امام جمعه موقت مشهد: رژیم صهیونیستی با کمک تکفیری‌ها به آسایش رسیده است

کدخبر: 897734

حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه در خطبه‌های نماز جمعه افزود: مهمترین دلیل ناکامی دشمنان علیه جبهه مقاومت، رهبری بی‌بدیل جهان اسلام است/ گور آمریکا با دفن داعش در عراق کنده می‌شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت‌الاسلام فرزانه در جمع نمازگزاران حرم رضوی اظهار داشت: جریان تکفیری داعش، مژده‌ای برای سردمداران آمریکا است که توانست بین کشورهای اسلامی اختلاف و شکاف عمیق ایجاد کند و دشمنان اکنون نیز خواب راه‌اندازی جنگ داخلی شدید بین مسلمانان را دیده‌اند. با توجه به وجود و کمک این تروریست‌های تکفیری، اکنون رژیم غاصب صهیونیستی آسایش و آرامش پیدا کرده است. آمریکا این حرکت تکفیری را به راه انداخت تا زشت‌ترین چهره ممکن از جهان اسلام را به نمایش بگذارد و همچنین موج بیداری اسلامی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به کوتاه بودن عمر جریان تکفیری، تصریح کرد: بی‌تردید این حرکت ناکام می‌ماند و عمر کوتاهی دارد. ساده‌ترین و قابل فهم‌ترین دلیل این مسئله، عدم موفقیت تروریست‌های تکفیری در سوریه است. آنها با حمایت مزدوران استکبار سه سال در سوریه شنیع‌ترین جنایات را مرتکب شدند و در مناطق گسترده‌ای از این کشور به فتنه و خشونت دامن زدند؛ اما نتیجه چه شد؟ امروز می‌بینیم که این جریان در مقابل بسیج مردم سوریه فرار می‌کند و ملت سوریه با شرکت در انتخابات به بشار اسد رأی می‌دهند.

وی ادامه داد: البته ناکامی و عدم موفقیت دشمن در شکست جبهه مقاومت یک دلیل مهم دارد، آن‌هم رهبری بی‌بدیل جهان اسلام با پشتیبانی قدرت نظام جمهوری اسلامی است. اگر رهبری با این تجربه، درایت، هوشمندی، معنویت بالا و ایمان قوی نبود قطعا محور مقاومت نمی‌توانست در سوریه، لبنان و فلسطین موفق باشد که همه این موفقیت‌ها نتیجه پیروی و حمایت مردم و نظام از رهبری است.

حجت‌الاسلام فرزانه با بیان اینکه انقلابی‌ترین اقدام در ایران و غیرایران همبستگی با رهبری است، گفت: هرکس این حس همبستگی و پیوند با رهبری را داشته باشد دارای برترین شاخصه است و حرکت در خلاف این مسیر مصداق ضدانقلاب‌بودن است. خداوند رو سیاه کند آنهایی را که جز اختلاف‌افکنی و قدرت چیزی نمی‌خواهند. این افراد بیایند از عناوین دروغین دست برداند و اختلاف‌افکنی را کنار بگذارند و با مردم انقلابی باشند؛ این‌ها باید منافع ملت را بر منافع حزب و باند و گروه خود ترجیج دهند.

امام جمعه موقت مشهد در خاتمه اظهار داشت: آمریکا سعی می‌کند با راه‌اندازی جریان‌های تکفیری و ایجاد فتنه بین مسلمین، چهره زشتی از اسلام به جهانیان نشان دهد اما اندیشمندان و صاحب‌نظران باید اسلام ناب را معرفی کنند. آیت‌الله سیستانی با روشنگری در جریان فتنه موجود در عراق، دل‌های مسلمانان را به هم نزدیک کرده است و این حرکت ایشان شایسته تقدیر و تشکر است. همه کسانی‌که اهل عبادت و ارتباط با خداوند هستند برای ملت عراق دعا کنند. در آینده‌ای نزدیک گور آمریکا با دفن داعش در عراق کنده می‌شود.

ارسال نظر: