست اصولگرایان تا بشی منتقد دولت و بعدش بشی وکیل‌الدوله و در انتها وکیل اصلاح‌طلبان

پریچهر:

#مایه_شرمساری یعنی درحالیکه مردمت دارند در رکود و بیکاری دست و پا میزنند دغدغه تو #کنسرت باشد.

مهدی مقدسی:

#مایه_شرمساری اینه که روحانی، رئیس جمهور کشور بزرگ ایران بعد از سفر به فرانسه فرمود رئیس جمهور فرانسه گفت برای جوانان ایرانی شغل ایجاد میکنه

کمال لطفی:

#مایه_شرمساری هست که دختر صفدر حسینی هم بیانیه داده که"لغو سخنرانی مطهری بدعت نامبارکه" ولی بابت #حقوق_نجومی باباش و حق فراغت خودش حرفی نزد!

آدم ابن حوا:

#مایه_شرمساری اینه که برای کشته های پاریس و ترکیه تماس تلفنی داشتید اما برای کشته های نیجریه و کشمیر نه

محمد بدیعی:

#مایه_شرمساری اینه که برید به رهبری بگید با رسانه ها برخورد بشه، بعد جلو خبرنگارا بگید دهان ها را نبندید! چشم ببخشید دیگه نمیبندیم! والا

مهندس خبرنگار:

#مایه_شرمساری فائزه هاشمی هست که با بهائی ها و بی دین ها نشست و برخاست داره و ازشون حمایت میکنه

گاف:

"#مایه_شرمساری یعنی هنوز اسیدپاش‌های اصفهان دستگیر نشدن ولی هر روز با افتخار از فروپاشی شبکه مدلینگ گزارش می‌دن."

Amir Yaghoubali :

می‌دانید چی #مایه_شرمساری است؟ اینکه کسانی امروز از #شرم صحبت می‌کنند که #خاوران و #قتل‌های_زنجیره‌ای و #سال۸۸ را در کارنامه سیاهشان دارند.

زهرا آراسته نیا:

مانده ست کلیدداری اش را چه کند

صد روزِ امیدواری اش را چه کند

هر روز لبان منتقد را بوسید!

این #مایه_شرمساری اش را چه کند؟

فاضل:

میگن قراره سیب ها و گلابی های برجام رو با #مایه_شرمساری ضدعفونی کنن تحویل مردم بدن!!

رستمی:

اگر a نتیجه بدهد b

و اگر c هم نتیجه بدهد b

آنگاه a=c

اگر کنسرت در مشهد لغو شود

و اگر سخنرانی علی مطهری هم لغوشود

آنگاه سخنرانی علی مطهری =کنسرت

ارسال نظر: