جهانگیری در ضیافت افطاری رئیس‌جمهور:

مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبرو هستند/ پیروزی در انتخابات پایان کار نیست

کدخبر: 2099025

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبرو هستند، گفت: بهبود وضعیت کشور مستلزم عقلانیت، تدبیر، امنیت پایدار،‌آزادی و تعامل با جهان است که همه ی مردم خواهان اجرای اینها هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر امروز (شنبه ) در ضیافت افطار رییس جمهور با وزرا، معاونان، استانداران و روسای سازمان ها با گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) اظهار داشت: مردم در انتخابات با رای خود اعلام کردند که چه می خواهند و چه نمی خواهند.

وی افزود: تلاش کردیم در انتخابات نشان دهیم که کشور برای آینده ی بهتر با دو تفکر و دو رویکرد روبرو است که خوشبختانه هر دو رویکرد در سالهای گذشته تجربه شده و کارنامه ی عملکرد این دو تفکر نیز قابل رویت است و راه و بیراهه برای مردم روشن شده است.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: ما تلاش کردیم نشان دهیم که رویکرد و سیاستی که در آن چالش های جدی کشور شناسایی شده و برای حل آنها راهکارهای عقلانی پیش بینی کرده است در یک سو قرار دارد و در مقابل راهکارهایی شعاری وجود دارد که سرمایه ی کشور را به هدر می دهد و وعده های نشدنی مطرح می کند.

جهانگیری با اشاره به اینکه امروز مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبرو هستند و تمایل دارند که وضعیت بهتری داشته باشند گفت: بهبود وضعیت کشور مستلزم عقلانیت، تدبیر، امنیت پایدار،‌آزادی و تعامل با جهان است که همه ی مردم خواهان اجرای اینها هستند.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: چالش های بزرگی از جمله مسئله ی بیکاری، کمبود منابع آب،‌ مشکل صندوق های بازنشستگی، مسائل زیست محیطی و بودجه ی دولت در کشور وجود دارد که باید ریشه ی اصلی این چالش ها را شناسایی و برای حل آنها راهکارهای علمی و عقلانی بیندیشیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه در گذشته با این گونه مشکلات برخوردهای شعاری صورت گرفته است گفت: امروز دیگر فرصت فرصت سوزی نداریم و باید به فکر بهبود معیشت و اقتصاد کشور باشیم.

جهانگیری تصریح کرد: ما بعنوان مسئولین کشور باید بدانیم که پیروزی در انتخابات پایان کار نیست بلکه اول کار است و پرسشی که باید همه به آن بپردازیم این است که چگونه از سرمایه ی اجتماعی که در کشور ایجاد شده استفاده کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط تنگاتنگ میان دولت و نخبگان که باید مورد توجه همه ی بخش های دولت باشد خاطر نشان کرد: باید دولت الکترونیک را در سال 96 و حداکثر تا اوایل سال 97 راه اندازی کنیم تا ارتباط رودر روی ارباب رجوع با دستگاه های اجرایی به حداقل برسد.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی و آسیب های اجتماعی که هر دو مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است باید در صدر کارها قرار گیرد و به طور ویژه به این دو موضوع بپردازیم. خوشبختانه برای اجرای اقتصاد مقاومتی در سال 96 برنامه های خوبی تدوین و به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است و برنامه های مناسبی نیز برای رونق تولید و اشتغال زایی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

ارسال نظر: