سرپرست فرمانداری ویژه جهرم: تعداد ۲۷۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان وجود دارد

کدخبر: 895531

محمدعلی‌پور افزود: برداشت سالانه آب از سفره‌های زیرزمینی در جهرم ۳۳۳ میلیون متر مکعب و حجم تغذیه آن ۱۵۸ متر مکعب است/ بیلان منفی آب در جهرم بسیار بالا است

عبدالمجید محمدعلی‌پور در گفتگو با «نسیم» گفت: حدود 85 درصد باغ‌های جهرم توسط آبیاری قطره‌ای آبیاری می‌شوند. تعداد چاه‌های شهرستان جهرم 6835 حلقه برآورد شده است که 2700 حلقه آن غیرمجاز و بیشترین آن در بخش کشاورزی است. تعداد چاه‌های آب شرب در این شهرستان 144 حلقه بوده و در حوزه صنعت نیز 131 حلقه چاه در جهرم حفاری شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه جهرم بیان کرد: افزایش جمعیت و توسعه بی‌رویه سطح زیر کشت و توسعه باغات، برداشت بی‌رویه از چاه‌ها و حفاری چاه‌های غیرمجاز، کشت گیاهان با نیاز آبی بالا و بازدهی کم، عدم توسعه صنایع تبدیلی و تولیدی و عدم کشت مکانیزه با روش علمی از جمله مسائل و مشکلات تشدید کننده بحران آب هستند.

وی افزود: هم اکنون نزدیک به 35 درصد آب استحصالی به‌دلیل فرسودگی شبکه آب‌رسانی به هدر می‌رود که این رقم قابل توجه است. باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود و بخشی از درآمد اداره آبفا به ترمیم شبکه اختصاص یابد. متاسفانه حجم انشعابات غیرمجاز در جهرم کم نیست. باید در این زمینه گروه‌های بازرسی و نظارت تشکیل شود و با جدیت با متخلفین برخورد کنند.

ارسال نظر: