رستم قاسمی در استان کرمانشاه:

دولت می‌خواهد از دایره اقتصادی عبور و فضای انتخابات را سیاسی کند/ مصیبت نه پرداخت یارانه‌ها بلکه این است که کلید کار نمی‌کند

کدخبر: 2093271

وزیر سابق نفت با بیان اینکه دولت می‌خواهد از دایره اقتصادی عبور و فضای انتخابات را سیاسی کند، گفت: دولتی‌ها می‌گویند شب پرداخت یارانه‌ها مصیبت است در حالی که مصیبت این است که کلید کار نمی‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رستم قاسمی وزیر سابق نفت ظهر امروز سه‌شنبه 15 فروردین با شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در استان کرمانشاه دیدار کرد.

در این نشست قاسمی ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: بنده در سه دوره جنگ، وزارت نفت و حوزه مقاومت همکاری با سردار سلیمانی در حوزه کشورهای اسلامی از جمله سوریه و یمن حضور داشته‌ام.

قاسمی ادامه داد: ما در حوزه اقتصادی مشکل و چالش جدی داریم و رهبر معظم انقلاب 15 سال است مسائل اقتصادی را مطرح می‌کنند و نوروز امسال نیز 80درصد به اقتصاد پرداختند.

وزیر سابق نفت تصریح کرد: شرایط اقتصادی امروز کشور طوری است که عده‌ای در خارج و داخل مدعی هستند حکومت دین کارآمدی ندارد و در واقع شرایط اقتصادی کشور وحشتناک است. بنابراین اگر همین روند را پیش ببریم چالش های جدی تر خواهیم داشت.

*تشکیل قرارگاه فرماندهی اقتصاد ناشی از بحرانی بودن فضاست

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه فرماندهی اقتصاد از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: این مسئله ناشی از بحرانی بودن فضاست و امروز گفتمان کشور و گفتمان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز اقتصادی است و باید برای مردم پاسخ معتبر اقتصادی داشت.

*دولت می‌خواهد از دایره اقتصادی عبور و فضای انتخابات را سیاسی کند وزیر سابق نفت تأکید کرد: 70 درصد جامعه با ما مشترک هستند و آن هم پاشنه آشیل دولت یعنی بحث اقتصادی است درحالی که رقیب می‌خواهد از این دایره عبور و فضای انتخابات را سیاسی کند.

*اگر انتخابات غیر اقتصادی شود حامیان دولت موفق بوده‌اند

وی اظهار داشت: اگر انتخابات غیر اقتصادی شود حامیان دولت موفق بوده‌اند لذا آنها باید در حوزه اقتصادی پاسخگو باشند.

قاسمی با تاکید بر اینکه ما هرچه انقلابی عمل کردیم موفق بوده‌ایم گفت: ما در جنگ به لطف خدا پیروز شدیم گ بعد از جنگ خیلی ها منتظر خارجی ها بودند و آنها هم برای حضور در ایران چمدان بسته بودند اما برخی تاکید کردند که باید اثبات کنیم ما میتوانیم و بسیاری از طرح های کلان که در داخل انجام دادیم، بی سابقه بود. فرمانده اسبق قرارگاه خاتم‌الانبیا در ادامه با بیان اینکه از سال 69 بازسازی میدان نفتی را برعهده گرفتم و در طرح های زیربنایی کشور حضور داشته‌ام، افزود: ما در تمام وزارتخانه‌های کشور طرح داشتیم و اجرا کردیم و این نمونه عملی ما می‌توانیم بود. وی با اشاره به اعمال تحریم های سنگین علیه کشورمان در دوران اوباما و وابستگی صنعت نفت به خارج از کشور ادامه داد: واردات بنزین ما در آن شرایط قطع شد و دشمن همه ابزارها را به کار گرفته بود و به قول خودشان تحریم ها بی سابقه بود و بانک مرکزی نیز از دور فعالیت خارج شده بود. قاسمی با اشاره به حضورش در اوپک در زمان تحریم ها خاطرنشان کرد: تصمیماتی که در آن دوره تحریم گرفته شد هم مانند خود تحریم ها بی سابقه بود، برخی رهبری را برای مذاکره تحت فشار گذاشته بودند و بحث شعب ابی طالب را مطرح کرده بودند.

*در شرایط تحریم آقا فرموند محکم بایستید و جنگ اقتصادی هزینه دارد

وزیر سابق نفت با اشاره به دیدارش با رهبر معظم انقلاب در زمان تحریم ها تصریح کرد: ما برای عبور از تحریم نیاز به قرارگاه اقتصادی داشتیم و نگران وضعیت بودیم، آقا فرموند محکم بایستید و جنگ اقتصادی هزینه دارد. وی در ادامه این نشست با بیان اینکه در دوره تحریم تصمیمات پر ریسکی گرفته شد، افزود: در فروش نفت دچار مشکل شدیم و کشورهایی به خاطر آمریکا خرید نفت ما را قطع کرده بودند. قاسمی با اشاره به اینکه اقدام سریع ما در آن زمان ساخت 2500 جایگاه CNG و تغییر سبد انرژی کشور از بنزین به گاز بود، اظهار داشت: ما در دو سال سخت تحریم بیشترین توسعه و سرمایه گذاری را در بخش صنعت نفت داشتیم و در گزارش زنگنه به مجلس نیز این نکته مطرح شد. وزیر سابق نفت حداکثر پایان سال 94 باید پرونده پارس جنوبی بسته میشد و بنده به رهبر معظم انقلاب دراین باره نامه نوشتم، افزود: ما بجز وزارت نفت مسئولیت تامین اقلام اساسی را نیز برعهده داشتم. وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا بعد از اعمال تحریم ها منتظر بود اقتصاد ایران دچار فروپاشی شود اما این اتفاق نیفتاد، دشمن در تحریم به مردم ایران ظلم کرد اما ما تهدید را به فرصت تبدیل کرده و به خودکفایی رسیدیم. قاسمی تاکید کرد: عبور از شرایط فعلی اقتصاد ممکن است چون ما طبق تجربه باور کردیم که ما میتوانیم چراکه ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد و حتی منحصر به فرد است پس مردم چطور بپذیرند که با وجود چنین ثروت و منابعی وضع اقتصاد اینگونه باشد.

*باید از ظرفیت ورود سالیانه 80 میلیون توریسم حلال استفاده بهینه کنیم

وزیر سابق نفت با اشاره به ورود 80 میلیون توریسم حلال در سال به موضوع استفاده بهینه از فرصت ها پرداخت و گفت: کشور نیاز به تیم اجرایی قوی دارد، سیاست های کلی و سند چشم انداز به دولت ابلاغ شده و یک تیم اجرایی قوی باید آن را اجرایی کند.

*سه مولفه منابع، برنامه و ساختار برای حل مشکل 20ملیون فقیر کشور مهم است

وی با اشاره به آسیب شناسی گذشته و تشکیل تیم ترکیبی اقتصادی با عنوان "اقتصاد قدرتمند" و با حضور اقتصاددان و نیروهای اجرایی مرتبط ادامه داد: تهیه برنامه کار ساده ای است اما باید تیم اجرایی قوی داشت، ما در این برنامه 15 معضل اساسی کشور را شناسایی کرده‌ایم، در کشور 20 میلیون فقیر وجود دارد که برای حل آن سه مولفه منابع، برنامه و ساختار بسیار مهم است.

*مصیبت نه پرداخت یارانه‌ها بلکه این است که کلید کار نمی‌کند

قاسمی با بیان اینکه پایین آوردن تورم شاخص دارد اما به راحتی می گویند تورم را کاهش داده‌ایم، گفت: دولتی‌ها می‌گویند شب پرداخت یارانه‌ها مصیبت است در حالی که مصیبت این است که کلید کار نمی‌کند.

وزیر سابق نفت با تاکید بر بازمهندسی سیستم اجرایی کشور یادآور شد: 1700 گلوگاه فسادزا در کشور وجود دارد که آنها را شناسایی کرده‌ایم.

* مردم به دنبال پاسخ معتبر هستند نه سخنرانی

وی مهم‌ترین مطالبه مردم را موضوع اقتصاد دانست و اظهار داشت: مردم به دنبال پاسخ معتبر هستند نه سخنرانی لذا رقیب می خواهد به جای جواب دادن دایره مباحث را در انتخابات عوض کند و ما باید با آمار و ارقام با چالش‌های دولت مواجه شویم، چرتکه رئیس جمهور حداقل 100 قول و وعده اقتصادی داده بود. قاسمی با اشاره به واردات بی‌رویه و قاچاق گفت: دیگر با فشار قاچاق قابل حل نیست و روش های تکنولوژی حل قاچاق در دنیا بسیار است.

*جبهه مردمی نیروهای انقلاب قرار است اداره آینده کشور را تغییر دهد

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پایان تأکید کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب قرار است اداره آینده کشور را تغییر دهد و برای این کار باید اداره آن را به دست بگیرد، بنابراین جمنا به یک نفر خواهد رسید و در مناظرات باید با آمار و ارقام ثابت کرد که دولت در کشور بحران اقتصادی درست کرده است.

ارسال نظر: