محیط زیست نسبت به مصرف بی رویه آب در تهران هشدار داد

کدخبر: 904396

معاون زیست انسانی سازمان محیط زیست با بیان اینکه در حال حاضر آب شرب تهران از سدها و چاه‌ها تامین می‌شود، گفت: اگر تهرانی‌ها در مصرف آب صرفه‌جویی نکنند تبعات بهداشتی و سلامتی آن گریبانگیر آنها خواهد شد

به گزارش «نسیم»، سعید متصدی افزود: آب سدها به لحاظ ترکیبات شیمیایی و میکروبی استاندارد است اما آب چاه‌ها این گونه نیست ولی در سرجمع مخلوط شدن به حد مجاز می‌رسد .

وی با اشاره به این که به دلیل کاهش نزولات آسمانی ذخیره آب سدها کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است، گفت: در کنار این امر حجم آب‌های زیرزمینی هم کاهش یافته است که همین امر موجب افزایش میزان غلظت آلایندگی آب چاه÷‌ها در واحد حجم شده است .

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی تهرانی‌ها در مصرف آب تاکید کرد: در صورتی که روند مصرف فعلی آب ادامه یابد چاره‌ای جز افرایش ورود آب چاه‌ها نیست و در این شرایط امکان رسیدن به استانداردهای میکروبی با توجه به سیستم‌های تصفیه وجود دارد اما در بخش ترکیبات شیمیایی آب امکان رسیدن به استانداردها و تصفیه آن میسر نیست .

وی با اشاره به اینکه صرفه‌جویی آب در تهران یک اجبار برای سلامتی خود شهروندان است، افزود: در غیراین صورت باید منتظر بروز بیماری‌های اسهالی، مزمن و ... در تهران باشیم .

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: قطعا وزارت نیرو درصورتی که مجبور شود از حجم بیشتری آب زیرزمینی استفاده و ترکیب آب از حد مجاز عبور کند، در باره آن اطلاع‌رسانی می‌کند. سازمان حفاظت محیط زیست نیز به طور مستمر پیگیر وضعیت کیفیت آب شرب در تهران است و امیدواریم با همکاری شهروندان آب شرب تهران از حد استانداردها خارج نشود .

ارسال نظر: