عطالله صدر اظهار داشت: ابتدا مقرر شد شرکت پیمانکار این پروژه را به صورت EPCF اجرا و فاینانس را خود تأمین کند اما به دلیل مسائل و مشکلات تحریم، شرکت پیمانکار نتوانست این منابع را تأمین کند بنابراین اجرا از محل منابع فاینانس لغو شد، پس از این بود که سازمان بنادر و دریانوردی اجرای پروژه را به روش EPC تغییر داد؛ قرارداد را خود تأمین مالی کردیم و از محل فروش اوراق مشارکت بخش قابل توجهی از منابع اجرای طرح توسعه بندر تأمین شد. وی با بیان اینکه هماکنون بندر شهید بهشتی چابهار با پیشرفت مطلوب در حال توسعه است، اظهار داشت: مشکل اساسی در این بندر لایروبی آن بود که پیمانکار نسبت به خرید یک لایروب بزرگ و حرفهای اقدام کرد که گامی مؤثر برای تأمین ناوگان لایروب کشور بود.