ابراهیم برخورداری: بزرگترین مشكل ما نداشتن فشنگ است 

کدخبر: 897105

اولین تیرانداز المپیکی ایران در گفتگو با «نسیم» افزود: چون دیگر تحریم هستیم فشنگ به ایران نمیدهند/ تجهیزات ورزشی با نظامی فرق میكند/ اگر سلاحمان خراب شود باید به كشور دیگری رفته و سلاح بخریم

ابراهیم برخورداری، اولین تیرانداز المپیک ایران در گفتگو با «نسیم» افزود: بزرگترین مشكل ما نداشتن فشنگ است كه برای تمرین و آمادگی باید در كشورهای دیگر اردو بزنیم. در مسابقات جام جهانی در رشته تپانچه ركورد 582 برون مرزی ام را تكرار كردم و برای اولین بار در تاریخ ایران به فینال این رشته راه یافتم اما در تپانچه 50 متر خفیف عملكرد خوبی نداشتم چون فشنگ نداشتیم و یك هفته بیشتر تمرین نكردیم.

تیرانداز المپیكی ایران دلیل دیگر عملكرد ضعیفش را دو سال دوری از مسابقات می داند و اظهار می كند: از دو سال گذشته تنها در مسابقات قهرمانی آسیا تهران شركت كرده و سوم شدم، چون شرایط مالی فدراسیون به گونه ای بود كه فدراسیون تنها یك نفر را به مسابقات وردكاپ 2013 اعزام كرد كه من در آن اعزام نبودم.

وی در خصوص دلیل اعزام نشدنش می گوید: نمی دانم چرا مرا به این مسابقات اعزام نكردند فقط می دانم كه دلیلشان فنی نبود چون سال 2013 نفر اول ایران بودم.

برخورداری به ضعف تیم ملی تیراندازی اشاره و اظهار می كند: بعد از مسابقات المپیك 2012 لندن قانوان برگزاری فینال مسابقات تغییر كرد و شانس بیشتری برای كسب مدال به تیراندازان می دهد اما ضعف ما در این است كه در مسابقات داخلی فینال نداریم و به همین دلیل تجربه مان كمتر است.

وی معتقد است: مردم از رشته تیراندازی اطلاعات زیادی ندارند و نباید توقع داشته باشند چون در رشته من 250 تیرانداز شركت می كنند و ابراهیم برخورداری باید از سد این ورزشكاران بگذرد تا مدال یا سهمیه بازی های المپیك را كسب كند.

تیرانداز المپیكی ایران می افزاید: از طرف دیگر تحریم هستیم و فشنگ به ایران نمی دهند درحالیكه تجهیزات ورزشی با نظامی فرق می كند اما اگر سلاحمان خراب شود باید به كشور دیگری رفته و سلاح بخریم.

وی ادامه می دهد: برای مسابقات قهرمانی جهان كه سهمیه بازی های المپك 2016 در آن توزیع می شود باید به كشور اسپانیا برویم و بعد از برگزاری اردوی یك هفته ای در مسابقات جایزه بزرگ این كشور شركت و بعد از آن در هانوفر اردو برگزار كنیم. همه این سفرها به دلیل نداشتن فشنگ در ایران است كه به ناچار باید در كشور دیگری اردو بزنیم.

برخورداری شانسش برای كسب سهمیه این بازی ها اظهار می كند: از آنجایی كه مسابقات قهرمانی جهان اولین رویدادی است كه شش سهمیه بازی های المپیك در آن توزیع می شود شركت كنندگان زیادی حضور دارند و رقابت سنگین است بنابراین قول سهمیه در این بازی ها را نمی دهم.

ارسال نظر: