افزایش بهای طلا و نفت

بهای نفت افزایش یافت/ صعود قیمت طلا به بالاترین سطح در ۶ هفته گذشته

کدخبر: 2104846

به دنبال کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، بهای طلای سیاه با افزایش همراه بود.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از رویترز، به دنبال کاهش نگرانی‌ها از روند مازاد تولید نفت پس از نزدیک شدن بهای نفت شاخص آمریکا به 50 دلار در هر بشکه برای نخستین بار از پایان مه سال جاری میلادی، بهای طلای سیاه اواخر روز گذشته (جمعه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 67 سنت افزایش (معادل 1.4 درصد)، به 49 دلار و 71 سنت در هر بشکه رسید. نفت شاخص آمریکا در آخر هفته هم با 9 درصد افزایش همراه بود. بهای نفت خام برنت هم با 1 دلار و 3 سنت افزایش (معادل 2 درصد)، 52 دلار و 52 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت خام برنت اوایل روز گذشته به بالاترین سطح در دو ماه گذشته رسیده بود.

بازار نفت پس از اظهارات روز چهاشنبه عربستان سعودی در خصوص کاهش صادرات طلای سیاه این کشور در ماه اوت، تقویت شد.

ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا نیز در آخرین هفته با کاهش غیرقابل انتظاری همراه بود که این مسئله به صعود بهای نفت کمک کرد.

آمریکا در آخرین هفته 2 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزود و تعداد کل آنها را به 766 سکو رساند. آمریکا در ماه گذشته فقط 10 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزوده است که این کمترین رقم برای یک ماه از مه 2016 محسوب می شود.

آزمایش موشکی اخیر کره شمالی و کاهش نرخ تورم سالانه در آمریکا، که باعث کمتر شدن احتمال افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی این کشور شد، نیز بهای طلا را به بالاترین سطح در شش هفته گذشته رساند. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل اوت با 0.7 درصد افزایش به 1268.40 دلار رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر: