عضو فراکسیون امید مجلس در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

خواست مردم در مورد اینکه از بین جهانگیری و روحانی کدام تا آخر بمانند مهم است

کدخبر: 2095874

بادامچی با تاکید براینکه قطعا استقبال و خواست مردم در مورد اینکه از بین جهانگیری و روحانی کدام تا آخر بمانند خیلی مهم است اظهار داشت: ولی آن چیزی که برداشت من است این است که نمی‌شود آقای روحانی به نفع آقای جهانگیری کنار برود چون این یک اتفاق فوق‌العاده‌ است و باید نتیجه نظرسنجی‌ها متفاوت شود.

گروه‌ سیاسی « نسیم آنلاین »، برخی معتقد هستند با آغاز مناظره‌های دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در میان حامیان دولت برای انتخاب کاندیدای مورد نظر شک ایجاد شده است. در شرایطی که پیش از این حسن روحانی بیشترین شانس را در میان اصلاح‌طلبان و اعتدالیون برای انتخاب به عنوان رئیس دولت دوازدهم داشت حضور با حرارت جهانگیری در مناظره‌ اول و همینطور این مساله که خود را نماینده اصلاح‌طلبان خوانده بود در کنار ضعف مفرط روحانی در مناظره باعث شد تا بر اساس نظرسنجی‌ها درخواست‌ها برای حضور وی به عنوان گزینه اصلی و جایگزین روحانی افزایش پیدا کند. برای بررسی بهتر از شرایط اردوگاه دولت در انتخابات به سراغ محمدرضا بادامچی عضو لیست فراکسیون امید مجلس رفته‌‌ و با وی در خصوص شرایطی روحانی و جهانگیری در انتخابات گفتگو کرده‌ایم که در ادامه می‌آید. « نسیم آنلاین »: حضور آقای جهانگیری در رقابت‌های انتخاباتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بادامچی: آمدن آقای جهانگیری گرمی به انتخابات می‌دهد افراد متنوع وقتی می‌آیند قطعا یک استقبال خاصی در میان جوانان را ایجاد می‌کند؛ آن چیزی که برداشت ماست این است که قطعا آقای جهانگیری به نفع آقای روحانی کنار می‌کشد حالا اینکه کجای رقابت‌ها کنار می‌کشد مساله‌ای است که باید منتظر ماند و دید البته نظرسنجی‌ها هم در این قضیه تاثیر دارد ولی قطعا نظر من این است که آقای جهانگیری برای کمک به آقای روحانی آمده و هیچ نیت کاندیداتوری نهایی را ندارد.

خواست مردم در مورد اینکه از بین جهانگیری و روحانی کدام تا آخر بمانند مهم است « نسیم آنلاین »: اینکه نظرسنجی‌ها تاثیر دارد یعنی امکان دارد اگر آرای آقای جهانگیری از روحانی بیشتری شود روحانی به نفع جهانگیری کنار بکشد؟

بادامچی: قطعا استقبال و خواست مردم در مورد اینکه از بین جهانگیری و روحانی کدام تا آخر بمانند خیلی مهم است ولی آن چیزی که برداشت من است این است که نمی‌شود که آقای روحانی به نفع آقای جهانگیری کنار برود چون این یک اتفاق فوق‌العاده‌ است و باید نتیجه نظرسنجی‌ها متفاوت شود که بعید می‌دانم در مورد آقای روحانی چنین اتفاقی پیش بیاید چون مردم به وی استقبال دارند.

آقای روحانی مقبول بود، نه عالی « نسیم آنلاین »: آیا اینکه برخی معتقد هستند حضور روحانی در مناظره‌ اول بسیار ضعیف بود و حضور جهانگیری قوی‌تر در رای مردم تاثیرگذار است؟

بادامچی: مردم ما خیلی آگاه‌تر از این بحث‌های موردی هستند، مردم در مورد یک موضوع اینگونه صحبت نمی‌کنند اینکه در مناظره اول چه اتفاقی افتاد را هم با عملکرد گذشته سه و چهار ساله مقایسه می‌کنند البته این مناظره‌ها بر رای مردم هم تاثیر دارد با این حال عملکرد را هم فراموش نمی‌کنند و آقای روحانی با وضعیتی که دولت را تحویل گرفت مقبول بود نه اینکه با شرایط موجود عالی باشد و در نظرخواهی‌ها همین مساله را لحاظ می‌کنند.

جهانگیری در یک مقطعی از انتخابات کنار می‌کشد « نسیم آنلاین »: حضور آقای جهانگیری تا کی خواهد بود؟

بادامچی: من فکر می‌کنم آقای جهانگیری در یک مقطعی که تشخیص بدهند کنار می‌روند و فکر می‌کنم قطعا برای تقویت آقای روحانی آمده‌اند و هرکاری را هم که تا به حال کرده‌اند قطعا برای تقویت روحانی بوده است البته آقای جهانگیری هم جایگاه و سوابق خاصی در انقلاب دارد ولی دست به دست هم دادن آنها خیلی از مشکلات کشور را از نظر اقتصادی و سیاسی حل کرده است.

اصلاحات به این راضی است که روحانی رئیس‌جمهور باشد « نسیم آنلاین »: از نظر جریان اصلاحات با حضور آقای جهانگیری بیشتر منافع این جریان تامین نمی‌شود؟

بادامچی: اصلاحات به این راضی است که آقای روحانی رئیس‌جمهور باشد.

« نسیم آنلاین »: تصور می‌کنید روحانی در انتخابات پیروز شود؟

بادامچی: اعتقاد ما این است که روحانی قوی‌تر از دور ریاست جمهوری اول رای خواهند آورد؛ ایران مشکلات مختلفی داشت که در این چهار ساله با صبر و پشیبانی مردم و تلاش آقای روحانی این مشکلات برطرف شده و مردم این را می‌دانند. کشور در این دو سه ساله خیلی از مشکلات حاشیه‌ای و منطقه‌ای داشت که خوب توانستند این موانع را مدیریت کنند ولی خب آنگونه هم نیست که بگوئیم ایده‌‌آل بوده و در وضعیت فعلی یک کارنامه قابل قبولی از خودشان به جای گذاشته‌اند.

در پایان این نکته را هم عرض کنم آنهایی که در برابر آقای روحانی الان رقابت می‌کنند یا چهره‌های ناشناخته‌ای هستند یا چهره‌های غیرمقبولی هستند که این هم موقعیت آقای روحانی را تقویت می‌کند.

ارسال نظر: