رئیسی در دیدار با علمای شیعه و سنی هرمزگان:

گره‌گشایی از مشکلات کشور در دست مردم است/ بیگانگان از مشکل هیچ کشوری گره‌گشایی نکرده‌اند

کدخبر: 2095893

کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که گره‌گشایی از مشکلات کشور در دست مردم است، تصریح کرد: باید نگاه "ما نمی‌توانیم" را اصلاح کرد. همین طور باید ثروت‌های کشور را بشناسیم و به میدان بیاوریم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی امشب در دیدار با علمای شیعه و سنی در هرمزگان اظهار کرد: انقلاب ما در طول 38 سال اخیر در سایه وحدت و همدلی گام‌های بلندی برداشته و همه دنیا به نقش ایران در مسائل جهانی اذعان دارد.

وی افزود: هوشیاری، حضور و تدین مردم موجب ایجاد امنیت پایدار شده است اما با وجود چنین شرایطی مردم با مشکلات شدید اقتصادی و معیشتی مواجه هستند و این مشکلات من را دغدغه‌مند کرده است.

این کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به صبر مردم در طول این 38 ساله اخیر به نقش مرزبانی مردم هرمزگان در طول تاریخ این سرزمین‌ اشاره و گفت: وقتی مردم می‌بینند که کشورمان سرزمینی ثروتمند در کنار دریا است اما سهم دریا در اقتصاد کشورمان سهمی ندارد، نگرانی می‌شوند.

پیوندی عظیم میان شیعه و سنی در ایران وجود دارد/ روش ما همان خط انسجام‌بخش امام(ره) است

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان این که هزاران کیلومتر ساحل نیاز به مدیریت وسیع‌تر و مطلوب‌تری دارد، تصریح کرد:‌ فرقی نمی‌کند که شیعه یا سنی باشیم، چراکه باورهای ما آنقدر عمیق است که پیوندی عظیم میان همه ما به وجود آورده است؛ صدها سال است که این مردمان در کنار هم در صلح و امنیت زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: آن کسی که به نام شیعه و یا اهل‌سنت اختلاف‌افکنی کند، راهی در میان ما ندارد و رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسأله تأکید دارند که شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی راهی در این مسیر ندارند و روش ما همان روش انسجام‌بخش امام راحل(ره) است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اقتدار و امنیت این کشور متعلق به همه مردم آن است و هرمزگان با توجه به انبوهی از ظرفیت‌های خدادادی در حوزه گردشگری و ... نباید بیکاری داشته باشد بلکه باید ثروت‌های آن را به همراه نیروهای فرهیخته و کارآمد آن در سایه یک تحول در مدیریت اداری کشور در خدمت به توسعه و پیشرفت این کشور باشند.

گره‌گشایی از مشکلات کشور در دست مردم است/ بیگانگان از مشکل هیچ کشوری گره‌گشایی نکرده‌اند

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان این که گره‌گشایی از مشکلات کشور در دست مردم است، تصریح کرد: باید نگاه «ما نمی‌توانیم» را اصلاح کرد. همین طور باید ثروت‌های کشور را بشناسیم و به میدان بیاوریم.

وی با اشاره به وضعیت مسکن مهر و وجود مشکلات در آن، عنوان کرد: باید مشکلات این مسکن مهر را حل کرد و حق نیست که 4 سال این ظرفیت عظیم و مشکلات مردم را معطل گذارد. امروز نیازمند کار و تلاش و مدیریت کارآمد در کشور هستیم. در کشور آب، خاک و نیروی انسانی کارآمد کم نداریم بلکه مدیریت مناسب را کم داریم.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع صید و صیادی در هرمزگان اشاره و به ضرورت رونق‌بخشی در این حوزه در زمینه صادراتی تأکید کرد و گفت: به بسیاری از صنایع تبدیلی در مجاور این حوزه نیاز داریم که جز در سایه یک عزم و اراده به این مهم دست نخواهیم یافت.

ثمره وحدت باید به رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری بیانجامد

وی خاطرنشان کرد: وحدت و یکپارچگی موجود در استان باید به هدفی مشخص ختم شود و باری از دوش مردم و اقتصاد ملی بردارد و باید بدانیم که بیگانگان از مشکل هیچ کشوری گره‌گشایی نکردند که بخواهند از ملت ما گره‌گشایی کنند؛ ما نباید خودمان را وابسته به بیگانه کنیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان افزود: ما در این عرصه وارد شدیم که بگوییم با ظرفیت‌های کشور خودمان می‌توانیم کاری کنیم که بیکاری و فقر از ایران رخت بربندد و با ایجاد میلیونی شغل در کشور بحران بیکاری از کشور برداشته شود که همه این اقدامات در قالب طرح‌های دقیق دانشگاهی و علمی تدوین شده و دست یافتن به آن با همت ملی میسر خواهد بود.

ارسال نظر: