وزیر نیرو در بوشهر:

۱۰ هزار و ۸۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاه تولید برق در دست ساخت است

کدخبر: 2080557

وزیر نیرو گفت: برای جبران کسری‌های طرح‌های برق‌رسانی ۱۰ هزار و ۸۰۰ مگاوات نیروگاه در دست ساخت است که به زودی وارد مدار تولید می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: حمید چیت‌چیان امشب در نشست با مسئولان آب و برق استان بوشهر با بیان اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه وارد مدار تولید شد، اظهار داشت: این نیروگاه توسط بخش خصوصی با تولید 1000 مگاوات برق حرارتی وارد مدار می‌کند که نقش مهمی در تولید برق استان بوشهر دارد.

وی با بیان اینکه برق زیرساخت‌های همه زیرساخت‌هاست، افزود: برق در توسعه و پیشرفت هر منطقه نقش مهم و بی‌بدیلی دارد که توسعه طرح‌های برق‌رسانی یکی از اولویت‌های وزارت نیرو است.

وزیر نیرو با بیان اینکه 7000 مگاوات برق تولید شده است گفت: با اجرای طرح‌های جدید برق‌رسانی 7000 مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های جدید تولید شده که با تلاش‌های انجام شده به شبکه‌های انتقال و توزیع منتقل شده است.

چیت‌چیان از کاهش مصرف برق خبر داد و بیان کرد: در تابستان گذشته 3000 مگاوات کاهش مصرف برق داشتیم که این مهم تأثیر خوبی در حل مشکلات برق‌رسانی مناطق مختلف داشت.

وی با قدردانی از شرکت مپنا در اجرای طرح‌های برق‌رسانی خاطرنشان کرد: این شرکت وظیفه سنگینی در اجرای طرح‌های برق‌رسانی دارد و از افتخارات کشور محسوب می‌شود.

وزیر نیرو از آغاز فعالیت شرکت برق حرارتی خبر داد و گفت: این شرکت نقش مهم و تأثیرگذاری در اجرای طرح‌‌های نیروگاهی دارد به گونه‌ای با وجود محدودیت‌های مالی اکنون به ظرفیت 10 هزار و 800 مگاوات نیروگاه برقی در دست اجراست که به زودی وارد مدار تولید می‌شود.

چیت‌چیان با قدردانی از همدلی دولت و مجلس برای اجرای طرح‌های وزارت نیرو بیان کرد: با همراهی دولت و مجلس مشکلات کمتر شده به گونه‌ای که آسیبی به این صنعت وارد نشود.

وی تأکید کرد: هدف ما حل مشکلات در صنعت برق کشور است که هم آسایش و رفاه مردم فراهم شود و هم مشکلات این حوزه برطرف شود.

۵۲۰۰ میلیارد تومان برای تأمین آب آشامیدنی مناطق جنوب سرمایه‌گذاری می‌شود

حمید چیت‌چیان در مراسم افتتاح آب‌ شیرین‌کن 10 هزار مترمکعبی بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر تابستان گذشته با مشکلات جدی آب روبه‌رو بود اظهار داشت: مردم استان بوشهر در تابستان گذشته با توجه به معدودیت‌های منابع آبی با مشکلاتی مواجه بودند که برای من بسیار ناراحت‌کننده بود.

وی با بیان اینکه افتتاح طرح آب‌ شیرین‌کن بوشهر بسیار خوشحال‌کننده برای مجموعه وزارت نیروست تصریح کرد: از اینکه در 2 سال گذشته 2 طرح آب‌ شیرین‌کن در بوشهر و کنگان افتتاح شده کار بسیار ارزشمندی است و امیدواریم طرح‌های دیگر که در حال اجراست بر اساس برنامه زمان‌بندی به بهره‌‌برداری برسد.

وزیر نیرو با بیان اینکه کشور ما در منطقه خشک و نیمه‌خشک قرار دارد، گفت: کشور ما با محدودیت جدی منابع آب روبه‌روست.

چیت‌چیان با اشاره به اینکه اکنون 15 سال خشکسالی‌های پیاپی در کشور را تحمل کرده‌ایم، افزود: این خشکسالی‌ها شرایط را برای بسیاری از مناطق کشورمان سخت کرد که برنامه‌ریزی‌های مدونی برای مقابله با برنامه کم‌آبی انجام شد.

وی اجرای خط آبرسانی کوثر را یکی از مهمترین طرح‌های آبرسانی در منطقه جنوب دانست و گفت: این طرح که با استفاده از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد دارای خط انتقالی به طول 861 کیلومتر است که آب آشامیدنی استان‌های بوشهر، هرمزگان، بخشی از فارس و خوزستان را تأمین می‌کند.

وزیر نیرو با بیان اینکه طرح آبرسانی کوثر بسیار طرح مهم و پیچیده‌ای است، بیان کرد: استان بوشهر یکی از استان‌های کم آب کشور است که برای حل مشکلات این استان طرح‌های آب شیرین‌کن تدوین شده است.

چیت‌چیان افتتاح طرح آبرسانی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای تمام نقاط ساحلی استان بوشهر طرح آب‌ شیرین‌کن تدوین شده است که بر اساس برنامه زمان‌بندی شده اجرا و تکمیل می‌شود.

وی از اجرای بزرگ‌ترین طرح آبرسانی منطقه جنوب خبر داد و گفت: برای حل مشکل آبرسانی استان‌های کرمان، یزد و هرمزگان طرح آب‌ شیرین‌کن بندرعباس با سرمایه‌گذاری 5200 میلیارد تومان اجرا شده ‌که با تکمیل آن روزانه 500 میلیون مترمکعب آب تولید و به شبکه آبرسانی این استان‌ها منتقل می‌شود.

وزیر نیرو از اجرای 50 طرح آب‌ شیرین‌کن در نوار ساحلی استان‌های مختلف خبر داد و افزود: این طرح‌ها اکنون به مرحله بهره‌برداری رسیده و اجرای آب‌ شیرین‌کن بوشهر در مدت 18 ماه نشان از نقش مهم و تأثیرگذار بخش خصوصی در اجرای طرح‌های مختلف است.

چیت‌چیان با تأکید بر حل مشکل بحران آب در استان بوشهر افزود: در این حوزه نیازمند مشارکت بیشتر بخش خصوصی هستیم چرا که مشارکت بخش خصوصی ضمن سرعت در کارها و کاهش هزینه‌ها بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای طرح آبرسانی سیراف برای تأمین آب شهرستان جم، گفت: عملیات اجرایی آب‌ شیرین‌کن سیراف با ظرفیت 28 هزار مترمکعب در روز اجرا شد که این میزان تا 35 هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

وزیر نیرو از اجرای سدهای مخزنی در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: به زودی ساخت سد باهوش تنگستان به زودی اجرا می‌شود و سد دالکی نیز سرعت پیدا می‌کند.

چیت‌چیان با اشاره به اجرای سد مخزنی باغان بیان کرد: احداث بدنه سد باغان امروز اجرایی شد و سد دشت پلنگ نیز که در حال اجراست تسریع می‌یابد.

ارسال نظر: