در بدو ورود به ژاپن عنوان شد

ظریف: هدف اصلی سفرهای اخیر بیشتر ارتقای روابط اقتصادی است

کدخبر: 2076953

وزیر امور خارجه کشورمان که به ژاپن سفر کرده در بدو ورود به این کشور هدف اصلی از سفر آسیایی خود را ارتقای روابط اقتصادی توصیف کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: محمدجواد ظریف در بدو ورود به ژاپن در جمع خبرنگاران گفت: در سفری که به هند، چین و اینک به ژاپن صورت گرفته، بیشتر بحث ارتقای روابط اقتصادی میان ایران و کشورهای مزبور مطرح است و همین‌طور بحث‌های سیاسی.

ظریف گفت: دوستان ما در بخش اقتصادی جلسات متعددی در ژاپن خواهند داشت که اولین جلسه صبح چهارشنبه خود را با نشست بزرگ اقتصادی ایران و ژاپن شروع خواهند کرد.

وی تصریح کرد که در سفر به ژاپن برقراری همکاریهای مختلف در سطوح مختلف بیشتر میان کارآفرینان ایرانی و ژاپنی مطرح خواهد شد.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: همان‌طور که در سفر به کشورهای هند و چین صورت گرفت، یک هیئت بزرگ اقتصادی ــ سیاسی به کشور ژاپن سفر کرده‌اند که زمینه‌های صادرات و واردات و همکاریهای مشترک را دنبال خواهند کرد.

ظریف گفت: علاوه بر موارد یادشده، بحث‌های معمول سیاسی، مسائل منطقه‌ای و بین المللی و روابط دوجانبه در سفر دوروزه به ژاپن با مسئولان و مقامات عالی این کشور مطرح و بررسی خواهد شد.

وزیر امور خارجه ایران قرار است در توکیو در سمینار اقتصادی با حضور بازرگانان ایرانی و ژاپنی در جترو (سازمان تجارت خارجی ژاپن) شرکت کند.

همچنین ملاقات با نخست وزیر و وزرای خارجه و متی (صنعت، تجارت و اقتصاد ژاپن) و رئیس سازمان تجارت خارجی ژاپن از برنامه‌های ظریف در این کشور است.

وی در مؤسسه مطالعات امور بین الملل ژاپن نیز سخنرانی خواهد کرد.

ارسال نظر: