حدادعادل با معاون رئیس‌جمهور هند دیدار کرد

کدخبر: 2089907

رئیس فرهنگستان زبان فارسی که به هندوستان سفر کرده است، در ادامه برنامه ها و دیدارهایش با معاون رییس جمهور هند دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، غلامعلی حدادعادل رییس فرهنگستان زبان فارسی که به هندوستان سفر کرده است، در ادامه برنامه ها و دیدارهایش با معاون رییس جمهور هند دیدار و گفتگو کرد.

معاون رییس جمهوری هند در ابتدای این دیدار گفت: روابط فرهنگی ایران و شبه قاره قدمتی طولانی دارد و ریشه های فرهنگی و زبانی عمیق باعث شده تا روابط سیاسی و اقتصادی نیز تحت تاثیر قرارگیرد.

در این دیدار و گفتگوی 2ساعته پیرامون وضع تروریسم و راه های مقابله با آن در غرب و جنوب آسیا و همچنین مسائل مرتبط با زبان فارسی و گسترش آن درشبه قاره هند و تبادلات فرهنگی بین دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

در پایان این دیدار حدادعادل از این مقام بلندپایه هندی دعوت کرد تا با سفر به ایران نسبت به تحولات و پیشرفت های مختلف کشورمان مخصوصا در سال های اخیر آگاهی بیشتری یافته و زمینه های تعامل و همکاری گسترش یابد.

حدادعادل برای شرکت در دومین کنفرانس بین المللی شرق شناسی و مطالعات ایرانی به هند سفر کرده است.

دومین کنفرانس بین المللی شرق شناسی و مطالعات ایرانی و سمینار بین المللی بیدل دهلوی توسط مرکز تحقیقات زبان فارسی دانشگاه علیگر و با همکاری موسسه مبین شیراز،انجمن پژوهش تاریخ هند و خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو از دیروز چهارشنبه در دانشگاه علیگر آغاز شده و سه روز ادامه خواهد داشت.

در این همایش بین المللی حدود 140 استاد، محقق و دانشجوی دکتری و ارشد زبان فارسی از ایران به همراه استادانی از هند، تاجیکستان و افغانستان شرکت کرده اند.

همایش دارای دو محور ویژه و تخصصی در حوزه شرق شناسی و تاریخ و زبان فارسی با عناوین بررسی آثار، اندیشه های بیدل دهلوی و بررسی آرا و نظریات مستشرقان و اندیشمندان اسلامی است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: