نایب رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس:

جلسه فوق‌العاده هیات نظارت در مورد نماینده تهران تشکیل می‌شود/ صادقی شاکی خصوصی دارد

کدخبر: 2075800

نایب رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: با پیگیری‌های رئیس مجلس به زودی جلسه فوق‌العاده این هیأت برای بررسی پرونده نماینده تهران تشکیل می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عزیز اکبریان دقایقی قبل در گفتگو با فارس اظهار داشت: طبق قانون رفتار و عملکرد نمایندگان مجلس باید در هیأتی تحت عنوان هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی شود و قانون در این زمینه صراحت دارد و ما خلع قانونی نداریم.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دنبال اتفاقات روزهای اخیر در مورد محمود صادقی نماینده تهران، رئیس مجلس دستور پیگیری فوری این موضوع را در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان صادر کرده است.

اکبریان گفت: برخی از نمایندگان مجلس نیز پیگیر موضوع هستند و همه تلاش می‌کنیم که در چارچوب قانون عمل شود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود هستند، به دنبال فرصتی برای برگزاری جلسه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان هستیم و به طور قطع این جلسه به صورت فوق‌العاده تشکیل و همه جوانب موضوع بررسی و سپس اظهار نظر رسمی خواهد شد.

نائب رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس افزود: پرونده آقای صادقی نماینده محترم تهران در مجلس دارای جنبه‌ها و ابعاد مختلفی است. ایشان شاکی خصوصی دارند و به عنوان مثال در مورد پرونده بورسیه‌ها از ایشان افراد حقیقی شکایت کرده‌اند.

اکبریان ادامه داد: همچنین پرونده اتهامی دیگری در بحث توهین، افترا و تشویش افکار عمومی مطرح شده است.

وی اظهار داشت: به طور قطع در جلسه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان همه این موضوعات به طور صریح و واضح مطرح و بررسی خواهد شد و سپس اظهار نظر و نتیجه رسمی به اطلاع شهروندان می‌رسد.

نماینده مردم کرج در خانه ملت افزود: ما در کشور قانون داریم و همه موارد باید در چارچوب قانون مورد رسیدگی قرار گیرد و انتظار داریم که همه گروه‌ها و فعالان سیاسی ضمن احترام به قانون و رعایت آن، فضای کشور را متشنج نکنند.

اکبریان تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب و به ویژه رسانه‌های معاند منتظر کوچک‌ترین فرصتی برای ضربه‌زدن به منافع مردم ما هستند و نباید به آنها بهانه دهیم تا اهداف شوم خود را پیگیری کنند.

وی در پایان گفت: بنابراین انتظار است که همه در چارچوب قانون عمل کرده و هیچ کس فراتر از قانون اقدامی انجام ندهد و به طور قطع نمایندگان مردم در مجلس و به ویژه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان این موضوع را با دقت بررسی خواهد کرد.

ارسال نظر: