ثمری: مجلس اجازه ندهد فضا برای ولنگاریهای فرهنگی امن شود

کدخبر: 903328

عضو قرارگاه راهبردی عمار در گفتگو با «نسیم»: مجلس بر اساس آن سوگندی که نمایندگان برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌‌ها خورده‌اند، با وزارتخانه‌هایی همچون وزارت علوم و ارشاد برخورد قانونی و منطقی داشته باشند

حجت‌الاسلام علی ثمری، عضو قرارگاه راهبردی عمار و کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به عملکرد و اظهار نظر مسئولین فرهنگی دولت نسبت به منتقدین فرهنگی اظهار داشت: در صحنه‌هایی که وظیفه دولت است تا به عنوان حامی و نگهبان ارزش‌های انقلاب و اسلام ورود کند متأسفانه شاهدیم كه به خوبی حضور پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه فضای متناجنسی در امر فرهنگ وجود دارد که با جنس انقلاب در تغایر است افزود: امروز وقت آن است که فضا برای برخی تصمیم گیری‌ها، کارها و ولنگاری‌ها امن نشود و باید مجلس بر اساس آن سوگندی که نمایندگان برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌‌ها خورده‌اند، با وزارتخانه‌هایی همچون وزارت علوم و ارشاد برخورد قانونی و منطقی داشته باشند تا کسی احساس رهایی نکند که هرچه دلش خواست بگوید و هرچه خواست انجام دهد.

این کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به یکسالگی عمر دولت گفت: امروز عملکرد دولت در حوزه آموزش عالی و ارشاد مشخص است و در حدی است که بتوان بر روی آن قضاوت کرد؛ برخی دولتمردان علیرغم حرفی که می‌زنند اما انتقادپذیر هستیم اصلا انتقادپذیر نیستند و دیدید که وقتی در مقطعی انتقادها شروع شد انگ بی سوادی و بیکاری به به دلسوزان داده شد.

عضو شورای مرکزی قرارگاه راهبردی عمار اظهار داشت: منتقدین باید منطقی، اصولی و از روی اساس حرفشان را بزنند و کسانی که واکنش تند به منتقدین فرهنگی دارند اگر احساس کنند فضا کمی فضای تاخت و تاز است و یکطرفه نیست و نیروهای ارزشی گارد گرفتند، قطعا خود را جمع می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه طرفداران جریان نهضت فکری امام(ره) و مطالبات رهبری باید بیش از پیش از گوشه و کنار سر برآورند و فریاد بزنند خاطر نشان کرد: عمارها باید این حرکت ناصوابی را که بعضی از دولتمردان در پیش گرفته‌اند و رویه‌شان هم شده است را مورد بازخواست قرار دهند و منصفانه به نقد بکشند.

ثمری به مطالبات رهبری در تمامی حوزه‌ها اشاره کرد و این مطالبات را تکلیفی برای کسانی که بنای حرکت در خط ولایت دارند دانست و افزود: امروز برخی افراد همانطور که در دوران اصلاحات هم می‌گفتند قرائت‌های مختلفی از دین دارند. حاکمیت اسلامی وظیفه اش این است که راه را برای حرکت مردم به سمت صلاح هموار کند و مانع ایجاد فساد در جامعه بشود.

وی در ادامه گفت: در حوزه فرهنگ رهبری دغدغه دارند و مکررا هم نکاتی را اشاره کرده‌اند و مسئولان ارشد اجرایی نیز باید در این حوزه‌ها که رهبری، مردم و متدینین دغدغه دارند ورود پیدا کنند و و ولایت‌پذیری را از حرف به عمل برسانند.

ثمری این دست واکنش‌هایی که برخی افراد نسبت به منتقدین و دلسوزان فرهنگی نشان می‌دهند را ناشی از قرائت‌های مختلفی که آنها از دین دارند دانست و اظهار داشت: این افراد برداشتشان نسبت به حکومت اسلامی و دین با برداشت امام و رهبری متفاوت است.

ارسال نظر: