رئیس مؤسسه آینده روشن: بالا رفتن سن ازدواج از عوارض مصرف‌گرایی و مدگرایی است

کدخبر: 890399

حجت‌الاسلام پورسیدآقایی در جمع نمازگزاران مسجد جمکران گفت: مصرف‌گرایی و مدگرایی مانع از تشکیل زندگی‌های سالم در جامعه امروز شده است/ جوانان می‌توانند با کاهش برخی توقعات ازدواج کنند

به گزارش خبرگزاری «تسنیم»، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود پورسیدآقایی، رییس مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) در جمع زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران گفت: زندگی پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) برای ما مسلمانان سراسر الگو است.
وی با بیان این‌که پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) در زندگی بسیار کم‌مصرف بود ولی در عین حال ثمرات و بازده بسیاری را برای جامعه اسلامی داشت، افزود: این در حالی است که ما به عنوان یک کشور مسلمان و شیعه از لحاظ مصرف‌گرایی آمار بالایی را در جهان به خود اختصاص داده‌ایم و سیره و منش پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و اله) را فذاموش کرده‌ایم.
رییس مؤسسه آینده روشن اظهار داشت: امروز ما با کمال تأسف سومین کشور در مصرف لوازم آرایشی هستیم و این برای کشوری که شیعه است و راه اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را می‌پیماید امری زشت و نگران‌کننده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی با اشاره به این‌که در روایات سفارش بسیاری به جلوگیری از اسراف و مصرف‌گرایی شده است، خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که ساده زیستی یک اصل است و انبیاء و اولیاء نیز توجه خاصی به این مطلب داشته‌اند.
وی با بیان این‌که مصرف گرایی و مدگرایی در دنیای امروز عوارض بسیار زیادی دارد تصریح کرد: نمونه بارز آن بالارفتن سن ازدواج در جوانان است و همین مدگرایی و مصرف گرایی است که مانع از تشکیل زندگی‌های سالم در جامعه امروز شده است.
رییس مؤسسه آینده روشن بیان داشت: اگر می‌خواهیم زندگی خوب و خوشی را تجربه کنیم باید زندگی پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) را برای خودمان الگو قرار داده و با مصرف کم، بازده و ثمره بیشتر برای جامعه داشته باشیم.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های مؤمن که پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) به آن سفارش کرده‌اند و ائمه معصومین(علیهم‌السلام) نیز درباره آن سفارش داشته‌اند، کم‌مصرف‌بودن است، یعنی مؤمن کمتر مصرف می‌کند ولی بازده، کمک و برکاتش به جامعه و مردم بیشتر است.
حجت‌الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی با اشاره به این که هر مؤمن وظیفه دارد به اندازه توان خود به دیگران کمک کند، یادآور شد: اگر ما امروز به افراد جامعه به ویژه جوانان کمک کنیم هم فقر از بین خواهد رفت و هم جوانان می توانند با کاهش برخی توقعات به زندگی خود سر و سامان بخشیده و ازدواج کنند.

وی در پایان ابراز داشت: اگر می خواهیم رضایت خداوند را جلب کنیم و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه‌الشریف) نامه عمل ما را امضا کند و از ما خوشحال و راضی باشد باید کم‌هزینه و پربازده باشیم

ارسال نظر: