"زمان بازدید برخی اماکن تاریخی شیراز افزایش می‌یابد"

کدخبر: 911765

سرپرست ارتباطات میراث فرهنگی فارس افزود: زمان‌های بازدید آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریم‌خان و تخت جمشید اضافه می‌شود/ در بین اماکن گردشگری شیراز بیشترین زمان بازدید متعلق به آرامگاه حافظ است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، پیام غرابی در جمع خبرنگاران گفت: ساعت بازدید آرامگاه حافظ از هشت صبح تا 22:30، آرامگاه سعدی و ارگ کریم‌خان نیز به ترتیب از ساعت هشت صبح تا 22 و هشت صبح تا 21 برای بازدید عموم باز هستند. این سه مکان به خاطر موقعیت و ماهیتی که دارند بیشترین ساعت بازدید را از آن خود کرده‌اند. 30 دقیقه به زمان بازدید تخت جمشید و موزه آن افزوده شد به‌طوری ‌که تخت جمشید از ساعت هشت صبح تا 20 و موزه آن از هشت صبح تا 19:30 باز است.

وی با اشاره به اینکه ساعت بازدید موزه فارس نیز بین هشت صبح تا 20 شب است، افزود: موزه‌ها معمولا به خاطر مسائل امنیتی زودتر از سایر مکان‌ها تعطیل می‌شوند. برنامه داریم که در صورتی که شرایط مهیا شود ساعت بازدید اماکن شاخص را تا 23 شب افزایش دهیم.

سرپرست امور فرهنگی و ارتباطات میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه ساعت بازدید همه اماکن تاریخی خارج از شیراز بین ساعت هشت صبح تا 20 است، گفت: ساعت بازدید این مکان‌ها نسبت به سال گذشته 30 دقیقه تا یک ساعت بیشتر شده است. زمان بازدید اماکن در شش ماه اول سال یک ساعت بیشتر از شش ماه دوم سال است. بنابر دلایلی ساعت بازدید حمام وکیل کاهش داشته و به بازه زمانی هشت صبح تا 20 منحصر شده که البته قصد داریم به زودی دوباره آن را افزایش دهیم.

ارسال نظر: