سعدالله زارعی: امروز در جهان اسلام جمهوری اسلامی را نیروی مخالف تروریسم می‌‌دانند

کدخبر: 919823

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: داعش یک جریان مذهبی معمولی نیست، بلکه ترکیبی از جریان‌‌های غیرمذهبی با همین اهداف است/ داعش ترکیبی از بعثی‌‌هایی است که ۴۰ سال بر عراق حکومت کردند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سعد الله زارعی پیش از ظهر امروز در نشست اساتید بسیجی کشور در محل سالن صبا صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: ما به عنوان جبهه مقاومت در نقطه مقابل جریان تکفیری باید طراحی دقیقی انجام دهیم که مبتنی بر چند اصل اساسی باشد، مثلا از جمله اصول حرکت ما این باشد که باید حداقل خطر را متوجه مردم مناطق مختلف بکند. ما در این مسیر باید از ظرفیت‌های اهل سنت در مقابل این فتنه استفاده کنیم و همچنین در این مواجهه قبل از هر اقدامی در مناطق شیعه‌نشین به خصوص بغداد و غرب عراق مقاوم‌سازی انجام دهیم.

پیش از تحولات اخیر در سطح جهان اسلام این مسئله مطرح بود که ایران حامی تروریسم است اما اکنون جمهوری اسلامی به عنوان نیروی مقابل تروریسم مطرح است. جنگ غزه تا کنون 50 روز طول کشیده و تا کنون سه مرتبه آتش‌بس انجام شده است. در جنگ اسرائیل با مردم غزه اسرائیل تلاش دارد غزه را از گردان‌های مقاومت جدا کند تا محمود عباس بر آن مسلح شود و دومین تلاش این بوده که خلع سلاح مقاومت انجام شود، نگاه اسرائیل برای حمله این بود که موفق می‌شود مقاومت را خلع سلاح کند. در مورد کرانه باختری اگر مسلح کردن مردم آن مناطق انجام شود چون بافت نزدیکی بین اسرائیلی‌ها و فلسطینیان وجود دارد تلفات اسرائیل بسیار بالا می‌رود و اتخاذ این استراتژی تمام کننده کار اسرائیل است.

ارسال نظر: