ادغام دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای نیازمند مجوز مجلس است

کدخبر: 904137

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفتگو با «نسیم»، با بیان این مطلب گفت: این موضوع، به وزیر علوم تذکر داده شد/ کلیات طرح "هیأت امنایی شدن آموزش و پرورش" رد شد

قاسم جعفری با تشریح محورهای جلسه عصر امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اعضای کمیسیون آموزش با توجه به جلسه روز یکشنبه هفته‌ جاری از رئیس دانشگاه آزاد درخواست کردند تا مسئولان دانشگاه آزاد توضیحاتی را که در کمیسیون آموزش ارائه کرده‌اند، در رسانه‌ها و به حراست دانشگاه نیز اعلام کنند .

وی در ادامه افزود: در این جلسه، کلیات طرح مدیریت ادارات کل و شهرستان‌ها و نواحی و مناطق آموزش پرورش به صورت هیأت امنایی از سوی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات رد شد .

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: اعضای کمیسیون آموزش با کلیات "طرح آموزش قرآن کریم در خانه" به دلیل اینکه این طرح ابهامات بسیاری دارد، موافقت نکردند .

وی اظهار داشت: وزیر علوم اخیرا با برکناری رئیس دانشگاه علمی کاربردی، سرپرست دانشگاه فنی حرفه ای را طی حکمی همزمان به عنوان سرپرست دانشگاه علمی کاربردی گمارده است که اعضای کمیسیون این اقدام را خلاف قانون مجلس دانسته‌اند؛ چرا که نمایندگان مجلس در سال 91 در زمان ادغام وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزراتخانه دیگر، طرح دوفوریتی را مطرح و به تصویب رساندند که ادغام یا تشکیل هر سازمان و اداره‌ای تنها با مجوز مجلس امکان پذیر است؛ لذا نمایندگان از وزیر علوم درخواست کردند تا شخص دیگری را به عنوان سرپرست دانشگاه علمی کاربردی معرفی کند .

وی در خاتمه افزود: نمایندگان به وزیر علوم متذکر شدند اگر وی در صدد ادغام دانشگاه فنی حرفه‌ای با دانشگاه علمی کاربردی است، باید طی لایحه‌ای از مجلس مجوز بگیرد.

ارسال نظر: