۱۰ میلیارد دلار در بخش آب و کشاورزی سرمایه‌گذاری می‌شود

کدخبر: 917236

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی افزود: در چهار سال آینده ۱۰ میلیارد دلار در بخش آب و کشاورزی از منابع این صندوق سرمایه‌گذاری می‌شود که برای امسال این رقم ۲.۵ میلیارد دلار خواهد بود

به گزارش «نسیم»، سید صفدر حسینی گفت: برای خروج از رکود، امسال صندوق توسعه ملی هفت هزار میلیارد تومان منابع ریالی در اختیار بخش خصوصی در بخش صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری برای سرمایه گذاری قرار می دهد .

وی افزود:در سه سالی که از تأسیس صندوق توسعه ملی می گذرد تا پایان خرداد 93، مجموع واریزی ها به این صندوق 64 میلیارد و 827 میلیون دلار بوده است .

وی با بیان اینکه در بخش مصارف 13 میلیارد و 139 میلیون دلار تا کنون تسهیلات اعطایی ریالی بوده است، تصریح کرد: 12 میلیارد و 769 میلیون دلار طرح های تصویب شده بوده که منابع ارزی داده شده است .

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی،گفت: سه میلیارد و 615 میلیون دلار طرح های مصوب در شرف اعطای تسهیلات داریم و 21 میلیارد و 400 میلیون دلار در قالب خط اعتباری برای طرح های سال 93 به بانک ها داده می شود .

حسینی افزود: دو میلیارد و 800 میلیون دلار تکالیف بودجه ای 93 برای صندوق توسعه ملی است و 200 میلیون دلار نیز به صندوق شکوفایی برای طرح های دانش بنیان داده شده است .

وی گفت: دولت قبل دو میلیارد و 755 میلیون دلار برای پرداخت عیدانه به مردم از صندوق برداشت کرده که تا کنون 75 میلیون دلار آن بازگشته است .

ارسال نظر: