رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه:

خروج ۵۰۰۰ نفر از حلب آغاز شده است/ ۳۷۰۰ نفر از معارضان مسلح سوری از دمشق به ادلب منتقل شدند

کدخبر: 2078415

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد، ارتش سوریه حدود ۳۷۰۰ نفر از نیروهای معارض مسلح سوری را که خواستار بازگشت به زندگی عادی بودند، از حومه دمشق به «ادلب» منتقل کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: والری گراسیموف"، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه امروز پنج‌شنبه اعلام کرد، تعداد 5 هزار و 744 نفر شامل 3 هزار و 674 نفر از معارضان مسلح سوری از حومه دمشق به «ادلب» منتقل شده‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه همچنین تأکید کرد، شهرک‌های «خان‌الشیخ» و «التل» در ریف جنوب غرب دمشق که قبلا تحت کنترل نیروهای مسلح بود، به طور کامل آزاد شده است.

بر اساس این گزارش، به دنبال آزادی شهرک «التل» در دمشق، هزاران نفر از مردم شهر به استقبال نیروهای ارتش سوریه که آنها را از دست تروریست‌ها رها کرده بودند، رفتند.

معاون وزیر دفاع روسیه در جلسه توجیهی با کارداران نظامی خارجی در فدراسیون روسیه همچنین گفت: «ما به تأمین کمک‌های بشردوستانه برای مردم سوریه ادامه می‌دهیم. از ابتدای سال 2016 میلادی تا کنون، روسیه بیش از یک هزار تن غذا و ذخایر دارویی برای مردم این منطقه ارائه کرده است».

گراسیموف علاوه براین گفت، تخلیه حدود 5 هزار نفر از نیروهای مسلح و خانواده‌های آنها از شرق حلب آغاز شده است.

وی در این رابطه تأکید کرد: «به دنبال فرمان فرمانده کل قوای نیروهای مسلح روسیه، خروج 5 هزار فرد مسلح و اعضای خانواده های آنها از شرق حلب را از امروز آغاز کرده‌ایم».

بنا بر این گزارش، صبح امروز کاروان اتوبوس‌ها برای خارج کردن افراد از شرق حلب اعزام شده بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه درباره روابط روسیه و ناتو نیز تأکید کرد، اعتماد میان ناتو و روسیه به پایین ترین سطح خود از زمان پایان جنگ سرد رسیده است.

وی افزود، ناتو فعالیت‌های خود در منطقه بالتیک، دریای برنتس و دریای سیاه را افزایش داده است که این فعالیت‌ها تا کنون بسیار تحریک‌کننده و مخرب بوده است.

ارسال نظر: