۷ دی ماه؛

هفته فرهنگی ایران در تانزانیا برگزار می‌شود

کدخبر: 2075822

رایزن فرهنگی ایران در تانزانیا روز گذشته با وزیر فرهنگ این کشور دیدار کرد و مقرر شد ۷ دی ماه هفته فرهنگی ایران با حضور هنرمندان استان فارس در دارالسلام و زنگبار این کشور برگزار شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، روز گذشته 8 آذر ماه رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا با وزیر فرهنگ این کشور دیدار کرد.

در این دیدار برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا و هفته فرهنگی تانزانیا در ایران مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد، 7 دی ماه مصادف با 27 دسامبر 2016 هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با حضور هنرمندان استان فارس در دارالسلام و زنگبار برگزار شود؛ همچنین در فرصت مناسب نیز هفته فرهنگی تانزانیا در شیراز اجرا شود.

گفتنی است، در این جلسه طرفین به موضوع احیای میراث مشترک آثار باقی مانده از حضور ایرانیان در شرق افریقا تاکید کردند و مقرر شد تیمی مشترک جهت تعریف نقشه عملیاتی و پیگیری اجرای آن تشکیل شود. همچنین کمسیون مشترک فرهنگی از دیگر موضوعات مورد توافق بود که مقرر شد به زودی این کمیسیون با معرفی چند نفر از اعضای پارلمان تانزانیا و مجلس شورای اسلامی تشکیل شود.

همچنین وزیر فرهنگ تانزانیا از حضور محققان ایرانی در تانزانیا استقبال کرد و اظهار داشت وزارتخانه اش آمادگی هرنوع همکاری با پژوهشگرانی ایرانی را دارد .

ارسال نظر: