نامه بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی به رئیس‌جمهور:

آقای روحانی شما یک ویرانه از دولت یازدهم تحویل گرفتید/ ادامه سیاست‌های دولت یازدهم فاجعه آفرین است

کدخبر: 2099235

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی اعلام کرد: جناب آقای رئیس جمهور منتخب، اعتقاد ما براین است که شما یک ویرانه از دولت یازدهم تحویل گرفته‌اید و از شما درخواست می‌کنیم تا هرچه سریعتر تدبیری برای حل آن اندیشه کنید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور اعلام کرد:

در ابتدای این نامه آمده است: آقای رئیس جمهور بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی تهران موفقیت جنابعالی را در انتخابات اخیر تبریک می‌گوید و امیدوار است شما که توفیق این خدمتگزاری مجدد را همچون همه مسئولان پیش از خود، دریافت کرده اید، ارجمند داشته و درجهت پاسخگویی به مطالبات جامعه گام های موثر بردارید در همین باب ذکر چند نکته را ضروری می‌داند.

در ادامه تاکید شده است: جناب آقای رئیس جمهور منتخب، اعتقاد ما براین است که شما یک ویرانه از دولت یازدهم تحویل گرفته‌اید و از شما درخواست می‌کنیم تا هرچه سریعتر تدبیری برای حل آن اندیشه کنید. متاسفانه دولت یازدهم وعده‌های رنگارنگی داده بود، وعده صد روزه حل مشکلات را داده بود اما بعد از گذشت سه سال و نیم منکر آن شدند، وعده ایجاد 4 میلیون شغل در سال را دادند اما باتوجه به علاقمندی دولت به طرح لوله، با تعطیلی ده‌ها واحد تولیدی و بیکاری صدها کارگر، واردات افسار گسیخته، حذف طرح شبنم و گسترش قاچاق کالا که از قضا برخی وزرا هم در آن سهم ویژه‌ای ایفا نمودند، زندگی مردم در این مدت از لوله‌های باریک اقتصادی عبور کرد، وعده دادند چنان مردم را سرشار از درآمد کنند که نیازی به پرداخت یارانه نباشد اما جز برخی افراد که این درآمد سرشار را با پوست و گوشت خویش حس کردند، ذخایر نظام نامیده شدند و طعم حقوق‌های نجومی را چشیدند، سهم دیگران از سفره انقلاب تقریبا هیچ بود.

این تشکل دانشجویی ادامه داد: جناب آقای رئیس جمهور دولت یازدهم وعده چرخیدن همزمان چرخ سانتریفیوژها و کارخانه‌ها داده شد اما با سیمان کاری و بتن ریزی راکتور اراک لوله شد، تعداد سانتریفیوژها به پنج هزار عدد تقلیل یافت و فردو هم به موزه تبدیل شد و چرخ دنده‌های شکسته هم یادگاری باقی مانده از کارخانه‌ها در دولت یازدهم است. وعده بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی داده شد اما تعرض به دو نوجوان ایرانی، حادثه تلخ منا و شهادت نزدیک به 500 نفر از حجاج ایرانی، جلوگیری از ورود ایرانیان به خاک آمریکا، برهنه کردن زنان ایرانی در تفلیس به بهانه بازرسی باعث شد رتبه پاسپورت ایرانی به پایین ترین سطح خویش پس از انقلاب اسلامی تنزل پیدا کند، وعده احیاء حق جمهوری اسلامی در دعاوی بین المللی داده شد و اما امروز باهمت و تلاش ژنرال های نفتی و در حالی که مردم برخی مناطق هنوز از نعمت گاز محرومند، با صدور روزانه 30 میلیون متر مکعب گاز رایگان به ترکیه اوج هنر دیپلماسی عزتمندانه را به نمایش گذاشته شده است.

در ادامه تصریح شده است: در دولت یازدهم به جای رسیدگی به مشکلات مردم و امدادرسانی نسبت به حوادث در خوزستان، آنها را عذاب الهی نامیدند، در حادثه قطارمشهد_تبریز از بیمه بودن مسافران گفتند. جناب آقای روحانی اینها بخش کوچکی است از وضعیت بحرانی کشور در پایان دولت یازدهم است، از ورشکستگی پی درپی موسسات مالی( کاسپین، توسعه، فرشتگان و....) که خشم مردم را برانگیخته و همچنین اوضاع نامطلوب بانکها نیز می‌گذریم حل مشکلات نیازمند تدبیر جدی است و اگر وضعیتی که برای شما عرض کردیم ادامه یابد انقلاب اسلامی دچار فاجعه و البته سلب اعتماد مردم می‌شود.

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی در ادامه این نامه تاکید کرد: جناب آقای روحانی در ایام تبلیغات انتخاباتی سخنانی از جنابعالی مطرح شد که با توجه به برخی صحبتهای هنجارشکنانه که شور و شعف رسانه‌های بیگانه و معاند را فراهم نمود، لازم است تکلیف آنها را روشن کنید از صنعت موشکی و نوشتن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انتقاد فرمودید اما سوال این است حذف پشتوانه قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی یا پشت پا زدن به ارزش‌ها و آرمانهای نظام اسلامی در برنامه شما قرار داد؟ وعده رفع تحریم‌های غیر هسته‌ای دادید اما اولا نفرمودید آیا تحریم‌های هسته‌ای حل شده است؟ اگر رفع شده چرا وزیر نفت اخیرا در مصاحبه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس مشکلات در نقل و انتقال در آمد حاصل از فروش محصولات پتروشیمی را تایید کرده و فرمودند که آقای طیب‌نیا برای رفع مشکل عازم چین شده است؟ از باغ گلابی برجام چه چیزی حاصل شده است و از آمریکای ترامپ جز تحریم و تهدید و بی ادبی چه نکته مثبتی یافت شده که برای مذاکرات دیگری پا پیش گذاشته و به استقبال آن رفته‌اید؟ تحریم غیرهسته‌ای تحریم‌های صنعت موشکی و تحریم‌های حقوق بشری است، آیا اقتدار و ارزشهای انقلاب را می‌خواهید معامله کرده و عزت ملی را به حراج بگذارید؟

در ادامه آمده است: آقای روحانی از کرسنت فرمودید اما چرا آن روز که منتقدان اصرار داشتند شخص دیگری را به عنوان وزیر معرفی کنید از این کار امتناع کردید و اکنون ضرر 2 میلیارد دلاری ناشی از صدور گاز رایگان به ترکیه باید به ملت تحمیل شود؟روزی کرسنت را با جنجال کنسرتها و امروز این زیان تاریخی را با ربنای شجریان پنهان می‌کنید؟ علارغم تذکرات فراوان اما بازهم ادعای دور کردن سایه جنگ و گرفتن بهانه جنگ را در مناظره پایانی و برخی از سفرهای تبلیغاتی تکرار کردید، اما تنها به فاصله یک روز پس از انتخاب شما، کشور همسایه سنگین‌ترین قرارداد تسلیحاتی تاریخ را بست و تهدید کرد ایران را به میدان جنگ تبدیل می‌کند. چرا از سنگین ترین نظام بازرسی بعد از برجام صحبت نمی‌شود و نورافکنی که بر ابزار قدرت جمهوری اسلامی قرار داده شد؟ آیا باوجود این موارد هنوز هم ادعای رفع سایه جنگ را دارید؟ جناب آقای رئیس جمهور از لغو قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت سخن گفتید اما نفرمودید طبق بند 37 برجام و سیستم ماشه در صورت اعتراض نسبت به بدعهدی کشورهای 5+1 ظرف 60 روز قطعنامه های به ظاهر ملغی شده قابل بازگشت است و به همین دلیل است که سکانداران عرصه دیپلماسی دولت شما تنها سلاح مقتدرانه فشار توئیتری و ایمیلی استفاده می کنند.

در ادامه آمده است: جناب آقای روحانی از منتقدان خود شکوه و گلایه کردید که چرا به 2030 ایراد وارد می کنند، به روستاها می‌روند و به مردم توضیح می‌دهند، آنها را چند طلبه ساده بلندگو به دست خطاب کردید و با پافشاری عجیب خود بر این مواضع تصویر نه چندان جالبی از شخصیت خود را تداعی کردید، در حالی که برخی از مفاهیم این سند و تفسیرهای غربی از مفاهیم آن در تعارض و تضاد با فرهنگ ایرانی_اسلامی و عقاید است و هم اکنون نیز با حذف تدریجی مفاهیم جهاد و شهادت از کتب دانش آموزان و استفاده از برخی تصاویر نامناسب در آنها استحاله نظام آموزش و پرورش خواسته یا ناخواسته آغاز شده است، هرچند خوشحالیم اکنون اعلام کردید دغدغه‌های رهبری را لحاظ خواهید کرد. فرمودید چرا قوه قضاییه جلوی فساد را نگرفته اما توضیح داده نشد دولت شما چه اقدامی انجام داد که نتیجه آن جلوه گری حقوقهای نجومی و فساد صندوق ذخیره فرهنگیان بود. به رقبا گفته شد برای حاشیه نشینی چه اقداماتی انجام شد اما توضیح داده نشد عملکرد شما چه بوده که در دولت شما پدیده هایی چون گورخوابی و کولبری به صورت چشمگیر مشاهده شد. از یارانه سه برابر انتقاد و آنرا مانع پیشرفت، تورم زا، نادرست، پوپولیستی و شعار بدون پشتوانه قلمداد کرده اما در آستانه انتخابات یارانه قشری از جامعه را سه برابر و در روزهای منتهی به 29 اردیبهشت اقدام به برقراری یارانه افراد حذف شده کردید، البته ما امیدوارم این روند بعد از انتخابات ادامه داشته باشد تا شائبه کار انتخاباتی و پوپولیستی آن برای ما رفع شود.

این تشکل دانشجویی در ادامه این نامه تصریح کرد: با 38 سال سابقه امنیتی و نظامی و مسئولیت در نهادهای امنیتی چون شورای عالی امنیت ملی و پدافند ارتش جمهوری اسلامی و با وجود اینکه خود مشوق و ارائه دهنده طرح هایی چون اعدام در ملاءعام و برقراری حجاب بودید، متاسفانه در سفرهای انتخاباتی خود در همدان، ارومیه، مشهد، کرمانشاه و زنجان ساختارشکنانه ترین سخنان ممکن را به زبان آورده و از اعدام و زندان و دیوارکشی و فیلتر سخن گفتید و موجبات سوءاستفاده رسانه های معاند را فراهم نمودید، و آنان هله هله کنان به استقبال شما آمدند. رقیب را متهم به سوءاستفاده از دین و عقاید مردم برای کسب رای کردید اما خود برای کسب چند رای فزونتر همه خط قرمز و مصالح نظام را زیرپاگذاشته و همچون رهبر اپوزیسیون در تبلیغات انتخاباتی به گفتاردرمانی روی آورده و رقابت با نهادهای حاکمیتی و حمله به قوه قضاییه، سپاه پاسداران و صدا و سیما را در دستور کار قرارداده و باوجود آنکه 2000 دقیقه سهم جنابعالی و معاون شما از تبلیغات صدا وسیما بود اما شهر به شهر در تبلیغات خود به صدا و سیما حمله کردید .منتقدان خود را کاسب تحریم عنوان کردید و در حالی که از ظلم و خیانت سران فتنه آگاهی داشتید ، به کاسبی و کسب رای با شعار هایی چون رفع حصر پرداختید.جناب آقای روحانی این موارد نیازمند جبران و عذرخواهی از مردم ، خانواده شهدا ، امام و رهبری است. امیدواریم تدبیری اتخاذ فرمایید و اعلام کنید که موارد فوق تنها برای کسب رای انجام شده و هیچ یک از آنها نه در دستور کار شما قرار داشته و نه خواهد داشت.

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی ادامه داد: جناب آقای روحانی یکی از مواردی که شورای محترم نگهبان در بیانیه روز سه شنبه خود اعلام کرد، برخی از تخلفات رخ داده در جریان انتخابات بوده است. البته مایه مسرت و خوشحالی است که رقبای شما بدون اردوکشی خیابانی و به صورت قانونی اعتراض و درنهایت به نظر شورای نگهبان تمکین کرده و شیرینی این حضور حماسی مردم را تلخ نکرده و تهدید به اعلان جنگ یا دعوت به حضور در خیابان و آتش زدن اموال عمومی نکردند و این نشانه نجابت آنها و احترام به رای مردم بوده است، دقیقا خلاف آنهایی که در سال 88 با ایجاد بلوا و آشوب حضور چهل میلیونی را به کام مردم ایران تلخ کردند. آقای روحانی چرا باید به مردم مستضعف داخل کشور تعرفه با تاخیر و بعد از گذشت ساعتها برسد اما جاسوسان دو تابعیتی در آمریکا بدون دغدغه رای دهند، البته یقینا ما اعتقاد داریم این موارد هرگز عمدی نبوده و نیست اما حاصل از ناتوانی و ناکارآمدی که درحال تسری یافتن به غالب سیستم مدیریتی دولت شما بوده است. البته ما حضور این طیف افراد در انتخابات را به فال نیک می‌گیریم چرا که خط بطلانی بر دموکراسی دروغین و نمایشی غربی بوده و حداقل این پیام را به دنیا می‌دهد دایره انقلاب اسلامی به قدری وسیع است که منتقد، مخالف، معاند و جاسوس، زندانی و حتی سران فتنه از حق رای برخوردارهستند. باتوجه به واصل شدن تخلفات به قوه قضاییه امیدواریم دولت شما نهایت همکاری را با این قوه محترم داشته و با مدیران و فرمانداران متخلف برخورد کند و مانند موضوع حقوق های نجومی مدیران خطاکار را ذخیره نظام توصیف نکند.

در ادامه تاکید شد: در این میان بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی تهران ضمن آرزوی توفیق برای جنابعالی علاوه بر موارد مذکور از دولت آینده و شما به عنوان رئیس دولت دوازدهم مطالباتی دارد، آنچه که می‌خواهد خواست عموم مردم است، چه آنهایی که به شما رای دادند چه 17 میلیونی که شما را انتخاب نکردند. عمل به وعده‌های انتخاباتی در حوزه اقتصادی در راس خواسته های ما قرار دارد. مبارزه جدی با فساد و رانت خواری آقازاده ها و اشرافیگری مسولان دولتی، ریشه کن کردن مدیران سهل اندیش و نجومی بگیر که یقینا در صورت تداوم مسیر دولت یازدهم در این حوزه آسیب جدی و جبران ناپذیری به پایه‌های این نظام مردم سالار وارد می کند، تلاش در جهت ارتقاء معیشت مردم، بهبود وضعیت تولید ملی و حمایت از سرمایه داخلی، رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال، ایستادگی در برابر زورگویی آمریکا و مقابله با بدعهدی‌های متوالی در توافق برجام و احقاق حقوق از دست رفته در برجام، به کارگیری استعدادهای جوانان مومن و انقلابی در بدنه مدیریتی کشور، استفاده صحیح از منابع و سرمایه‌های غنی این آب و خاک، تمرکز بر قشرهای محروم و مستضعف که همواره از ستونهای خیمه این انقلاب بوده اند و هستند، کار جهادی برای رفع گله مندی مردم، پرهیز از بازی های سیاسی و ایجاد آرامش در کشور، تلاش در جهت ارائه فرهنگ ایرانی_ اسلامی و زدودن ابتذال فرهنگی و هنری از مواردی است که می توان به آنها اشاره کرد.

در پایان آمده است: این امر نیازمند عزم و اراده جدی و مجاهدت خستگی ناپذیر، مدیران لایق و انقلابی و جوان و البته تجدید نظر اساسی و جدی در سیاستهای به کارگرفته در دولت یازدهم است. دولت دوازدهم باید بتواند روند نه چندان کارآمد دولت فعلی را جبران و در مسیر عزت و پیشرفت مردم ایران گام بردارد. بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی به رسالت خویش مبنی بر مطالبه گری از عملکرد مسولان بیش از گذشته پایبند است و آنرا دنبال می‌کند و نقد منصفانه و دلسوزانه را در دستور کار خویش نسبت به همه مسئولان سه قوه و نهاد های دیگر خواهد داشت.

ارسال نظر: