گزارش «نسیم آنلاین»، از مواضع وزرای احتمالی دولت جدید ایالات متحده؛

ایران از نگاه دولتمردانِ ترامپ + جدول

کدخبر: 2077616

چهره‌های شاخصی که احتمالا به عنوان وزیران کابینه و اعضای اصلی چهل و پنجمین دولت آمریکا معرفی می‌شوند، مواضع تقریبا صریحی درباره ایران داشته‌اند؛ مواضعی که به طور صد در صدی در جهت تقابل جدی و مقابله با هرگونه فعالیت کشورمان در عرصه بین‌المللی قرار دارد.

گروه سیاسی «نسیم آنلاین»:: از همان زمان ابتدایی انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده، حدس و گمانه‌زنی درباره تیم کاری‌اش شروع شد؛ زیرا ابهام و عدم شفافیت بزرگی در این زمینه وجود دارد و نبود همین شفافیت، منبع نگرانی‌های زیادی در داخل و خارج از آمریکا شده است. دونالد ترامپ به صورت نسبی، تعداد کمی از گزینه‌ها را برای کار کردن با آنها در اختیار دارد؛ زیرا بسیاری از جمهوری‌خواهان، گفتمان نژادپرستانه او به هنگام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده را محکوم کردند و از همکاری با او کنار کشیدند.

باید این مساله را نیز اضافه کرد که برخی از مواضع ترامپ با روش سنتی حزب جمهوری‌خواه و سران هدایت کننده آن در تعارض است. به همین دلیل به نظر می‌رسد که حلقه اصلی یاران و نزدیکان ترامپ در ستاد انتخاباتی او، اصلی‌ترین گزینه‌های موجود برای تشکیل کابینه را شکل می‌دهند و در آینده‌ای نزدیک - یعنی از 21 ژانویه 2017 - سمت‌های کلیدی را در دولت آینده آمریکا به ریاست ترامپ برعهده خواهند گرفت.

در این میان، چهره‌های شاخصی که احتمالا به عنوان وزیران کابینه و اعضای اصلی چهل و پنجمین دولت آمریکا معرفی می‌شوند، مواضع تقریبا صریحی درباره ایران داشته‌اند؛ مواضعی که به طور صد در صدی در جهت تقابل جدی و مقابله با هرگونه فعالیت کشورمان در عرصه بین‌المللی قرار دارد.

به عنوان مثال، همین چند روز پیش بود که روزنامه «فایننشال تایمز» در مطلبی، تاکید کرد که تیم رئیس جمهور منتخب ایالات متحده در حال مطالعه و بررسی پیشنهاد بسته جدیدی ار تحریمات علیه ایران است که به هیچ عنوان با برنامه هسته ای ایران ارتباطی ندارد. این روزنامه با استناد به اخبار کنگره آمریکا نوشت که تحریم های جدید احتمالا به خاطر برنامه ساخت موشک های بالستیک توسط ایران و یا نقض حقوق بشر در این کشور اعمال شوند. همچنین یک منبع آگاه از فعالیت تیم رئیس‌جمهور جدید آمریکا، در این رابطه اعلام کرده است که «آنها (تیم نهاد ریاست جمهوری ترامپ) اکنون با دقت در حال مطالعه و بررسی توانایی های خود هستند که در وهله نخست، ایجاد و اعمال تحریم های غیر هسته ای را شامل خواهد شد.

* برای دیدن کامل تصاویر بر روی آنها کلیک کنید

ارسال نظر: