معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد از فعالیت مجدد سامانه سمان خبر داد

کدخبر: 894511

حسین انتظامی ضمن اعلام این مطلب گفت: در دستورالعمل جدید بیمه خبرنگاران الزاما به عهده رسانه‌ها است

به گزارش «نسیم»، حسین انتظامی درباره جزئیات این خبر اظهار كرد: اصلاحاتی در نرم‌افزار سمان در حال انجام شدن است ضمن اینكه دستورالعملی برای این سامانه در حال تدوین است كه پس از پایان، پیش‌نویس آن روی سایت معاونت مطبوعاتی جهت نظرخواهی قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: در این دستورالعمل اصولی برای سامانه سمان مطرح شده است طبق این دستورالعمل بعضی از آیتم‌ها كه موجب سختی كار برای كاربرها می‌شد تغییر می‌كند. همچنین در این دستورالعمل بیمه خبرنگاران الزاما به عهده رسانه هاست.

به اعتقاد معاون وزیر ارشاد، هدفگذاری معاونت مطبوعاتی، تقویت بنیه موسسات رسانه ای است و بسته های تشویقی و یارانه ها، شاخص های مختلفی دارد که «بیمه خبرنگاران» از سوی رسانه ها از آن جمله است.

انتظامی با اشاره به حضور یك كمیته پنج تا هفت نفره برای مطالعه پرونده‌های ثبت شده در سامانه سمان، گفت: این كمیته متشكل از نمایندگان صنف خواهد بود و فقط یك نفر به نمایندگی از اداره كل مطبوعات داخلی درون این كمیته حضور خواهد داشت. در روند قبلی پنج نفر از سوی اداره كل مطبوعات داخلی صلاحیت افراد را برای ثبت در این سامانه تایید می‌كردند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در پاسخ به این پرسش كه دقیقا هدف شما به عنوان معاونت مطبوعاتی دولت یازدهم از راه اندازی مجدد سامانه سامان چیست‌؟ تصریح كرد: من شخصا با اینكه این گونه اقدامات توسط دولت به ثبت برسد موافق نیستم. این بنگاه‌ها و موسسه های مطبوعاتی و خود رسانه‌ها هستند كه باید معتبر شناخته شوند البته به شرط اینكه خود رسانه و اهالی رسانه، حرمت كارت و نامش را نگه‌دارد اما به هر حال این سامانه نیز با پیگیری خبرنگاران باید به روزرسانی و راه اندازی می شد.

او همچنین با اشاره به بسته‌های حمایتی كه در این سامانه قرار می‌گیرند‌، توضیح داد: یك لیست از خدمات رفاهی و حمایتی در آنجا قرار خواهد داشت كه اعضای سمان بتوانند از آن استفاده كنند البته بیمه قطعا شامل این بسته نخواهد شد چرا كه بیمه لزوما باید ازسوی كارفرما باشد.

انتظامی با اشاره به اینكه تاكنون در سامانه سمان بیش از 21 هزار اكانت درست شده است‌، بیان كرد: طبق دستورالعمل جدید این 21 هزار اكانت نیز بررسی و پالایش خواهند شد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اینترنتی شدن ثبت درخواست‌ مجوزها توضیح داد: ثبت درخواست مجوزها نزدیك به 20 روز است كه به صورت اینترنتی انجام می‌شود و كسانی كه می‌خواهند برای درخواست

مجوز سایت و نشریه اقدام كنند می‌توانند به آدرس http://e-rasaneh.ir مراجعه كنند.

ارسال نظر: