اقبال شاکری:

امسال ۳۶۰ درخواست اعمال ایمنی ساختمان به دادستانی ارسال شده/ لزوم دادن اختیارات به مدیریت شهری برای پلمپ

کدخبر: 2085341

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اعلام اینکه دیروز بار دیگر شاهد یک تجلی وحدت ملی با حضور تمامی اقشار جامعه و مقامات عالی رتبه کشور بودیم، گفت: حضور مردم با قطرات اشک نشانه مظلومیت شهدای آتش نشان بود که دل به آهن و آتش و آوار زدند تا جان مردم را نجات دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اقبال شاکری در تذکر پیش از دستور سیصد و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران خواستار تبدیل شدن محل شهادت آتش نشانان حادثه پلاسکو به مرکز فرماندهی آتش نشانی شهر تهران شد و تصریح کرد: این درخواست را داریم تا بدین وسیله هم کمکی به سازمان آتش نشانی شود و هم یاد و خاطره این شهدا را گرامی بداریم.

وی از شهرداری تهران خواست با هر مکانیزمی که می داند لایحه تبدیل این فضا را به محل فرماندهی آتش نشانی به شورای شهر بفرستد تا تصویب شود و ادامه داد: تنها در سال جاری 360 درخواست اعمال ایمنی ساختمان به دادستانی ارسال شده است، دیگر اینکه حکم پلمپ نمی دهند یا نمی خواهند کاری انجام دهند را ما دیگر نمی دانیم باید چه کار کنیم.

شاکری با اعلام اینکه اگر دستگاه های مربوطه می خواهند شورای تامین تشکیل دهند یا حکمی صادر شود، وقت آن است که دست به کار شوند، افزود: در نظر داریم در کمیته حقوقی شورای شهر با حضور اعضای شورا تلاش کنیم تا اقدامات لازمه همچون پلمپ انجام شود و از قوانین موجود برای اعمال قانون ایمنی استفاده کنیم یا از طریق سازمان نظام مهندسی یا بازرسی وزارت کار نیز اقداماتی انجام دهیم.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر این شکایت ها تا قیامت هم دست دادستانی باشد اتفاقی برای آنها نمی افتد و شورای شهر باید راسا وارد عمل شود.

ارسال نظر: