به همت جهادگران قرارگاه خاتم الانبیا و اجرای پروژه غدیر ۲

آب آشامیدنی به خرمشهر و آبادان باز می‌گردد

کدخبر: 2229859

طرح بزرگ آبرسانی غدیر ۲ امشب به صورت آزمایشی بهره برداری می‌شود.

طرح بزرگ آبرسانی غدیر ۲ امشب به صورت آزمایشی بهره برداری می‌شود .

پروژه آبرسانی غدیر ۲ به طول ۹۰ کیلومتر پس از یک پروسه حدود ۴۵ روزه توسط نیروهای جهادی و تلاشگرقرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان مجری اصلی طرح و سایر دستگاههای مرتبط و پشت سر نهادن سختی های فراوان از جمله عبور از ۸۹ مانع همچون لوله های آب، گاز، برق و غیره و گرمای طاقت فرسای این روزها، به یاری همگان به اتمام رسید، با اتمام این طرح شهرستان آبادان در طول شبانه روز از ۱۵۰ هزار متر مکعب آب شیرین و خرمشهر نیز از حدود ۹۵ هزار متر مکعب آب در طول شبانه روز بهره مند می شوند.

آبگیری؛۲ روز پیش از موعد

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: خط دوم پروژه آبرسانی غدیر 2 روز زودتر از موعد اعلام شده، به آبگیری آزمایشی رسید.

به‌ گزارش ایسنا، صابر علیدادی در این باره افزود: با اتصال خط لوله آبرسانی غدیر در تقاطع محور حمیدیه به سوسنگرد، تا ساعاتی دیگر این خط تکمیل شده و امشب پس از شستشو به صورت آزمایشی آبگیری خواهد شد. وی تصریح کرد: پس از اعلام وضعیت اضطراری در منطقه، با به‌کارگیری 537 نیروی عملیاتی در قالب 25 اکیپ به صورت شبانه روزی، موفق شدیم در کمترین زمان ممکن، خط دوم آبرسانی غدیر را به سرانجام برسانیم.

طرح غدیر ۳ ظرف سه سال به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار خوزستان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح غدیر 2 یکی از کارهای بزرگ دولت تدبیر و امید است که ظرف یکسال گذشته با تامین اعتبار و همت بالای مدیران استان اجرا و در حال محقق شدن است. غلامرضا شریعتی افزود: با اجرای طرح غدیر 2 که حدود 100 کیلومتر لوله گذاری داشته است آب مورد نیاز شهرستانهای آبادان و خرمشهر از محل آورد رودخانه کرخه تامین می شود که با افتتاح آن میزان سختی آب در شبکه شهرستانهای یاد شده به زیر 2 هزار میکروموس بر متر مکعب خواهد رسید. وی گفت: طرح غدیر 3 نیز با هدف تامین آب شهرهای استان از سد و رودخانه دز است که با توجه به تامین اعتبار لازم از سوی دولت بلافاصله این طرح نیز انجام می شود و پیش بینی می شود ظرف سه سال آینده به بهره برداری برسد تا شهروندان استان خوزستان از آب با کیفیت بالا بهره مند شوند. استاندار خوزستان تاکید کرد طی سالهای 96 و 97 حدود 20 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح آبرسانی غدیر تخصیص اعتبار شده به طوریکه در سال گذشته 9 هزار میلیارد ریال تامین و تا پایان سالجاری نیر 10 هزار میلیارد ریال دیگر هزینه خواهد شد.

وی گفت: شهروندان خوزستانی حق دارند از آب آشامیدنی سالم و مناسب بهره مند شوند و رئیس جمهوری نیز برای محقق شدن این کار که جزو وعده هایش در سال 95 بوده دستورات لازم را صادر کرده است. طرح آبرسانی غدیر که آب آن از دریاچه سد کرخه تامین می شود به 25 شهر و یک هزار و 608 روستا آبرسانی می کند؛ این طرح در سه گام طراحی شده است که گام نخست آن اجرا شده و گام دوم نیز تا 15 تیر جاری تکمیل می شود. در گام نخست آب با لوله یکهزار و 800 میلیمتری به آبادان، خرمشهر، آبادان، دشت آزادگان و هویزه منتقل شد. مسئولیت انتقال آب تا دروازه شهرها برعهده سازمان آب و برق و توزیع آن در شهرها وظیفه شرکت آبفا در هر شهرستان است. در گام دوم طرح غدیر آب از سد کرخه تا ام الدبس منتقل می شود و از آنجا به وسیله دستگاه پمپاژ دشت آزادگان به سمت آبادان و خرمشهر هدایت می شود. با تکمیل فاز دوم این طرح دیگر نیازی به استفاده از آب شیرین کن ها در 2 شهرستان آبادان و خرمشهر نیست. کیفیت آب شهرستان های خرمشهر و آبادان در چند هفته گذشته تا 12 هزار میکروموس بر متر مکعب هم رسید و مشکلاتی را برای شهروندان آبادان و خرمشهربه وجود آورد که با بهره برداری از گام دوم این طرح میزان کیفیت آب به 2 هزار میکروموس بر متر مکعب خواهد رسید.

ارسال نظر: