به تماشای "ما اینجا هستیم"؛ روایتی دیگر از زندگی مسلمانان استرالیا بنشینید

کدخبر: 2076634

مستند "ما اینجا هستیم" با موضوع فعالیت مرکز اسلامی امام حسین(ع) در استرالیا و مشکلاتی که برای فعالیت مسلمانان در این کشور وجود دارد،ساعت ۲۰ امشب از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، شیخ منصور لقایی روحانی ایرانی است که در سال 1997 مرکز اسلامی امام حسین(ع) را در استرالیا تاسیس کرد؛ این مرکز سبب شد اجتماعات کوچک مسلمانان تجمیع شوند و پایگاهی برای فعالیت های دینی پیروان اسلام در استرالیا به وجود بیاید.

مردم این کشور هم به مرکز امام حسین (ع) مراجعه می کنند و در آنجا با مسلمانان به گفتگو می نشینند، در واقع این مرکز سبب شده ارتباطی سازنده میان استرالیایی ها و مسلمانان که بسیاری از آنها مهاجرانی از دیگر کشورها هستند شکل بگیرد.

در این قسمت از مجموعه مستند «ما اینجا هستیم» شاهد فعالیت مرکز امام حسین(ع) و گفتگو با برخی فعالان مسلمان و مذهبی در استرالیا خواهیم بود؛ آنها اقدامات زیادی در عرصه های اجتماعی و فرهنگی دارند و جلسات مختلفی برگزار می کنند.

در ادامه به مشکلاتی که برای مسلمانان این کشور رخ داده و تلاش آنها برای رفع موانع موجود اشاره می شود، مشکلاتی که برای شیخ منصور به وجود آمده و او سرانجام مجبور شد استرالیا را ترک کند.

مجموعه «ما اینجا هستیم» به کارگردانی حسام اسلامی ساعت 20 امشب، دوشنبه 15 آذر ساعت از شبکه افق پخش می شود، تکرار آن نیز ساعت 15:30 فردا به روی آنتن خواهد رفت.

ارسال نظر: