طه هاشمی: از تریبون برخی مسئولان به جای ترویج اخلاق، عصبانیت و بداخلاقی اشاعه می‌شود

کدخبر: 915774

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد با انتقاد از این رفتار مسئولان گفت: این صفت زیبنده جامعه‌ای نیست که مزین به نام پیامبر اسلام است/ جامعه نیازمند یک انقلاب اخلاقی است

به گزارش «نسیم» به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد، حجت‌الاسلام طه هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد در اولین نشست اعضای هیئت‌علمی با مسئولان ارشد حوزه معاونت علوم‌پزشکی، با اشاره به اینکه در حوزه اخلاق حرفه‌ای موعظه به تنهایی نمی‌تواند کارساز باشد، گفت: جامعه‌ای که مدعی دین‌گرایی و اخلاق‌مداری است، چنانچه بنیادهای اخلاق حرفه‌ای آن دچار تهدید شود دچار ضرر دو چندان و مضاعف خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد با بیان اینکه اگر سازمانی از نظر اخلاقی معیوب باشد نمی‌توانیم از آحاد آن سازمان انتظار داشته باشیم اخلاقی عمل کنند، گفت: اگر مدیران ارشد یک سازمان مراتب اخلاق را رعایت نکنند نمی‌توانیم از گروه‌های مرتبط و زیر دست توقع داشته باشیم شرط انسانیت و اخلاق را رعایت کنند.

وی مهمترین عامل تضمیین‌کننده اخلاق حرفه‌ای را اخلاق فردی دانست و افزود: وقتی دروغ، ریا، زیر آبزنی و چاپلوسی در یک سازمان نهادینه شد دیگر نمی‌توان به سادگی اخلاق حرفه‌ای را در محیط کاری استوار ساخت.

طه هاشمی با بیان اینکه جامعه ما نیازمند یک تغییر فرهنگی و انقلاب اخلاقی است، خاطرنشان کرد: باید واقعیت‌های درون جامعه را بپذیریم، آن را به رسمیت بشناسیم تا بتوانیم از این گذرگاه راهکارهای مناسبی در جهت رفع معضلات اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی طراحی کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد با تشریح سیاست‌های راهبردی حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد، گفت: رویکرد و اساس کار معاونت فرهنگی و اجتماعی ایجاد تغییر و تحول است. ما به دنبال تغییر در نگاه، تغییر در محتوا و تغییر در شیوه‌ها و روش‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه هر فرهنگی در هر نقطه‌ای از جهان و با هر نگاه فرهنگی برای ماندگار بودن نیاز به تغییر دارد و این نیاز به تغییر، تنها مختص دیدگاه‌ها و مکاتب اسلامی و توحیدی نیست، حتی نظام‌های سکولار نیز برای بقا و ماندگاری نیازمند تحول و تغییر هستند و به همین ترتیب جامعه اسلامی ما نیز که تابعی از نوسانات و تغییرات جهانی است، نیازمند تغییر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد با توجه به تغییر و تحولاتی که در سایر حوزه‌ها و سطوح مختلف جوامع و در راستای توسعه فکری افراد اتفاق افتاده است، افزود: امروز در دانشگاه آزاد اسلامی با یک میلیون و 700 هزار دانشجو در سراسر کشور روبرو هستیم. باید بدانیم شخصیت اصلی آنها پیش از ورود به دانشگاه در نظام خانواده و آموزش و پرورش شکل گرفته و اگر این دو نظام به درستی نتواند ملکات و ارزش‌های درون دینی اخلاقی انسانی را به کودک و جوان خود یاد دهند تلاش‌های ما در دانشگاه در حد یک مسکن است.

وی افزود: آنچه جامعه امروز ما می‌طلبد یک انقلاب فرهنگی است و نماد و نقطه اوج هر فرهنگ اخلاق آن جامعه است. اخلاق همان ارزش‌هایی است که در یک جامعه مورد پسند اکثریت است و مقبولیت دارد.

طه هاشمی با بیان اینکه متاسفانه اکنون از تریبون‌هایی که در اختیار مبلغان و برخی مسئولان ماست به جای ترویج اخلاق، عصبانیت و بداخلاقی اشاعه داده می‌شود، گفت: این صفت برازنده و زیبنده جامعه‌ای نیست که مزین به نام پیامبر اسلام است.

ارسال نظر: