رئیس دانشگاه آزاد در همایش جهاد گران علم و فناوری:

آمریکایی‌ها بدعهدی می‌کنند/ با همکاری بسیج و دانشگاه آزاد می‌توانیم به علوم پیچیده در جهان دست پیدا کنیم

کدخبر: 2089794

رئیس دانشگاه آزاد گفت: با همکاری بسیج و دانشگاه آزاد می‌توانیم به علوم پیچیده در جهان دست پیدا کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در همایش اختتامیه چهارمین جشنواره جهادگران علم و فن آوری که صبح امروز( 11 اسفند) در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگزار شد با اشاره به به قرارداد علمی بسیج علمی با دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این قرارداد زمینه ایجاد یک قرارگاه علم و فناوری را بین بسیج و 400 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور به وجود آورده است.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه با توجه به همکاری در برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری با سازمان بسیج علمی، در دانشگاه آزاد این روحیه وجود دارد که با نهادهای مردمی دیگر هم همکاری کند، تصریح کرد: افتخار می‌کنم که با مجموعه بسیج توافق کردیم تا در حوزه علم و دانش فعالیت کنیم چرا که هر دو این نهادها مردمی هستند و قطعا این همکاری موثر خواهد بود. دانشگاه آزاد همواره به دنبال ارتباط با نهادهای مردم نهاد است.

وی با بیان اینکه رهنمودهای رهبر انقلاب یک خیزش، جنبش و نهضت نرم افزاری را در حوزه پژوهش و کارآفرینی به وجود آورده است، تصریح کرد: دانشمندان ایرانی می توانند در سایه رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب به آن جایگاه شایسته و بایسته برسند و این آغاز همان تمدن نوین انقلاب است. امروز 6 میلیون نفر از 12 میلیون، فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد هستند و تاثیر بالایی در علم و دانش کشور داشته و بین 200 دانشگاه برتر جهان هستیم.

میرزاده با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه باید در سال 1404، 50 درصد تولید ناخالص ملی ایران از طریق اقتصاد دانش بنیان باشد، تاکید کرد: مخاطب این پیام دانشگاه‌ها هستند و ما برای آن برنامه‌ریزی کردیم. رهبر انقلاب گفتند به دنبال اقتصاد دانش بنیان باشید لذا بعد از پیام رهبری دانشگاه آزاد پیش قدم در این کار بود به طوریکه امروز دانشگاه آزاد، هزار و 620 واحد دانش بنیان داشته و هزار و 106 پروژه در این واحدها تولید کردند.

رئیس داتشگاه ازاد اسلامی تصریح کرد: اگر تصمیمی بر اساس پایگاه مردمی و اجتماعی گذاشته شود مردم استقبال می‌کنند. دانشگاه آزاد اسلامی در دنیا بی‌نظیر است. 20 میلیون متر مربع فضای مسقف و 3 هزار و 400 کارگاه در دانشگاه وجود دارد و 38 هزار همکار در دانشگاه مشغول کار هستند و این دانشگاه کاملا مردمی است.

وی با بیان اینکه با وجود بدعهدی‌های آمریکا راهی به جز توسعه علم و فناوری و اتکا به نهادهای مردم نهاد نداریم، خاطرنشان کرد: با همکاری بسیج و دانشگاه آزاد می‌توانیم به علوم پیچیده در جهان دست پیدا کنیم. 70 درصد دانشجویانی که جز خانواده ایثارگران هستند در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند.

ارسال نظر: