دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران:

حادثه پلاسکو باید درس عبرتی برای ایمن‌سازی بافت‌های فرسوده باشد/ ایمن‌سازی ساختمان‌ها وظیفه شوراها و شهرداری است

کدخبر: 2084446

دادستان کل کشور با بیان اینکه فرآیند نوسازی بافت‌های فرسوده به جد باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد تکرار حوادثی چون پلاسکو نباشیم، گفت: این حادثه زنگ خطر و تلنگری برای همه مسئولان بود تا از غفلت در مسائلی که موجب بروز چنین حوادثی می‌شوند، دوری کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در حاشیه نشست سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه پلاسکو و در پاسخ به سوالی در خصوص رسیدگی به وضعیت ساختمان های غیرایمن در کشور اظهار کرد: مسئله ایمنی ساختمان ها موضوعی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد. در این حوزه عمده مسئولیت بر عهده شوراهای اسلامی شهرها، شهرداری ها، وزارت کشور، وزارت شهرسازی و ... است.

وی افزود: به نظر می رسد در وقوع چنین حوادثی به جای پرداختن به موضوعات سیاسی و یا ایجاد فرافکنی و رنگ و لعاب سیاسی دادن به موضوعات این چنینی بایستی به فکر مردم باشیم و هر مقام و مسئولی در جایگاه و مسئولیتی که دارد تلاش کند تا چنین حوادثی پیش نیاید.

دادستان کل کشور بیان کرد: مسئله مقاوم سازی ساختمان ها را نباید تنها از یک دستگاه انتظار داشت و در این بین هم مردم و هم مسئولان اعم از مسئولان شهرسازی ، شوراها و شهرداری ها مسئول هستند و باید در این زمینه همت لازم را داشته باشند.

وی گفت: حادثه پلاسکو زنگ خطر و تلنگری برای همه مسئولان بود تا از غفلت در مسائلی که موجب بروز چنین حوادثی می شوند، دوری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: خارج از بهره برداری های سیاسی باید با درس گرفتن از چنین حوادثی به فکر مردم باشیم.

وی گفت: متأسفانه در پرونده های این چنینی مشاهده می کنیم در مراحلی از کار چون نقشه برداری ، نظارت اولیه و ... قصور هایی صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: بافت های فرسوده باید مورد توجه قرار بگیرد و به سمت نوسازی ایمن برود که شهرداری ها ، مردم ، شوراهای اسلامی شهر و روستا در این زمینه باید اهتمام داشته باشند.

این مقام عالی قضائی عنوان کرد: در این رابطه به دادستان ها ابلاغ شده در هر جایی که نیاز به اقدام قضائی باشد، اقدام کنند.

وی در ادامه در خصوص فرایند مبارزه با فساد مالی و پولی عنوان کرد: مبارزه با فساد همیشه ادامه دارد و توقف پذیر نیست قوه قضائیه با موضوع فساد به جد برخورد می کند.

ارسال نظر: