از شبکه افق؛

عمق تاریخ را در پایتخت کارتاژها را ببینید

کدخبر: 2081542

مجموعه مستند "جاذبه‌های تونس" با موضوع ویژگیهای طبیعی، اجتماعی و فرهنگی این کشور آفریقایی، امشب و فردا از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، «تونس» کوچک ترین کشور در غرب قاره آفریقاست که با جمعیتی 10 میلیونی، همواره کشوری پیشرو در سطح قاره سیاه محسوب می شود و بیش از 8 هزار سال پیش، مردمانی از سوی شرق به سرزمین تونس کوچ کردند که شناخته شده‌ترین آنان کاپسی‌ها بودند؛ بعدها فنیقی‌ها در سال ۱۱۰۱ پیش از میلاد، از شهر تایر در لبنان امروزی به کرانه‌های تونس کوچ کردند که دولت شهر کارتاژ توسط آنها در ۸۱۴ پیش از میلاد بنیان گذاشته شد.

ورود اسلام به این کشور آفریقایی در سده هفتم میلادی صورت گرفت، حسان بن نعمان سرداری مسلمان بود که تونس را به طور کامل فتح کرد.

این کشور از نظر تقسیمات کشوری به 24 استان تقسیم شده که بیشتر مناطق آن گرم و خشک هستند اما کرانه‌های شمالی آن نسبتاً حاصلخیز و پوشیده از جنگل است؛ کشاورزی، معادن و منابع طبیعی، جهانگردی و صنعت نفت نقش مهمی در اقتصاد تونس دارند.

مستند «جاذبه های تونس» به ویژگی ها و جاذبه های طبیعی، فرهنگی و اجتماعی این کشور می پردازد و اریک باکوس، جین دافور و گیلز تاین تهیه کنندگان این مجموعه مستند هستند.

«جاذبه های تونس» در دو قسمت ساعت 21:30 امروز و فردا، 17 دی ماه از شبکه افق پخش می شود؛ تکرار نخستین قسمت آن نیز ساعت 14 روز جمعه و دومین قسمت ساعت های 10:00 و 15:30 شنبه هفته آینده به روی آنتن می رود.

ارسال نظر: