قائم مقام موتلفه: اظهار پذیرش پروتکل الحاقی از سوی برخی، نظری غیر مسئولانه است

کدخبر: 924763

محمدعلی امانی افزود: رفتار ۱+۵ و آژانس اتمی رفتار زشتی است/ غربی‌ها درباره برنامه‌ هسته‌ای ما از میان هر پرسش که قبلا مطرح شده، پرسش‌های جدیدی مطرح می‌کنند و نهایتی برای آن تعیین نکرده‌اند؛ این دامی خطرناک است

به گزارش «نسیم» محمعلی امانی، قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در جمع دبیران این حزب با اشاره به پیروزی مقاومت در غزه و پیروزی بشار اسد در مقابله با تروریسم و سرکوب داعش درعراق، اوج‌گیری دوباره مبارزات مردم یمن گفت: بیداری اسلامی و ظهور جهان اسلام به مثابه یک قطب قدرت و بر هم خوردن تعادل قوا بین شرق و غرب و ظهور قدرتهای جدید حکایت از فروپاشی نظم نظام تک قطبی دارد.

امانی تصریح کرد: همه مسئولان نظام به ویژه دولت محترم جمهوری اسلامی با درک چنین شرایطی باید در مدیریت نظم جدید نقش خود را ایفا کند.

وی افزود: باید شرایط کنونی جهان را خوب تحلیل کنیم تا از تحول جهانی و تحولات منطقه عقب نمانیم.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: غرب در مورد ارزشهایی چون حقوق بشر، دمکراسی و آزادی، خطاهای بزرگی مرتکب شده است. مردم دنیا درباره کالاهای فکری غرب تردید دارند و استانداردهای دوگانه غرب در قبال تحولات سیاسی را حمل بر نفاق و دورویی می‌کنند. نخبگان فکری غرب نیز در باز تولید ارزشهای لیبرالیسم در جا می‌زنند و نتوانستند به سئوالات نسلهای جدید در این باره پاسخ دهند.

امانی با اشاره به اوضاع داخلی جوامع غربی تاکید کرد: جوامع غربی به ویژه آمریکا دچار پوسیدگی از درون هستند. فروپاشی خانواده و لاابالی‌گری در مسائل اخلاقی و سقوط اخلاق و فرهنگ، تبعیض و ظلم طبقاتی، عوامل اصلی سقوط غرب هستند.

وی افزود: امروز اغلب دولتمردان، سیاستمداران، نخبگان فکری جهان به این نتیجه رسیده‌اند که غرب دیگر قابل اتکا نیست و آنها نمی‌توانند سعادت و رضایت ملتهای خود را با نظام لیبرالی غرب تامین نمایند.

وی خطاب دولتمردان گفت: امروز روزی است که برای افزایش اقتدار ملی باید به سه عنصر علم،اقتصاد و فرهنگ همت گماشت، لذا مدیریت جهادی و عزم ملی وجهه همت باید باشد و ما می‌توانیم با پایداری و مقاومت از چالشهای پیش روی موفق بیرون آئیم و در این نظم جدید جهانی که بر مبنای شعار انقلاب و ملت ما، نه غربی نه شرقی، دارد شروع می‌شود، مؤثر باشیم.

امانی با اشاره به 15 توصیه مهم رهبر معظم انقلاب به دولت در دیدار هیئت وزیران با معظم له خاطر نشان کرد: 15 توصیه رهبر انقلاب در حقیقت مطالبات مردم و نظام است که مطرح شده است. مردم و نخبگان از دولت چیزی فراتر از همین 15 توصیه مهم نمی‌خواهند.

قائم قام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گفت و گوهای هسته‌ای تصریح کرد: رفتار 1+5 و نیز رفتار اخیر آژانس رفتار زشتی است. آنها از میان هر پرسش به سئوالاتی که قبلاً مطرح شده، پرسش‌های جدیدی مطرح می‌کنند و نهایتی برای طرح پرسشها تعیین نکرده‌اند. این یک دام خطرناک است. در حالی که آنها بایستی به پرسشهای ما پاسخ دهند که در برابر انبوه کارهایی که برای اعتمادسازی کرده‌ایم چه کار مثبتی انجام داده‌اند؟

وی ادامه داد: هیچ کشوری در دنیا تا کنون به اندازه ایران با آژانس همکاری نکرده است. هیچ کشوری در برابر تهدیدها و تحریمهای اروپا و آمریکا مثل ایران صبوری و شکیبایی از خود نشان نداده است. ما باید در گفت و گوها به آنها تفهیم کنیم که صبر و شکیبایی مردم ایران هم حدی دارد. اگر بخواهند بی صداقتی نشان دهند بازگشت به نقطه اول اجتناب‌ناپذیر است.

امانی با بیان این مسئله که اظهار پذیرش پروتکل الحاقی از سوی برخی، نظری غیر مسئولانه است، گفت: پذیرش پروتکل الحاقی جایی در گفت و گوها ندارد. اگر روزی هم قرار باشد در این باره تصمیم گرفته شود نظر مجلس و نهایتاً همه‌پرسی خواهد بود. مردم تا کنون نشان داده‌اند از حق طبیعی ایران اسلامی در بهره‌مندی از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای به هیچ وجه کوتاه نخواهند آمد.

وی همچنین در مورد تحولات یمن اظهار داشت: مردم یمن دوباره به صحنه آمده‌اند تا بگویند اجازه مصادره مجدد انقلاب به آمریکا و همپیمانان آن در منطقه را نخواهند داد. رفتار آنها کاملاً مردم‌سالارانه و مسالمت‌آمیز است و این روش بهترین وسیله برای رسیدن به آرمانهای انقلابی مردم یمن در دستیابی به یک زیست اسلامی و شرافتمندانه است.

امانی همچنین در مورد پیروزیهای ارتش عراق در مبارزه با تروریسم خاطر نشان کرد: پیروزیهای اخیر ارتش عراق نشان داد توانایی‌هایی تروریسم در عراق و سوریه فقط مربوط به غفلت نخبگان و رهبران دو کشور است. اگر مردم به کمک ارتش و دولت دست روی ماشه مقاومت بگذارند بر تروریسم غلبه خواهند کرد و هیچگاه نیازی به مداخله‌ آمریکا در این دو کشور نیست.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید دستجردی، شهید آیت‌الله قدوسی، شهید آیت‌الله مدنی و نیز سالروزکشتار وحشیانه مردم تهران در روز 17 شهریور گفت: مردم ایران صبورانه در برابر جریان تروریستی منافقین و کشتار جمعی رژیم طاغوت ایستادند و هزینه پرداخت کردند. اما به استقلال و آزادی و نظام جمهوری اسلامی دست یافتندیاد شهدای گرانقدر شهریور را گرامی می‌داریم و به روح پرفتوح آنها درود می‌فرستیم.

امانی در پایان با اشاره به میلاد هشتمین شعاع نورآگین امامت، حضرت ثامن‌الحجج (ع) بیان داشت: میلاد امام رضا(ع) را به همه ملت ایران به ویژه خانواده‌های شهدا و آزادگان و ایثارگران تبریک می‌گوییم.

وی با تجلیل از اقدام خوب آستان قدس رضوی در راه‌اندازی کاروان «زیر سایه خورشید» اظهار داشت: خادمان حرم ثامن‌الحجج امام علی بن موسی الرضا(ع) با رفتن به میان مردم عطر حرم رضوی را به سراسر کشور به برکت پرچم امام رضا(ع) بردند، این کار بزرگ با استقبال مردم روبرو شده است و ما آن را ارج می‌نهیم.

ارسال نظر: